آیا تأمین نشدن منافع مالی مانع از احداث مجتمع تجاری مجاور ایستگاه مترو هوایی شد؟

سفندارمذ درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تعارض منافع بین شهرداری منطقه ۱۳ و شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو توضیحاتی داد.

آیا تأمین نشدن منافع مالی مانع از احداث مجتمع تجاری مجاور ایستگاه مترو هوایی شد؟

مصطفی سفندارمذ سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو در گفت‌وگو با خبرنگار ، در توضیح اختلاف نظر مطرح شده در پروژه مجتمع تجاری مجاور ایستگاه مترو نیرو هوایی با رد هر گونه اختلاف نظر بین شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو با شهرداری منطقه ۱۳ گفت: تعطیلی پروژه در مرحله گود برداری تنها به دلیل مباحث فنی است، زیرا ساختمان‌هایی که مجاور ایستگاه‌های مترو ساخته می‌شود باید دارای اصول و ضوابط ایمنی خاص باشند.

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو با تاکید بر این نکته که مجتمع‌های ایستگاه مترو تحت مدیریت شهرداری تهران است، ادامه داد: تمام درآمد حاصل از فعالیت شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو پایتخت به خزانه شهرداری واریز می‌شود و از آنجا شهردار تهران بر اساس نیاز مناطق بودجه متناسب را تخصیص می‌دهد.

سفندارمذ افزود: مطرح شدن این موضوع که شهرداری منطقه ۱۳ به دلیل تامین نشدن مبلغ خاصی از سوی سازنده موجب جلوگیری از ادامه عملیات ساخت پروژه شده است درست نیست.

بیشتر بخوانید:

او تاکید کرد: درآمد‌های شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو پس از واریز به خزانه ، صرف توسعه حمل و نقل عمومی (مترو) می‌شود و باید به این نکته توجه داشت که شرکت توسعه بخش خصوصی نیست که به دنبال منافع شخصی خود در پروژه‌های عمرانی باشد و با شهرداری مناطق نیز هیچ گونه تعارض منافعی ندارد.

او با اشاره به این نکته که احداث مجتمع تجاری مجاور ایستگاه نیرو هوایی تنها یک ماه است که متوقف شده است، گفت: توقف این پروژه در مرحله گود برداری تنها به دلیل مباحث فنی و وظایفی است که مالک و سازنده باید آن را در زمان ساخت انجام دهند.

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو ادامه داد: سازنده مجتمع تجاری مجاور ایستگاه مترو نیروهوایی هیچ گونه شراکتی با مدیریت شهری ندارد و زمین را خریداری و شروع به ساخت و ساز کرده است.

سفندارمذ بیان کرد: به دلیل آنکه تمام درآمد‌ها از عوارض ساخت و ساز در خزانه شهرداری واریز می‌شود هیچ گونه صحبتی مبنی بر اینکه منافع شهرداری منطقه یا شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو در این پروژه تامین نشده و به همین دلیل احداث پروژه متوقف شده است مطرح نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها