چین: تایوان با صحبت از حمله نظامی ایجاد ترس و وحشت بی‌مورد می‌کند

چین امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که تایوان با صحبت از حمله احتمالی از سوی پکن ایجاد ترس و وحشت بی‌مورد می‌کند.

چین: تایوان با صحبت از حمله نظامی ایجاد ترس و وحشت بی‌مورد می‌کند

به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری تایوان در ماه ژانویه سال 2020 میلادی، چین کمپینی را برای اتحاد مجدد با تایوان که آن را یکی از استان‌های خودسر خود می‌داند به راه انداخته و در تلاش است تا متحدان دیپلماتیک اندک این جزیره را دور کند. چین همچنین چندین گشت زنی توسط بمب افکن‌های خود بر فراز این جزیره را ترتیب داده است.

شی چینپینگ، رییس جمهور چین در ژانویه سال جاری میلادی گفته بود که پکن این حق را دارد تا برای تحت کنترل در آوردن تایوان متوسل به استفاده از زور شود، اما تلاش خواهد کرد تا به صورت صلح‌آمیز به این اتحاد مجدد دست یابد.

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود که اگر حزب کمونیست چین از جانب فشارهای اجتماعی احساس تهدید کند ممکن است دست به حمله‌ای نظامی علیه این جزیره دموکراتیک و خودمختار بزند؛ فشارهای اجتماعی که ممکن است منجر به رکود اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان در بحبوحه جنگ تجاری‌اش با آمریکا شود.

ما شیائوگوانگ، سخنگوی دفتر امور تایوان چین امروز در کنفرانسی خبری در پکن گفت: اظهارات وو کاملا بی‌معنا و مزخرف هستند.

وی افزود: آنها اخیرا به منظور دستیابی به منافعی برای انتخابات دروغ‌های مختلفی به هم بافته‌اند تا برای مردم تایوان را گمراه سازند و در بین آنها ایجاد ارعاب و تهدید کنند.

ما افزود: به نظر من وطن‌پرستان در هر دو طرف تنگه تایوان باید کاملا هوشیار باشند و به راحتی گمراه نشوند.

این سخنگو در ادامه گفت: اقتصاد چین در وضعیت خوبی قرار دارد. در شرایط اقتصادی پیچیده کنونی، چشم‌انداز توسعه اقتصادی چین همچنان خوب است و این چیزی نیست که امثال جوزف وو بتوانند آن را دست کم بگیرند.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین امسال نسبت به بازه زمانی 30 سال اخیر، کاهش داشته باشد و این فشاری به پکن وارد می‌کند تا اقدامات لازم برای حفظ رشد اقتصادی‌اش را انجام دهد.

ما گفت: چین خواستار اتحاد مجدد صلح‌آمیز است در حالی که حزب حاکم ترقی‌خواه دموکراتیک تایوان بزرگترین تهدید برای صلح محسوب می‌شود که به دنبال استقلال و ایجاد خصومت و دشمنی است. تایوان تلاش می‌کند تا بر مشکلات اقتصادی خودش سرپوش بگذارد.

این در حالی است که اقتصاد تایوان در ماه‌های اخیر با بالاترین رشد خود مواجه بوده است.

سخنگوی دفتر امور تایوان چین همچنین تایید کرد: سه فرد تایوانی که گزارش شده بود در چین مفقود شده‌اند به اتهام لطمه به امنیت ملی چین تحت تحقیق قرار دارند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها