موثرترین راهکار‌های مقابله با دردهای مفصلی در فصل سرما

یک متخصص ارتوپد گفت: سرما موجب منقبض شدن عضلات می‌شود و به مفصل‌ها فشار ایجاد می‌کند.

موثرترین راهکار‌های مقابله با دردهای مفصلی در فصل سرما

ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد درباره درمان در فصول سرما اظهار کرد: افرادی که مبتلا به مشکلات ارتوپدی هستند، در فصول سرما بیماری شان بیشتر عود خواهد کرد. به همین دلیل برای افراد مبتلا به مشکلات ارتوپدی راه حل هایی وجود دارد تا بتوانند کمی دردشان را تسکین دهند.

وی در ادامه افزود: سرما موجب منقبض شدن عضلات می‌شود و به مفاصل فشار ایجاد می‌کند. همین فشردگی، ناحیه ملتهب را تحریک می کند و در این شرایط، شخص احساس درد بیشتری در مفاصل خود خواهد کرد.

متخصص ارتوپد بیان کرد: کسی که از درد مفاصل رنج می برد، برای جلوگیری از تشدید آن، باید در وضعیت بدنی صحیح قرار بگیرد. همچنین اگر فردی قرار است به مدت زیادی در حالت ایستاده بماند یا قصد پیاده روی داشته باشد، حتما از زانوبند استفاده کند. بهتر است افراد مبتلا از ساپورت گرم در فصل سرما بیشتر استفاده کنند تا فشار بر زانوهای آنها کمتر شود.

وی افزود: گرم کردن مفاصل موجب ایجاد یک حالت فیزیولوژی مثبت شده در حالی که می تواند باعث باز شدن عروق و رسیدن خون بیشتری به آن قسمت ها شود. همچنین گرم کردن مفاصل باعث افزایش سوخت و ساز به همراه تخلیه مواد زائد از بدن خواهد شد که موجب تسکین و کاهش درد مفاصل ناشی از سرمای هوا می شود.

این متخصص گفت: افراد می توانند در هنگام بروز دردهای مفصلی به فیزیوتراپ یا پزشک برای درمان مراجعه کنند. افراد بهتر است برای مصرف برخی داروها از پزشک مربوطه مشورت بگیرند و از پمادهای موضعی برای استعمال خارجی و دارویی مانند ژلوفن و دیکلوفناک که مسکن درد هستند، استفاده کنند. در فصول سرما بهتر است افراد مبتلا به درد مفصلی لباس بیشتری بپوشند و کمتر در معرض سرما قرار بگیرند و حتما از دمنوش های گرم استفاده کنند تا مفاصل آن ها نرم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها