ماجرای قصیده‌های مظاهر مصفا برای بدیع‌الزمان فروزانفر

برای جامعه ادبی؛ هشتم آبان تا دیروز زمانی برای مویه بر مرگ قیصر امین‌پور بود. اما حال بار گران از دست دادن مصفا، که هم ادیب بود، هم شاعر، هم مصحح و هم استاد؛ اندوهی گران و وسیع بر وزن و حجم این روز در تقویم؛ اضافه کرد.

ماجرای قصیده‌های مظاهر مصفا برای بدیع‌الزمان فروزانفر

به گزارش خبر فوری به نقل از ایبنا، ضیاء موحد نویسنده، شاعر و از صاحب‌نظران ادبیات و منطق ضمن تسلیت درگذشت مظاهر مصفا گفت: آشنایی من با مصفا بیشتر به موجب قصیده‌ای بود که در انتقاد بدیع‌الزمان فروزانفر گفت. به این صورت که بین مصفا و مرحوم فروزانفر سر موضوعی مشکلی پیش می‌آید و مصفا قصیده‌ای می‌گوید، اما هم همان زمان و هم وقتی که فروزانفر فوت می‌کند، از کار خود نادم و پشیمان می‌شود و کار جالبی که در جبران می‌کند، این است که برای هر مراسمی که برای مرحوم فروزانفر برپا می‌شده، مصفا یک قصیده تازه در مرثیه ایشان می‌گفته است.
وی در ادامه ضمن اشاره به دیدار با مصفا در برنامه‌ای که در شهر کتاب برای تجلیل او برگزار شده بود؛ گفت: خاطرم هست در مراسم که برای تجلیل خود ایشان بود، بسیار ساکت بود و حرفی نزد. بیش از این متاسفانه با ایشان آشنایی و همکاری نداشتم. موحد در پایان گفت: مظاهر مصفا قصیده‌ای هم با ردیف «هیچ» دارد، که یکی از کارهای خوب او است.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها