وزیر آموزش و پرورش:

مطالبات فرهنگیان تا ابتدای سال ۹۸ پرداخت شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی مطالبات فرهنگیان تا پایان سال ۱۳۹۷ پرداخت شده و تنها مطالبات سال ۱۳۹۸ باقی مانده که امید است به سرعت این میزان نیز به صفر برسد.

مطالبات فرهنگیان تا ابتدای سال ۹۸ پرداخت شد

«محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش روز شنبه در حاشیه آئین افتتاحیه ششمین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در دبیرستان پسرانه دوره اول شهدای پاسداران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش عمده ای از مطالبات فرهنگیان مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشستگان و بخش دیگر نیز مربوط به اضافه کار و حق ماموریت کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران بود که تا پایان سال گذشته تسویه شده و تلاش خواهیم کرد تا معوقات سال جاری نیز پرداخت شود.

وی درباره رقم مطالبات معلمان نیز تصریح کرد: برای پاداش بازنشستگان حدود پنج هزار میلیارد تومان در ۲ ماه گذشته اعتباراتی به آموزش و پرورش تزریق و بین بازنشستگان و شاغلان توزیع شد و همین میزان اعتبار نیز در سال جاری نیاز است که به تدریج تامین خواهد شد.

تنبیه بدنی دانش آموزان به سرعت پیگیری می‌شود
وزیر آموزش و پرورش درباره تنبیه بدنی دانش آموزان از سوی معلمان که در فضای مجازی نیز بسیار به آن پرداخته می شود ، با تاکید بر اینکه نگویید تنبیه زیاد شده است بخاطر اینکه ۱۱۰ هزار مدرسه و ۵۵۰ هزار کلاس در سراسر کشور داریم که برخی از همکاران نمی توانند هیجانات خود را کنترل کنند، گفت: در رابطه با تنبیه بدنی دانش آموزان ما به سرعت عکس العمل نشان می دهیم و انتظار داریم که به صفر برسد.
حاجی میرزایی درباره حادثه تنبیه دانش آموزی از سوی معلم در استان گلستان که معلم با شلاق بدن دانش آموز را کبود کرده بود نیز گفت: این موضوع را در شبکه های مجازی دیدم و به مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز تاکید کردم که این موضوع را بررسی کند تا مسئله مشخص شود.

وی یادآورشد: البته در این گونه موارد معلمی که تخلف کرده باشد به هیات تخلفات معرفی می شود و ممکن است برای مدتی اجازه تدریس داده نشود و شاید هم برای همیشه اجازه تدریس از معلم خاطی گرفته شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حتی ممکن است معلم خاطی از مدرسه به مدرسه دیگری انتقال داده شود، اظهار داشت: مجازات های متنوعی پیش بینی شده است اما درخواست دارم که ما قدردان زحمات معلمان در سراسر کشور باشیم که درس عشق، محبت و فداکاری را می آموزند و زحمات زیادی برای دانش آموزان می کشند و ارزش و منزلت آنها بخاطر برخی خطاهایی که معدودی از همکاران دارند تحت الشعاع قرار نگیرد.

برای پاداش بازنشستگان حدود پنج هزار میلیارد تومان در ۲ ماه گذشته اعتباراتی به آموزش و پرورش تزریق و بین بازنشستگان و شاغلان توزیع شد و همین میزان اعتبار نیز در سال جاری نیاز است که به تدریج تامین خواهد شد

بدون ورزش سایر جنبه‌های تربیتی کامل نخواهد شد

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: ورزش تنها ساعتی برای گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان نیست بلکه بخش مهمی از تربیت محسوب می‌شود و بدون ورزش سایر جنبه‌های تربیتی کامل نخواهد شد و موضوع ورزش برای آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا زنگ ورزش مناسب است نیز گفت: باید متخصصان درسی این موضوع را توضیح دهند، البته برای مجموع اهداف تعلیم و تربیت پیش بینی هایی انجام شده اما فعلا محصول کار سازمان پژوهش و برنامه ریزی همین میزان ساعتی است که برای ورزش در مدارس تعیین شده است.
وی درباره اینکه آیا ۲ ساعت در هفته برای ورزش دانش آموزان کافی است، اظهار داشت: نمی توانم بگویم کافی است یا نیست اما انتظار می رود بتوانیم از اوقات فراغت دانش آموزان و ساعات بعد ازظهر برای تبدیل مدرسه به یک کانون تحرک و نشاط دانش آموزان استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کمبودها و کاستی هایی در تامین نیروی انسانی موردنیاز در حوزه ورزش دانش آموزان داریم که به روش های مختلف تامین شده اما تلاش می کنیم از ظرفیت مربیان موجود نیز استفاده کنیم.
حاجی میرزایی درباره کمبود معلم ورزش نیز توضیح داد: از زمان فعالیتم در این وزارتخانه با مشکل کمبود معلم مواجه بودم که برای جبران آن، تمامی همکاران در سراسر کشور تلاش کردند و اطمینان دادند که کلاس ها در آغاز مهرماه دارای معلم باشند و برای این کار از روش های مختف بهره گرفته شد که البته چندان مناسب نیست و باید شیوه های مناسب جایگزین شود.
وی با بیان اینکه این کمبود با تاخیر بازنشستگی برخی از همکاران، بکارگیری برخی از نیروهای بازنشسته، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق التدریس ها جبران شده است، اظهار امیدواری کرد برای سال تحصیلی آینده بتوان موضوع نیاز به معلم را به نحو مناسب تری حل و فصل کرد.
حاجی میرزایی ادامه داد: در این رابطه گزارشی به هیات دولت ارائه داده ام و گروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و آموزش و پرورش ماموریت دارند ارزیابی دقیقی از نیروهای موردنیاز، کیفیت نیروها و توزیع آنها در مناطق مختلف داشته باشند و با توجه به روند رو به رشد تعداد دانش آموزان در سال های آینده برای تامین معلم برنامه ریزی کنند.

اجرای قطعی طرح رتبه بندی در سال جاری
وی درباره رتبه معلمان نیز گفت: طرح رتبه بندی به طور قطع در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد و از زمانی که کار خود را در وزارتخانه آغاز کرده ام پی گیری این موضوع هستم و تاکنون در سه جلسه طرح مذکور مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده است و به نظر می رسد در یک تا ۲ هفته آینده در دستور کار هیات دولت قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به محض تصویب این طرح اجرایی می شود و زمان اعمال افزایش ها از اول مهر ۱۳۹۸ خواهد بود بنابراین همه همکارانی که از ابتدای سال تحصیلی جاری با این وزارتخانه همکاری می کنند مشمول رتبه بندی خواهند بود و پنج رتبه در نظر گرفته شده است که متناسب با مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و صلاحیت های تخصصی و حرفه ای معلمان در این رتبه ها قرار می گیرند و از مزایای آن بهره مند می شوند.
وی درباره این پنج رتبه افزود: هر چهار سال یکبار معلمان مشمول با کسب یکسری صلاحیت ها و دوره های آموزشی یا مدرک تحصیلی می توانند به رتبه های بالاتر ارتقا پیدا کنند.
حاجی میرزایی درباره میزان اعتبار موردنیاز برای طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که براساس ارزیابی انجام شده برای ۶ ماه دوم سال ۱۳۹۸ این میزان کافی است و برای سال آینده نیز در بودجه پیش بینی لازم صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها