روحانی: مبارزه با فساد با جدیت در درون سازمان مالیاتی پیگیری شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد، تصریح کرد: مردم در یک فرایند شفاف سازی، باید بدانند که سهم مالیات در بودجه، برای خدمات و توسعه کشور هزینه می‌شود و فرهنگسازی و تعامل بیشتر با مردم، روند پرداخت مالیات را تسهیل می کند.

روحانی: مبارزه با فساد با جدیت در درون سازمان مالیاتی پیگیری شود

رئیس جمهور روز سه شنبه در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی، مراقبت از بنگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک را ضروری خواند و اظهارداشت: باید به گونه ای عمل شود که این مجموعه ها تحت فشار مالیاتی قرار نگیرند و همزمان لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بنگاه‌های بزرگ فرار مالیاتی نداشته باشند.

روحانی در این جلسه که با حضور دکتر«فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی و آقای «امیدعلی پارسا» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، گفت: این مهم نیز تنها از طریق الکترونیکی کردن نظام مالیاتی کشور محقق خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه «رضایت مردم زمانی بیشتر حاصل می‌شود که هر کس بدون تبعیض و براساس کسب سهم درآمدش، مالیات پرداخت کنند»، تاکید کرد: هدف‌گذاری سازمان مالیاتی باید اجرای کامل قانون و کاستن از دخالت‌های مأمورین و محاسبه مالیاتی از طریق الکترونیکی و با روش های هوشمند، باشد.

روحانی اظهارداشت: مبارزه با فساد باید در درون سازمان مالیاتی با جدیت پیگیری شده و تلاش شود با هوشمندسازی، ارتباط مراجعات حضوری قطع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد که کلیه دستگاه‌ها نیز به منظور هوشمندسازی و عدالت مالیاتی باید با سازمان امور مالیاتی کشور همکاری نزدیک داشته باشند.

در ابتدای این جلسه نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، گزارشهایی را از عملکرد سازمان مالیاتی به همراه چالش‌ها و فرصت های این حوزه ارائه کردند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احمد
    0

    هیچ توسعه ای در کار نیست این پولها و مالیاتها هم عاقبتی بهتر از هزاران میلیارد اختلاصهای گذشته نخواهد داشت همانطور که سهمیه بندی بنزین در گذشته منفعتی به مردم نرساند و سفره مردم خالی تر شد ...وقتی دولت فاسد باشد کمک مردم بی فایده است این فساد مانند سرطان به جان دولت افتاده و جز مرگ دولت تزویر راهی ندارد و شفا نمیابد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها