دهن‌کجی چینی‌ها به آمریکا؛ تحریم‌ کشتیرانی، نفت چین را تکان نمی‌دهد

بزرگترین شرکت تولید نفت و گاز دریایی چین اعلام کرد تحریم های آمریکا علیه شرکت کشتیرانی کاسکو تأثیراتی بر فعالیت‌های آن خواهد گذاشت ولی تولید نفت و گاز آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

دهن‌کجی چینی‌ها به آمریکا؛ تحریم‌ کشتیرانی، نفت چین را تکان نمی‌دهد

شرکت نفت فلات قاره چین CNOOC ، بزرگترین شرکت تولید نفت و گاز دریایی چین اعلام کرد تحریم های آمریکا علیه شرکت کشتیرانی کاسکو تأثیراتی بر فعالیت‌های آن خواهد گذاشت ولی تولید نفت و گاز آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

افسر ارشد مالی این شرکت گفت:« تحریم ها تاثیراتی بر کسب و کار ما خواهد گذاشت مخصوصاً وقتی نفت و گاز از میادین نفتی خارجی به چین می رسد ولی من مطمئنم شرکت راه حلی برای آن پیدا می‌کند».

وی گفت:« کاسکو تنها یک شرکت حمل و نقل است و تحریم ها بر تولید نفت و گاز ما تاثیری نمی گذارد».

دو هفته پیش گزارش شد که CNOOC به دنبال اجاره نفتکش هایی برای حمل گاز طبیعی مایع است تا جایگزین نفت‌کش‌های کاسکو شود. شرکت کاسکو به خاطر اتهام حمل عامدانه نفت خام ایران تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته است.

دهن‌کجی چینی‌ها به آمریکا؛ تحریم‌ کشتیرانی، نفت چین را تکان نمی‌دهد

CNOOC گزارش داده که هزینه های سرمایه ای شرکت در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۲۷.۹ درصد افزایش یافته و به ۱۹.۵۳ میلیارد یوان (۲.۷۶ میلیارد دلار) رسیده است. پکن اصرار دارد اکتشاف و تولید نفت و گاز تقویت شود.

این شرکت اعلام کرد قصد ندارد هدف ۷۰ تا ۸۰ میلیارد یوان هزینه های سرمایه ای را تغییر دهد و مطمئن است به این هدف می رسد. CNOOC همچنین انتظار دارد به حد بالای هدف سالانه تولید خود که ۴۸۰ میلیون بشکه معادل های نفتی است برسد و حتی از آن هم فراتر برود.

تولید نفت خام CNOOC در سراسر جهان در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ۱۰۰.۳ میلیون بشکه رسیده در حالی که تولید گاز طبیعی ۱۴۲.۵ میلیارد فوت مکعب بوده است. تولید نفت خام و گاز طبیعی در سال گذشته به ترتیب ۹۱.۱ میلیون بشکه و ۱۳۱.۷ میلیارد فوت مکعب بود.

ولی فروش نفت و گاز تنها ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۴۸.۳۴ میلیارد یوان رسید چون کاهش قیمت انرژی تولید بالاتر را جبران کرد.

قیمت متوسط نفت این شرکت درسه ماهه سوم ۶۰.۸۹ دلار در هر بشکه بود که ۱۴.۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود. قیمت فروش گاز طبیعی این شرکت هم ۸.۸ دلار پایین آمد و به ۵.۷ دلار در هر هزار فوت مکعب رسید.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها