نهنگ سفید جاسوس ارتش روسیه، پیدا شد

گمان می‌رود فیلمی که یک نهنگ سفید را مشغول بازی با گروهی از هواداران راگبی آفریقای جنوبی نشان می‌دهد، متعلق به برنامه جاسوسی ارتش روسیه باشد که فرار کرده است.

نهنگ سفید جاسوس ارتش روسیه، پیدا شد

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان گفته‌اند، این نهنگ سفید شاید از نوع هوالدیمیر (Hvaldimir) باشد که یک بلوگای نر دچار سوءتغذیه است که گمان می‌رود همان حیوان جاسوس مفقود شده و آموزش‌دیده از سوی نیروی دریایی روسیه باشد.

در آوریل ۲۰۱۹ گزارش شد که این نهنگ سفید در نزدیکی شمال نروژ با مهارکننده‌هایی بر روی بدنش و یک برچسب با عنوان "تجهیزات سن پترزبورگ" رویت شد. این نهنگ سفید برای یافتن غذا به سمت قایق‌ها رفته و شروع به بازی کرده است. تصاویری از یک نهنگ سفید که در حال دنبال کردن توپ راگبی است، بیش از ۱۹ میلیون بار در رسانه‌های اجتماعی بازدید شده است.

فریس جبر، نویسنده مطالب علمی در نیویورک تایمز و ساینتیفیک امریکن نوشت: «احتمال می‌رود که این یک نهنگ سفید باشد که زمانی در اسارت ارتش روسیه بوده است. این نهنگ سفید گرسنه، تنها و زخمی با گشت زدن در دریاها به دنبال توجه و غذا می‌گردد. هم آمریکا و هم روسیه به اجرای برنامه‌های آموزش و تعلیم پستانداران دریایی چون دلفین‌ها و نهنگ‌ها شهرت دارند و این حیوانات را برای پیدا کردن مین‌های دریایی و یافتن اژدرهای عمل‌نکرده تعلیم می‌دهند.»

یک سخنگوی ارتش روسیه، ماه ‌آوریل این مساله را رد کرد که این نهنگ سفید با برنامه آموزشی کشورش مرتبط باشد اما اذعان داشت که دلفین‌ها برخی اوقات برای امور نظامی به کار گرفته می‌شوند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها