وحشت پمپئو: تصور کنید که ایران بعد از دستیابی به سلاح اتمی چه رفتاری خواهد داشت؟

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در واکنش به تحولات هسته‌ای اخیر از جمله اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران و همچنین لغو پذیرش یک بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار افزایش فشار بر ایران شد.

وحشت پمپئو: تصور کنید که ایران بعد از دستیابی به سلاح اتمی چه رفتاری خواهد داشت؟

پمپئو با تکرار ادعاهای بی‌اساس و همیشگی علیه ایران، در بیانیه‌ای گفت: «تنش‌زایی‌های هسته‌ای اخیر ایران، نشان‌دهنده تمایلات رژیم این کشور برای وادار کردن جامعه جهانی به پذیرش خشونت و تروریسم آن، همزمان با تضعیف حاکمیت همسایگان خود است».

وی با متهم کردن ایران به انجام حملات و اقدامات تحریک‌آمیز، افزود: «اعضای جامعه جهانی... باید تصور کنند که ایران بعد از دستیابی به سلاح اتمی چه رفتاری خواهد داشت. ایالات متحده هرگز اجازه رخ دادن چنین چیزی را نمی‌دهد».

وزیر خارجه آمریکا ضمن ادعای اینکه ایران با انجام دادن اقدامات حساس اشاعه‌ای به دنبال دستیابی سریع به سلاح اتمی است، اظهار داشت: «اکنون زمان آن است که تمام کشورها با باج‌گیری هسته‌ای رژیم [ایران] مخالفت کرده و گام‌های جدی برای افزایش فشارها [بر این کشور] بردارند. اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای متداوم ایران، چنین حرکتی را می‌طلبد».

از سوی دیگر، روز گذشته (چهارشنبه) خبری مبنی بر ممانعت از ورود یک بازرس آژانس اتمی به تاسیسات نطنز در رسانه‌های جهانی منتشر شده بود که سازمان انرژی اتمی ایران در این رابطه توضیح داد که در بدو ورود این فرد تجهیزات کنترلی علامت هشدار را نشان داده و به همین خاطر از ورودش جلوگیری و موضوع به آژانس اطلاع داده شده است.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حجت
    0

    آقا این غربی ها دارن با ما بازی های سیاسی میکنند . الان وقت هسته ای شدن هست تا هسته ای نشویم در عرصه بین الملل نه احترام داریم و نه قدرت و نه جایگاه .دیگر بس است مذاکره و وقفه عقب مانده ایم .بسه دیگه گول خوردن با سرعت به پیش حرکت کنیم.یا علی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها