امکان مداخله اورژانس اجتماعی در مشاجرات خانوادگی

رئیس اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی امکان مداخله در دعوا و خشونت‌های خانوادگی را با همکاری نیروی انتظامی دارد.

امکان مداخله اورژانس اجتماعی در مشاجرات خانوادگی

علی جعفری رئیس اورژانس اجتماعی در رابطه با خدمات اورژانس اجتماعی در برنامه رادیویی گفت: فعالیت‌های اورژانس اجتماعی شامل خدمات در زمینه آسیب‌های اجتماعی همچون اختلافات زن و شوهری و مشاجراتشان، کودک آزاری، همسر آزاری، کودکان خیابانی و... است.

وی ادامه داد: هموطنان می‌توانند در صورت بروز مشکل از طریق خط ۱۲۳ که متشکل از روانشناس مرد و زن و مددکار اجتماعی است، مشکلاتشان را بیان کنند و مددکاران اورژانس اجتماعی که با تائید قوه قضاییه وارد عمل شوند و اقدامات اورژانسی لازم را انجام دهند، که البته این تداخل نیاز به دستور کتبی نداشته و با ارتباط تلفنی متقاضی ما حکم را دریافت خواهیم کرد.

رئیس اورژانس اجتماعی اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۲۷۷هزار ساعت تماس با خط ۱۲۳ صورت می‌گیرد و بیشترین تماس‌ها در مورد اول مربوط به کودک آزاری، سپس همسرآزاری، سالمند آزاری، همسایه آزاری و در آخر معلول آزاری بوده است.

وی بیان داشت: اگر در دعوا و خشونت‌های زن و شوهری به طور مداوم اتفاق بیافتد، مردم می توانند با اورژانس اجتماعی خبر دهند و ما باهمکاری نیروی انتظامی مداخلاتی را انجام دهیم.

جعفری افزود: ۹۵ درصد زنانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند مورد حمایت خانه‌های امن هستند، درواقع اگر زنی در معرض خشونت بود و جایگاهی نبود که آن خانم مورد حمایت قرار بگیرد ما به آنها در حدود ٤ تا ٨ ماه به همراه فرزندانشان اسکان موقت می دهیم تا در آرامش زندگی کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی گفت: ما در سراسر کشور؛ جهت حمایت از آسیب‌های اجتماعی فعالیت داریم ولی به دلیل مشکلات اعتباری سازمان، خدمات رسانی به‌صورت کامل نیست و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم بحث پایداری و نگهداری و توسعه اورژانس اجتماعی را داشته باشیم.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها