روایت واعظی از فشارها به دولت بخاطر گسترش فضای مجازی

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه چاره‌ای جز حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نداریم گفت: دانشگاه‌ای کشور باید به سمت تبدیل شدن به مراکز تولید و خلق ثروت حرکت کنند.

روایت واعظی از فشارها به دولت بخاطر گسترش فضای مجازی

محمود واعظی دقایقی قبل در دیدار با شرکت‌های دانش‌بنیان یزد گفت: به‌جای اینکه دستمان به دولت دراز باشد، دانشگاه با توجه به فضای فناوری‌های نوینی که امروز با آن روبه‌رو هستیم به مرکز تولید و خلق ثروت تبدیل شود. بسیاری از دانشگاه‌ها به ویژه آنهایی که کار فنی دارند و با صنعت مرتبط هستند، در بسیاری از کشورهای دنیا به خودکفایی رسیدند و دانشگاه صنعتی خودمان هم در حاشیه فعالیت‌های صنعتی مختلف پروژه‌های بزرگی انجام می‌دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: با وجودی که مطالب مطرح شده در این نشست را قبول داریم ولی حتما دانشگاه‌های ما باید به این سمت بروند و به گونه‌ای باشد که هر صنعت و بخش و حتی سیاسی‌ها، وقتی با یک مشکل و معضلی روبه‌رو می‌شویم، بدانیم هیچ راه دیگری جز ورود به این عرصه و قرارداد و تفاهم‌نامه با دانشگاه نداریم.

واعظی با تاکید بر اینکه دولت قانون شرکت‌های دانش‌بنیان را احیا و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کرد گفت: دولت این قانون را درست در راستای شعارهای رئیس جمهور در سال ۹۲ می‌دانست و به همین دلیل به آن توجه ویژه داشت.

روایت واعظی از فشارها به دولت بخاطر گسترش فضای مجازی

وی ادامه داد: اگر می‌گوییم حتما باید اقتصاد ایران از سنتی به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل شود، یک شعار نیست بلکه به عنوان یک الزام و ضرورت مطرح می‌شود و اگر قرار است بمانیم و به مردم سرویس خوب بدهیم و در بازارهای مختلف، کالاهای ایرانی قابل رقابت باشد باید این موضوع را محقق کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نداریم خاطرنشان کرد: اگر دولت این همه فشار تحمل کرد که فضای مجازی و اپلیکیشن‌های مختلف گسترش یابد، به دلیل مشاهده فیلم توسط افراد نبود بلکه اساس کار بر همین هدف بود و اعتقادمان این بود که آی سی تی می‌تواند پیشران توسعه کشور باشد.

بازدید دو ساعته رییس دفتر رییس جمهور از پارک علم و فناوری استان یزد

به گزارش به نقل از ریاست‌جمهوری،‌ محمود واعظی روز شنبه در جریان بازدید از بخش های مختلف پارک علم و فناوری استان یزد در گفت و گوی رو در رو و صمیمی با جوانان ضمن آگاهی از طرح ها و ایده های نوآورانه آنان، از خلاقیت، نوآوری و ایده‌های جوانان ابراز خرسندی کرد.

در این بازدید اعضا و سرپرست شرکت های دانش بنیان استان یزد ضمن ارائه گزارشی از مهم ترین طرح ها و ایده های در حال اجرا در حوزه های مختلف صنعتی، پزشکی، علمی، کشاورزی، محیط زیست و شهرسازی درخواست ها و مطالبات خود را برای حمایت بیشتر مسوولین استانی به منظور تسریع در روند تکمیل طرح های خود، با رییس دفتر رییس جمهور در میان گذاشتند.

واعظی نیز در جریان گفت و گو با جوانان بلافاصله مدیران مربوطه را مخاطب قرار داده و دستورات لازم را برای حمایت همه جانبه قانونی و تسهیل در زمینه برقراری ارتباط طرح ها و ایده های جوانان با بخش صنعتی استان و تجاری سازی طرح ها و پروژه ها ارائه کرد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها