مدیرعامل باشگاه مهرام: هیچ باشگاهی به اندازه ما بازیکن پرورش نداده

مدیرعامل باشگاه مهرام گفت: به عنوان قدیمی‌ترین باشگاه خصوصی تا امروز هیچ درآمدی از ورزش و تیم‌داری نداشته‌ایم.

مدیرعامل باشگاه مهرام: هیچ باشگاهی به اندازه ما بازیکن پرورش نداده

امیرمحمد گنجی مدیرعامل باشگاه مهرام در مورد اینکه آیا به سودی که در باشگاه دارید و ورزش مدنظرتان بودید، رسیدید یا خیر اظهار داشت: همه دوستانی که به اقتصاد ورزش توجه دارند می‌دانند که ما در ایران به خاطر قوانینی که وجود ندارد انتظاری برای درآمدزایی نداریم. مهرام به عنوان قدیمی‌ترین باشگاه خصوصی که سال 76 تأسیس شد متأسفانه تا امروز هیچ درآمدزایی از ورزش و باشگاه‌داری نداشته است و این تراز همیشه منفی بوده است.

وی در مورد اینکه قرار بود در سالن خودتان میزبان باشید و این موضوع به کجا رسید، گفت: در حال حاضر با گنجایش‌ترین سالن بسکتبال، سالن آزادی است و عمدتاً در مسابقات لیگ پر نمی‌شود مگر اینکه بازی فینال یا تیم ملی باشد. به همین دلیل وقتی پر نمی‌شود منطقی نیست که یک بنگاه اقتصادی بخواهد سرمایه‌گذاری و تبلیغات کند.

گنجی در مورد اینکه شما پیگیر راه‌اندازی اتحادیه باشگاه و سازمان لیگ بودید این موضوع به کجا رسید، گفت: در سالیان گذشته دنبال اتحادیه باشگاه‌های بسکتبال بودیم اما از آنجا که تیم‌ها دائماً می‌آیند و می‌روند و این ثبات حاکم نیست به نتیجه نرسیدیم. در دوره مدیریت فدراسیون گذشته با پیگیری‌هایی که داشتیم سازمان لیگ راه‌اندازی شد اما با تغییر فدراسیون آن سازمان از بین رفت و عملاً تصمیم‌گیرنده برای باشگاه‌ها باز هم خود باشگاه‌ها نیستند و فدراسیون این کار را انجام می‌دهد. این اشتباه در زمان مشحون هم بود و با فشاری که آوردیم در دو سال آخر ریاست وی سازمان لیگ به وجود آمد.

مدیرعامل باشگاه مهرام در پاسخ به این سؤال که آیا شما از قبال فروش بازیکنان هم درآمدی کسب می‌کنید یا خیر، گفت: متأسفانه خیر. هیچ باشگاهی به اندازه مهرام بازیکن پرورش نداده است با وجود اینکه در لیگ برتر نبودیم اما پایگاه‌های قهرمانی ما همیشه فعال بوده و است و در این چند سال بازیکنان زیادی را به تیم ملی و باشگاه‌های دیگر داده‌ایم و افتخار می‌کنیم که بازیکنانمان در همه تیم‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: بسکتبال هنوز آنقدر حرفه‌ای نشده که بخواهیم از محل فروش بازیکنان هزینه‌های آن را در بیاوریم و درآمدزایی کنیم به عنوان مثال برای یک بازیکن بین 5 تا 10 سال زمان صرف می‌شود تا به رشد خوبی برسد اما تیم‌های دیگری که آنها را به خدمت می‌گیرند پولی بابت رشد آن پرداخت نمی‌کنند.

گنجی در مورد اینکه ‌آیا به خاطر حضور در ورزش از معافیت‌های مالیاتی برخوردار هستید یا خیر، تأکید کرد: تا 4 یا 5 سال پیش سازمان امور مالیاتی هزینه‌هایی که در ورزش انجام می‌شد را می‌پذیرفت اما از آن به بعد به دلیل نقصانی که در قانون وجود دارد متأسفانه دیگر این کار را انجام نمی‌دهند. ما به عنوان شرکت مهرام برای هزینه‌ای که در ورزش هم می‌کنیم باید ارزش افزوده بدهیم نه تنها معافیت مالیاتی نداریم بلکه برای هزینه‌ای که در باشگاه می‌کنیم باید مالیات هم بدهیم و این مشکل قانونی است که باید اصلاح شود. متأسفانه یکی از عواملی که باعث می‌شود باشگاه‌های خصوصی از بین برود همین مشکل است.

مدیرعامل باشگاه مهرام در پایان عنوان کرد: علاقه شخصی اولویت اول شرکت‌های خصوصی برای تیم‌داری در ورزش است. بحث تبلیغات هم وجود دارد اما برای همین تبلیغات هم مشکلات زیادی وجود دارد، باید رسانه‌ها در کنار ما باشند ما برای پخش تلویزیونی هم باید خودمان هزینه کنیم در حالی که این کار را اتحادیه باشگاه‌ها یا سازمان لیگ می‌تواند انجام بدهد که از آنها بی‌بهره هستند.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها