علی مطهری:

افراد نباید به حزب خود تعصب داشته باشند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب باید مراقب باشند تا افراد حزب پرست را به خود راه ندهند.

افراد نباید به حزب خود تعصب داشته باشند

علی مطهری نماینده شهر تهران در مجلس شورای اسلامی در نخستین کنگره حزب جمهوریت در خصوص ضرورت وجود احزاب گفت: احزاب باید مراقب ورود افراد ناکارآمد به خود باشند.

او ادامه داد: یکی از مشکلاتی که احزاب امروز با آن درگیر هستند، موضوع حزب پرستی و تعصب زیاد افراد به حزب خود است؛ افراد نباید به حزبی که در آن حضور دارند تعصب داشته باشند و نسبت به علاقه ای که به حزب خود دارند، زیاده روی کنند.

مطهری افزود: عده ای در اوایل انقلاب سوالاتی داشتند و تناقضاتی را بین واژه های جمهوریت و اسلامی بودند ایجاد می کردند که در این زمینه روشنفکران زیادی از جمله شهید مطهری به این موضوع پاسخ دادند و گفتند که در کشوری که بیش از ۹۰ درصد آن مسلمان هستند، جمهوریت و اسلام با هم به تناقض بر نمی خورند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در قانون اساسی توجه خوبی به مسئله تحزب شده که مجلس یکی از نمادهای تحزب و جمهوریت است که احزاب توانستند فعالیت های خوبی در آن ها داشته باشند؛ امیدواریم که این حزب بتواند در مسیر رفع کاستی های موجود بین احزاب تلاش کند.

او در پایان عنوان کرد: اگر مردم ما در انتخابات آینده شرکت کنند، به آینده کشور خود کمک خواهند کرد که آثار آن بعدها مشاهده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها