دعوت اصولگرایان، پاسخ رد قالیباف

خبر سرلیستی قالیباف همان قدر که موج آفرین شد، انتشار خبر نیامدنش هم انعکاس زیادی در رسانه ها داشت. اما هنوز خود قالیباف موضع روشنی اتخاذ نکرده است.

دعوت اصولگرایان، پاسخ رد قالیباف

نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم هر چقدر رنگ و لعابی برای قالیباف ندارد اما در عین حال می تواند مقدمه و زمینه قوی ای برای حضورش در پاستور ایجاد کند.

در همین حال چهره‌ها و طیف‌های مختلف اصولگرایی جلسات متعددی با محمدباقر قالیباف داشته‌اند تا او را راضی به حضور در انتخابات مجلس کنند. این تلاش‌ها البته تا کنون نتیجه‌ای نداشته است چراکه گویا محمدباقر قالیباف در آخرین اظهارنظر خود در این مورد گفته است که بنا ندارد وارد این انتخابات شده و ترجیح می‌دهد چهره‌های جوان‌تر وارد انتخابات مجلس شوند.

برخی جلسات برای قانع کردن او به نامزدی برگزار شده و میل اصولگرایان به نامزدی او بیان شده. چراکه در صورتی سرلیست قالیباف، نگرش جامعه به فهرست اصولگرایان مثبت خواهد شد و احتمال پیروزی این طیف بیشتر می‌شود. پاسخ قالیباف اما به این درخواست‌ها منفی بوده است. خبرنگار مثلث مطلع شده است که تلاش‌ها برای قانع کردن محمدباقر قالیباف همچنان ادامه دارد.

آیا او وارد کارزار انتخابات خواهد شد یا تنها به دلیل وزن بالای سیاسی خود به لیدری و اثرگذاری اکتفا می‌کند؟ اوایل تیرماه امسال بود که او فعالیت سیاسی جدید خود را آغاز کرد. او پیامی ویدئویی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد و خطاب به جوانان گفت: «سیاست‌ورزی جریان انقلابی ضمن حفظ مبانی، بایستی متحول شود تا چهره‌های نو، حرکت در مسیر نواصولگرایی را هرچه زودتر آغاز کنند.» او در این پیام، وب‌‌سایتی برای ثبت‌نام جوانان مستعد معرفی و اعلام کرد: «امروز زمان اصلاح ریل‌گذاری در مسیر سیاست‌گذاری کشور است و ان‌شاءالله با همت و مشارکت شما جوانان، مردم عزیز ما، طعم شیرین کارآمدی را از سوی نیروهای انقلاب خواهند چشید.»

سخنان قالیباف در حالی که با استقبال جوانان انقلابی مواجه شد اما به مذاق برخی اصولگرایان سنتی خوش نیامد و با واکنش‌های متعددی روبه رو شد. پس از گذشت حدود دو سال از ارائه طرح نواصولگرایی، قالیباف به طرح مجلس نو اشاره کرد و گفت: «چند ماه دیگر انتخابات مجلس است. ما نیازمند مجلس نو هستیم. مجلس نو یعنی مجلسی که نماینده‌ای در آن وعده ندهد و بعد عمل نکند؛ مجلسی که برایش پشت درهای بسته تصمیم نگیرند؛ مجلسی که تصمیماتش شفاف باشد؛ یعنی مردم بفهمند نماینده ‌شان رأیش در مجلس چیست؛ مجلسی است که مردم از اموال و دارایی نماینده‌‌شان مطلع شوند. مجلس نو مجلسی است که نماینده در آن به نفع مردم تصمیم می‌گیرد.» باید دید که تکلیف کمپین مجلس نو در آستانه ثبت‌نام نامزدها چه خواهد شد؟ آیا این بار جوانان انقلابی می‌توانند در فهرست‌ها هژمون شوند و آن‌طور که قالیباف گفته بود مجلس نو تشکیل شود؟

منبع: مثلث آنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها