فرونشست دشت ورامین کل استان تهران را متاثر می‌کند

فرماندار ورامین چندی پیش از تشکیل کمیته ویژه بررسی فرونشست دشت ورامین خبر داده بود که در این راستا استاندار تهران نیز تداوم این روند را موجب تاثیرگذاری بر کل استان اعلام کرد.

فرونشست دشت ورامین کل استان تهران را متاثر می‌کند

حسین کاغذلو فرماندار ورامین پیش از این اعلام کرده بود که به منظور بررسی وضعیت فرونشست در دشت، کمیته ویژه ای در شهرستان ورامین تشکیل می‌شود تا با تحلیل داده‌ها و نقشه‌های ماهواره ای، ضمن رعایت الگوی مصرف، وضعیت فرونشست را بررسی و اطلاعات آن را به ستاد مدیریت بحران استان تهران گزارش دهد.

انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در همین زمینه افزود: هم اکنون یکی از چالش های پیش روی این استان، فرونشست دشت ورامین است.

وی یادآورشد: این پدیده ثمره چندین سال کمبود بارندگی و برداشت از آب های زیر زمینی است و اکنون خود را به شکل فرونشست نشان می دهد.

محسنی بندپی اظهارداشت: به طور متوسط در هر روز یک میلی متر به نشست دشت ورامین افزوده می شود که این رقم در سال به 36 سانتی متر می رسد.

استاندار تهران به برنامه ریزی های انجام شده در سطح استان برای مقابله با این پدیده اشاره کرد و گفت: استان تهران در این زمینه دو برنامه کاری هدایت آب های سطحی و پساب های تصفیه شده به این منطقه را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: باید با جدیت در زمینه مقابله با فرونشست دشت ورامین وارد عمل شد در غیر این صورت تداوم آن می تواند به ضرر و زیان کل استان تمام شود.

در مهر ماه سال جاری، گزارشی مبنی بر فرونشست بخشی از زمین های دشت ورامین در نزدیکی خط ریلی تهران- مشهد نیز گزارش شد.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان محیط زیست، ورامین با سالانه ۳۶ سانتیمتر نشست زمین، رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها