اگر به غذای همسر خود اهمیت می‌دهید این مطلب را از دست ندهید

غذای سالم از شما محافظت می‌کند و ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان پستان را کاهش می‌دهد.

اگر به غذای همسر خود اهمیت می‌دهید این مطلب را از دست ندهید

نوسانات خلقی، تخلیه انرژی، سردرد، مدیریت خانواده، حفظ روابط و انجام بی عیب و نقص کار‌ها، گوشه‌ای از کار‌های یک روز بسیاری از خانم هاست. یک روش ساده برای کاهش برخی از فشار‌های روزمره زندگی تنظیم رژیم غذایی است. غذای سالم از آینده شما محافظت می‌کند و ابتلا به بیماری‌هایی مانند ، بیماری‌های قلبی، سرطان پستان را کاهش می‌دهد.

ماهی قزل آلا

ماهی‌های چرب حاوب محتوای بالای امگا ۳ هستند. این اسید‌های چرب ضد التهابی قدرتمند می‌توانند به شما در کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی بیش از ۳۳ درصد کمک کند. همچنین به کاهش خطر ابتلا به کمک کرده و احتمالاً کودک شما را باهوش‌تر می‌کند.

گردو

محافظت از بدن به سادگی اضافه کردن گردو به رژیم غذایی شماست. این ماده به همراه آنتی اکسیدان‌ها و اسید‌های چرب امگا ۳ می‌تواند به شما در حفظ ایمنی کمک کند. یک مطالعه جدید نشان داد که مصرف دو اونس در روز می‌تواند تنها در ۸ هفته جریان خون و قلب را بهبود بخشد. یک مطالعه دیگر نشان داد که همین مقدار می‌تواند به تأخیر در پیشرفت سرطان سینه و کند کردن رشد تومور در موش کمک کند.

جو دوسر

کلسترول بالا می‌تواند منجر به ایجاد رسوب در دیواره‌های شریان شود. در صورت عدم درمان، این تجمع می‌تواند منجر به سکته قلبی و مغزی شود. خوشبختانه، مبارزه با آن دشوار نیست. خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل غلات غنی از فیبر است، مانند جو دوسر، می‌تواند کمک کند. یک مطالعه بیش از ۶۸ هزار زن در دانشگاه هاروارد نشان داد که افرادی که روزانه بیشترین فیبر را می‌خورند، ۲۳ درصد کمتر از کسانی که کمترین مصرف را دارند، به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. این ماده همچنین می‌تواند شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان ۶۱ درصد کاهش دهد!

میگو

میگو قدرتمندترین منبع یک ماده مغذی ضروری به نام کولین است که این انتقال دهنده عصبی برای ساختار و عملکرد همه سلول‌ها ضروری است و کمبود این ترکیب با اختلالات عصبی و کاهش عملکرد شناختی مرتبط است. میگو نه تنها به عنوان غذای مغز بلکه به عنوان کاهنده ابتلا به سرطان سینه نیز مفید است.

زردچوبه

سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان در سراسر جهان و دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان است. دانشمندان دریافتند که یک راه برای پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان، خوردن زردچوبه است. این ادویه حاوی کورکومین، یک پلی فنل آنتی اکسیدان با خاصیت شیمی درمانی و پیشگیری کننده است. خواص ضد التهابی کورکومین باعث کاهش شکل گیری سرطان پستان می‌شود.

چای سبز

چای سبز حاوی پلی فنول‌ها است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی با فواید سلامتی بسیار از جمله خواص ضد سرطان پستان هستند. افرادی که روزانه حداقل یک فنجان چای سبز می‌نوشند، استروژن ادراری (یک عامل سرطان زای پستان) کمتری نسبت به افرادی که چای مصرف نمی‌کنند، دارند.

انار

انار قرنهاست که به باروری و سلامتی مرتبط بوده است، اما امروزه متخصصان مجذوب توانایی این میوه در مهار رشد سرطان پستان هستند. طبق مطالعات منتشر شده، اسید الاجیک موجود در انار ممکن است با سرکوب تولید استروژن و جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در برابر سرطان پستان محافظت ایجاد کند.

چغندر

چغندر‌ها منبع منحصر به فردی از رنگدانه‌های بتائین هستند، که به نظر می‌رسد فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و شیمی درمانی قوی دارند. بتالین، ماده مغذی است که نه تنها با التهاب مبارزه می‌کند، بلکه سوخت و ساز بدن شما را نیز زیاد می‌کند، بر مکانیسم مقاومت به انسولین تأثیر می‌گذارد و باعث تقویت روحیه شما می‌شود.

فلفل قرمز

پرتقال ویتامین C زیادی دارد، اما فلفل دلمه‌ای در واقع بهترین منبع این ویتامین است . محققان در انگلستان میزان مصرف ویتامین C را در چند زن بررسی کردند و دریافتند که افرادی که بیشتر این ویتامین را مصرف می‌کنند، چروک و خشکی پوست کمتری دارند. اگرچه دریافت ویتامین C مانع ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا نمی‌شود، اما، مطالعات نشان می‌دهد که این امر می‌تواند به شما در بهبودی سریعتر کمک کند.

گزنه

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، گزنه یشتر از یک علف هرز مزاحم است. گزنه یک منبع غنی از آهن و اسید فولیک است که خواص ضد درد آن می‌تواند از کم خونی و همچنین آلرژی‌های فصلی جلوگیری کند. همچنین حاوی ویتامین K است که به لخته شدن خون کمک می‌کند، بنابراین اگر به دلیل دوره‌های قاعدگی سنگین کم خونی دارید، گزنه برای جبران آن عالی است.

زنجبیل

براساس آزمایشات بالینی کنترل شده زنجبیل یک درمان مؤثر برای تهوع و استفراغ در دوران بارداری است. مطالعات سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ همچنین نشان داد که استفاده از این ماده در درمان تهوع و استفراع ناشی از شیمی درمانی موثر بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها