رئیس جمهور فردا به باکو می‌رود

حجت الاسلام روحانی به دعوت رسمی همتای آذربایجانی خود روز پنجشنبه دوم آبان به این کشور سفر می‌کند.

رئیس جمهور فردا به باکو می‌رود

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور برای حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد به باکو سفر می‌کند.

او اظهار کرد: رئیس جمهور افزون بر سخنرانی در این اجلاس و تشریح و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسایل مهم منطقه‌ای و بین المللی، دیدار‌های دوجانبه‌ای با رئیس جمهور آذربایجان خواهد داشت که در آن مهم‌ترین مسائل در روابط تهران - باکو و روند اجرای موافقتنامه‌ها و طرح‌های مشترک بررسی می‌شود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور کشورمان همچنین در حاشیه اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد، دیدار‌های جداگانه‌ای با برخی سران حاضر در این اجلاس خواهد داشت که طی آن، در مورد مهم‌ترین مسائل مورد علاقه طرفین، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو و رایزنی خواهد شد. رئیس جمهوری شامگاه جمعه به تهران باز خواهد گشت.

یادآوری می‌شود؛ جمهوری آذربایجان در پی این اجلاس، ریاست جنبش عدم تعهد را برای یک دوره سه ساله (۲۰۲۲- ۲۰۱۹) برعهده می‌گیرد.

جنبش غیرمتعهد‌ها یا عدم تعهد یک سازمان بین‌المللی است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی تأسیس شد. هم اکنون ۱۲۰ کشور جهان عضو رسمی و ۱۷ کشور نیز عضو ناظر جنبش غیرمتعهد‌ها هستند که می‌توان گفت این جنبش، تقریباً بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل متحد و ۵۵ درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها