مطهری: احتمال خروج همزمان ایران از NPT و برجام وجود دارد

نماینده مردم تهران گفت: احتمال خروج همزمان ایران از NPT و برجام نیز وجود دارد، البته تصمیم گیری در این زمینه بر عهده هیات نظارت بر اجرای برجام است.

مطهری: احتمال خروج همزمان ایران از NPT و برجام وجود دارد


علی مطهری در خصوص احتمال خروج ایران از NPT در صورت خروج اروپا از برجام، اظهار داشت: خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای اقدام مناسبی است تا از این پس تعهدی نداشته باشیم، همانطور که رژیم صهیونیستی عضو NPT نیست و هر کاری که دوست دارد انجام می‌دهد، ایران نیز می‌تواند از NPT خارج شود.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حال که تا این حد ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و بیش از سایر کشورها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازرسی می‌کنند، با این شرایط اقدام مناسبی است که از ان پی تی خارج شویم. البته قبل از آن می‌توانیم از اجرای پروتکل الحاقی خودداری کنیم.

وی در خصوص انتقادهایی که به سیاست‌های گام به گام کاهش تعهدات برجامی وارد می‌کنند، افزود: سیاست گام به گام برای کاهش تعهدات برجامی خوب است تا به طرف مقابل فرصت بدهیم و دنیا شاهد باشد که ما آماده تعامل هستیم اما اشکال از طرف مقابل است.

مطهری در پاسخ به این سوال که سرانجام این اقدامات منجر به خروج ایران از NPT می‌شود یا اروپایی‌ها به تعهدات برجامی خود عمل می‌کنند، گفت: هر دو احتمال وجود دارد و ممکن است طرف مقابل نیز کوتاه بیاید زیرا نگران غنی‌سازی ایران هستند و احتمال خروج همزمان ایران از NPT و برجام نیز وجود دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: خروح ایران از NPT نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد و هیات نظارت بر اجرای برجام در این موضوع باید تصمیم گیری کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فرزانه
    0

    چقدر بدم ازت میاد خدا میدونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها