ماجرای روزه سیاسی دانشجویان پیرو خط امام چه بود؟

آری امت اسلام نه تنها حاضر است عمری را با نان و نمک و یا کمتر از آن برآورد، بلکه آمادگی خویش را تا سرحد شهادت اعلام داشتند.

ماجرای روزه سیاسی دانشجویان پیرو خط امام چه بود؟

شامگاه یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در بیست‌ونهمین اطلاعیه خود، اعلام کردند از دوشنبه ۲۱ آبان ماه (۵۸) [برابر با ۲۱ ذی‌الحجه ۱۳۹۹]به مدت پنج روز، روزه سیاسی خواهند گرفت تا به کشور‌های امپریالیستی به ویژه آمریکا ثابت کنند که ملت ایران گرسنگی را به زیر سلطه رفتن ترجیح می‌دهد. متن اطلاعیه دانشجویان که در کیهان مورخ، ۲۱ آبان ۵۸، منتشر شد، بدین شرح بود:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
با روزه برای نبرد با دشمن آماده شوید
«یا ایها‌الذین آمنو استعینو بالصبر و الصلواه و ان‌ها الکبیره الا علی‌الخائفین.»

«ما را از این چیز‌ها نترسانید اگر امر دایر شود که آبروی ما حفظ شود و یا شکم‌مان سپر شود ما ترجیح می‌دهیم که آبروی‌مان حفظ شود و شکم‌مان گرسنه بماند.» امام خمینی

مبارزه ضدامپریالیستی بالاخص ضدآمریکایی توده‌های مستضعف ما هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد. هر روز شاهد و ناظر ارسال تلگرام‌ها، بیانیه‌ها و طومار‌ها از دورافتاده‌ترین نقاط مملکت در تایید حرکت ضدآمریکایی هستیم. تقریبا تمام احزاب و سازمان‌های سیاسی معتقد به انقلاب به این حرکت پیوسته‌اند و این مبارزه به عنوان محور مبارزاتی تمام اقشار جامعه در راه نابودی مظاهر استعمار بدل گردیده است. رهنمود‌ها و پیشنهاد‌هایی که در این مدت از اقشار مختلف به‌خصوص توده‌های تحت ستم رسیده است به طور کلی خواهان تشدید مبارزه خلق مسلمان ایران علیه امپریالیست جهانی به‌خصوص آمریکای خون‌خوار می‌باشد. ملت مستضعف ما خواهان لغو تمام قرارداد‌های اسارت‌بار گذشته بین خود و آمریکا می‌باشد. آن‌ها خواستار این بودند که دیگر نفت این سرمایه مردم و نسل آینده در حلقوم گشاد نفت‌خواران مفت‌خور بین‌المللی، این کارتل‌ها و تراست‌ها ریخته نشود. آن‌ها از ورود کالا‌های آمریکایی به کشور (به خاطر نفی وابستگی) ناراحت بودند. از همه جالب‌تر و امیدوارکننده‌تر آن‌که ملت محروم و مظلوم و شجاع رزمنده ما این امت اسلامی به خوبی دریافته است و در کلمه کلمه پیامش آن را بیان کرده که به منظور میل به یک حکومت عدل اسلامی و استقرار آن به تمامی ابعادش حاضر بر تحمل هرگونه تهدید و محرومیت و فشار می‌باشد و باز به خوبی نشان داده که محاصره اقتصادی مسئله‌ای نیست که از آن بترسند و یا واهمه‌ای داشته باشند. او صریحا اعلام کرده است که در این مبارزه حاضر است تا مرز شهادت پیش رود. آری امت اسلام نه تنها حاضر است عمری را با به نان و نمک و یا کمتر از آن برآورد، بلکه آمادگی خویش را تا سرحد شهادت اعلام داشتند.

او عاشق شهادت است او محرومیت کشیدن در راه حق و بذل جان در راه خدا به خاطر نفی و سرکوب ضد خدا را آرمان خود می‌داند عاشق شهادت است و هرگز حاضر نیست سر بر آستان بیگانه بساید و تن به ذلت اجنبی دهد. این اراده عظیم و زایل‌نشدنی ملت مان که زیبا در بیانات امام نهفته است که: «رابطه با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم است، رابطه غارت‌شده با غارتگر است. الهی که قطع بشود.»

اخیرا برادران و خواهران ما در ادارات ثبت اسناد، دادگستری، مخابرات و... اعلام کردند که به منظور حمایت و همگامی با دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ضمن اشتغال کامل در ساعات اداری روزه خواهند گرفت تا در عمل نشان دهند با شکم گرسنه کار می‌کنند، اما زیر یوغ بیگانه نمی‌روند. آری این‌ها نمونه‌هایی از حرکت‌های اصیل و مردمی است که چنان‌چه ابعاد گسترده‌ای به خود بگیرد مردم ما آن‌چنان نیرو و قوه می‌گیرند که به کمک آن نه تنها قادرند ریشه‌های امپریالیستی را در درون کشور، فرهنگ، اقتصاد، نظام و سیاست از بین ببرند بلکه خواهند توانست به کمک مستضعفین جهان شتافته و با تداوم مبارزه علیه ابرقدرت‌های جهان‌خوار بند‌های اسارت و بردگی فکری و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی از آن‌ها گسسته و دست استعمارگران و غارتگران بین‌المللی و آمریکایی خونخوار را از ملت‌های مستضعف کوتاه کنند. آری باید از رمضان به محرم رفت و از محرم به رمضان بازگشت و دوباره و صدباره... تا در صفحه نبرد دعوت حق را لبیک گفت. مردم ما این ملت شریف و شجاع بار‌ها اثبات کرده که عشق حکومت اسلامی در جانش ریشه دوانده. بار‌ها اعلام کرده که امتی است به دنبال رهبر بزرگوارش امام خمینی. بار‌ها و بار‌ها پیوند خود با سنت شهادت را با عمل به اثبات رسانده تا به ملت‌های جهان بگوید که تا پیروزی نهایی دست از مبارزه علیه ظلم و استکبار برنخواهد داشت تا لقاءالله. ما ضمن تایید این عمل انقلابی و مردانه برادران و خواهران‌مان در ادارات فوق همبستگی با آن‌ها و تحقق بخشیدن به فرمان نافذ رهبر انقلاب از تاریخ (بیست‌ویکم آبان) روز دوشنبه به مدت پنج روز را با روزه خواهیم گذراند، به امید آن‌که از این رهگذر با استمداد از الله بر توان‌مان افزوده و هرچه باشکوه‌تر حملات و اعتراضات خود را علیه سلطه بیگانگان و شیطان بزرگ گسترش دهیم.
به امید دیدن فجر پیروزی نهایی بر ملل مستضعف جهان

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها