رشد ۴۴۰ درصدی پروازهای اربعین ایران ایر

شرکت هما از ۱۲ مهرتا ۲۹ مهرماه،  ۳۴۴ پرواز رفت و برگشت به مقصد فرودگاه نجف انجام داد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۴۴۰ درصدی داشته است.

رشد ۴۴۰ درصدی پروازهای اربعین ایران ایر

تا پایان روز ۲۹ مهر، تعداد ۲۳۰ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره)، ۸۸ پرواز از فرودگاه کرمانشاه و تعداد ۲۶ پرواز از فرودگاه ایلام انجام شده است که با این تعداد پرواز، بیش از ۲۵ هزار زائر حسینی، در پروازهای رفت و برگشت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) جابه جا شده اند.

هما درعملیات انتقال زائران حسینی امسال، علاوه بر فرودگاه حضرت امام (ره) برای اولین بار از دو فرودگاه کرمانشاه و ایلام، پروازهایی را به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام داده که برای انجام این پروازها از هواپیماهای ایرباس و ATR استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، متوسط کل تأخیر پروازهای عتبات عالیات اربعین امسال تا پایان روز یاد شده، ۱۵ دقیقه بوده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۸ دقیقه)، کاهش ۵۳ درصدی داشته است.

در سال گذشته در فاصله زمانی ۱۵ روزه ایام اربعین (۲۳ مهر ماه تا ۸ آبان سال ۹۷)، تعداد ۷۸ پرواز برای جابه جایی زائران حسینی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی هما از فرودگاه حضرت امام (ره) به دو فرودگاه نجف اشرف و بغداد انجام شد که با توجه به انجام ۳۴۴ پرواز در فاصله ۱۵ روز ایام اربعین حسینی امسال (۱۲ مهر تا ۲۹ مهر ماه سال ۹۸)، افزایش ۴۴۰ درصدی در تعداد پروازها داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها