ترامپ دستور کمک چند میلیون دلاری به گروه نزدیک به تروریست‌های سوریه را صادر کرد

سخنگوی کاخ سفید از موافقت دونالد ترامپ با اعطای کمک مالی چند میلیون دلاری به گروه موسوم به کلاه سفیدها در سوریه خبر داد.

ترامپ دستور کمک چند میلیون دلاری به گروه نزدیک به تروریست‌های سوریه را صادر کرد

کاخ سفید سه شنبه شب به وقت تهران از موافقت رئیس جمهور آمریکا با اعطای کمک مالی به یک گروه نزدیک به تروریست‌های مستقر در سوریه خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با کمک 4.5 میلیون دلاری به گروه موسوم به «کلاه سفید‌ها» در سوریه موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش،گروه کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از عناصر داعش و مخالفان دولت سوریه داشته و توسط «انگلیس» و «آمریکا» حمایت مالی می‌شود. این گروه در حالی مدعى است که ماموریتش در سوریه امدادرسانى به شهروندان آسیب دیده بوده، اما اعضاى آن در قبال تمامى طرف‌هاى درگیر در سوریه موضع‌ اتخاذ مى‌کنند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز تایید می‌کند که کلاه سفیدها در بیشتر مواقع کنار تروریست‌ها در فعالیت‌های خشونت‌زا علیه نیروهای حکومت سوریه دست دارند.

به گزارش راشاتودی، سخنگوی کاخ سفید در این زمینه مدعی شد که در طول درگیری هشت ساله در سوریه، کلاه سفیدها بیش از 115 هزار نفر از جمله بسیاری از اقلیت‌های قومی و مذهبی را نجات داده‌اند.

این در حالی است که کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه اخیرا اعلام کرد که ارتش سوریه در «غوطه شرقی» و «خان العسل» از سلاح شیمیایی استفاده نکرده بود و فیلم‌های منتشر شده، ساخت کلاه سفیدها بوده است.

«هیثم ابو سعید» کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه با تاکید بر اینکه کلاه سفیدها، نقش منفی در سوریه داشته و حقایق، اخبار و فیلم‌ها را جعل می‌کردند، گفت: «این مسئله را پی بردیم و آن را به نهادهای بین‌المللی فرستادیم، ولی فورا به ما فشار آوردند تا این کار را متوقف کنیم.»

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها