احزاب رقیب بولیوی برای برگزاری انتخابات جدید به توافق رسیدند

دولت موقت بولیوی و قانونگذاران از حزب رئیس جمهور برکنار شده این کشور برای برگزاری انتخابات جدید به توافق رسیدند.

احزاب رقیب بولیوی برای برگزاری انتخابات جدید به توافق رسیدند

این اقدام از سوی دولت موقت و حزب اوو مورالس، رئیس جمهوری برکنار شده بولیوی یک راه‌حل بالقوه برای حل بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

در جلسه آخر شب سنای بولیوی، رئیس سنا که عضوی از حزب جنبش سوسیالیسم مورالس محسوب می‌شود، گفت: توافقی برای همکاری در راستای برگزاری انتخابات جدید پس از چند هفته اعتراض و خشونت که به برکناری اوو مورالس از سمت ریاست جمهوری این کشور منجر شد، به دست آمده است.

مونیکا اوا کوپا مورگا، رئیس جدید سنای بولیوی هم گفت: امروز یک روز تاریخی است که ما توانستیم بین دولت و اپوزیسیون برای برگزاری هرچه سریعتر یک انتخابات به توافق برسیم و اجازه دهیم تا کشورمان به صلح برسد و از همه مهتر از دموکراسی دفاع کنیم.

وی از نیروهای امنیتی بولیوی که با حامیان مورالس در خیابان‌ها درگیر شده‌اند، خواست تا با گروه‌های بومی در کشور با احترام رفتار کنند و ادامه داد: بیایید به دنبال صلح در کشور باشیم.

در همین حال جینین آنی‌یز، رییس پیشین سنا که پس از استعفای چند تن از مقام‌های دولت مورالس و برکناری وی، به عنوان رییس جمهوری موقت زمام امور در این کشور را به دست گرفت، به این مساله اشاره کرده بود که به دنبال ایجاد ارتباط با حزب مورالس است اما اعلام کرد، خود مورالس نمی‌تواند کاندید شود.

رئیس جمهوری موقت بولیوی زمان دقیقی برای برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری در این کشور اعلام نکرده اما بر اساس قانون اساسی، وی ۹۰ روز از زمانی که خودش را رئیس جمهوری موقت خوانده، وقت دارد تا زمان انتخابات جدید را اعلام کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها