چالش جدید کالدرون: چهار ضلعی دفاعی پرسپولیس

با پایان محرومیت شجاع خلیل زاده و مصدومیت سیدجلال حسینی، گابریل کالدرون چهار مدافع آماده را در اختیار خواهد داشت و می‌تواند مهره مورد نظر خود را از میان آن ها انتخاب کند.

چالش جدید کالدرون: چهار ضلعی دفاعی پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی پیکان را شکست داد که برای سومین هفته متوالی از ثبت کلین شیت ناکام ماند. با این حال عملکرد زوج محمد انصاری و محمدحسین کنعانی زادگان قابل قبول بود و روی گلی هم که بیرانوند خورد، این دو کمترین تقصیر را داشتند. زوج جدید خط دفاع پرسپولیس پس از آن تشکیل شد که شجاع خلیل زاده به خاطر اتفاقات دربی محروم شد و سیدجلال حسینی هم به دلیل آسیب دیدگی چند بازی را از دست داد؛ اما حالا باتوجه به بازگشت آن ها آیا انتخاب کالدرون برای دفاع میانی دوباره محمد انصاری و محمدحسین کنعانی زادگان خواهد بود؟

پرسپولیس در لیگ شانزدهم محمد انصاری و سیدجلال حسینی را در دفاع میانی داشت، این دو توانستند بهترین خط دفاعی لیگ را به نام پرسپولیس بزنند. سرخپوشان در آن فصل 14 گل خوردند. فصل بعد با خرید شجاع خلیل زاده، او به جای انصاری در دفاع میانی حضور یافت و شاگردان برانکو دوباره کمترین تعداد گل خورده را ثبت کردند؛ این بار 15 گل. در لیگ هجدهم اگرچه استقلال بهترین خط دفاعی لیگ را داشت اما پرسپولیسی ها رکورد خود را بهتر کرده و تنها 14 بار دروازه خود را باز شده دیدند.

اما حالا پس از گذشت هفت بازی از لیگ نوزدهم، عدد 5 در مقابل گل های خورده تیم گابریل کالدرون نقش بسته که بدترین آمار در نیم دهه اخیر محسوب می‌شود. تاکنون تیم های پیکان، شهر خودرو، سپاهان و تراکتور به پرسپولیس گل زده اند و علیرضا بیرانوند تنها در سه دیدار مقابل استقلال، صنعت نفت و پارس جنوبی کلین شیت کرده است. همچنین خط دفاعی پرسپولیس نتوانسته سه کلین شیت پیاپی را ثبت کند که آمار قابل تاملی است.

نکته مثبت برای پرسپولیسی ها، طلسم شکنی در هفته هفتم مقابل پیکان است. پیش از این هرگاه دروازه تیم کالدرون باز می‌شد، این تیم شکست می‌خورد اما این بار ضربه سر احمد نوراللهی سبب شد تا قرمزها به سه امتیاز دلچسب برسند و نشان دهند می‌تواند روند مسابقه را تغییر دهند.

در 7 بازی قبلی، پرسپولیسی ها سه زوج دفاعی مختلف را تجربه کردند؛ خلیل زاده - حسینی، خلیل زاده - کنعانی و انصاری - کنعانی. در واقع هر دو هفته یک بار پرسپولیس زوج جدیدی را در دفاع میانی داشت که البته مقصر سرمربی این تیم هم نبوده چون تمام این تغییرات غیرفنی و در اثر مصدومیت و محرومیت بوده است. حالا باتوجه به آمادگی محمد انصاری و محمدحسین کنعانی زادگان و همچنین بازگشت دو مدافع باتجربه سرخپوشان، شاید زمان آن رسیده که کالدرون باتوجه به سلیقه شخصی دو مدافع پرسپولیس را انتخاب کند.

از ابتدای لیگ تاکنون شاید دغدغه اصلی سرمربی آرژانتینی در پست های هجومی بود اما حالا چهار ضلعی خط دفاع پرسپولیس سبب شده تا وی کار سختی برای انتخاب مدافعان میانی اش داشته باشد. پیش از شروع فصل کالدرون چند بار استفاده همزمان از سه مدافع میانی را امتحان کرد تا پرسپولیسی ها امیدوار باشند که هر سه مدافع میانی تخصصی شان در زمین حضور خواهند داشت اما هیچ‌گاه در بازی های رسمی از چنین سیستمی استفاده نکرد و بعید است حالا در کوران مسابقات دست به چنین ریسکی بزند. بنابراین احتمالا از بین سیدجلال، شجاع و کنعانی یکی روی نیمکت می‌نشیند اما انصاری این شانس را دارد که با درخشش در پست دفاع چپ، در ترکیب اصلی باقی بماند.

زوج دفاعی پرسپولیس در لیگ نوزدهم:

هفته اول: شجاع خلیل زاده - سیدجلال حسینی
هفته دوم: شجاع خلیل زاده - سیدجلال حسینی
هفته سوم: شجاع خلیل زاده - محمدحسین کنعانی
هفته چهارم: شجاع خلیل زاده - محمدحسین کنعانی
هفته پنجم: شجاع خلیل زاده - محمدحسین کنعانی
هفته ششم: محمد انصاری - محمدحسین کنعانی
هفته هفتم: محمد انصاری - محمد حسین کنعانی

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها