بهترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۱۹

فیلم‌های اکشن، طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند؛ به‌خصوص اگر در سینمای هالیوود ساخته شوند. در این مطلب، بهترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۱۹ را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۱۹

تماشای مبارزات همراه با اسلحه، مبارزات تن‌به‌تن ازطریق اجرای فنون هنر‌های رزمی، سکانس‌های منفجر شدن اتومبیل در تعقیب‌وگریز‌های هیجان‌انگیز و... در فیلم‌های سینمایی اکشن، باعث افزایش ترشح آدرنالین در خون و بالا رفتن ضربان قلب انسان می‌شود.

در برخی از این فیلم‌ها صحنه‌های کمدی و درام نیز وجود دارد که ارزش آن را بالاتر می‌برد. فیلم‌های اکشن، طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند؛ به‌خصوص اگر در سینمای هالیوود ساخته شوند. در این مطلب، بهترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۱۹ را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نگهبان امنیتی

عنوان: Bouncer

تاریخ اکران: ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

چه کسی بهتر از ژان کلود ون‌دام می‌تواند نقش‌های اکشن بازی کند؟ شاید او بهترین بازیگر این عرصه نباشد، اما به‌خوبی می‌تواند جنبه بشری نقش را بیشتر کرده، به آن ریشه بدهد و آن را باورپذیرتر کند. ون‌دام در این فیلم، نقش پدری را ایفا کرده که نگهبان امنیتی یک کلاب شبانه در بلژیک است. او پس از اینکه بخاطر بروز یک درگیری در کلاب توسط پلیس توقیف می‌شود، مجبور می‌شود که میان جاسوسی رییسش (که سرکرده یک گروه گانگستری است) برای پلیس و از دست دادن سرپرستی دختر کوچکش، یکی را انتخاب کند.

قطبی

عنوان: Polar

تاریخ اکران: ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

«مدس نیکلسن»، پس از بازی در نقش شخصیت شرور فیلم سینمایی «دکتر استرنج» (Doctor Strange) و همچنین قاتل روانی آدمخوار، «هانیبال لکتر»، اینک در نقش قهرمان فیلم (یا بهتر است بگوییم نقشی خاکستری) ظاهر شده است. نیکلسون در این فلیم، نقش آدمکشی را بازی می‌کند که قصد دارد بازنشسته شود، اما قبل از هرچیز باید به‌عنوان آخرین ماموریت، علیه قاتلانی بجنگد که رییس طمعکارش فرستاده تا او را از میان بردارند تا سهمش را پرداخت نکند. مشکل اینجاست که اسلحه‌های جدید چندان به‌کار شخص باتجربه‌ای مانند او نمی‌آیند. در این فیلم، «ونسا هاجنز»، نقش همسایه مرموز مدس را بازی می‌کند.

تعقیب سرد

عنوان: Cold Pursuit

تاریخ اکران: ۸ فوریه ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

ما بار‌ها و بار‌ها «لیام نیسون» را در نقش‌های مختلفی مانند استاد هنر‌های رزمی و مامور سی‌آی‌ای دیده‌ایم که با آدم‌بد‌ها مبارزه می‌کند؛ اینبار نیز او را در نقش یک راننده برف‌روب به‌نام نلز کاکسمن می‌بینیم. او در این فیلم به‌دنبال انتقام مرگ پسرش از فروشنده مواد مخدری بیرحم است. شخصیت غیراجتماعی و سختکوش نیسون درکنار سرزمین ساکتی که همیشه پر از برف است، صحنه‌ای زیبا برای شروع آتش‌بازی‌های ناشی از جنگ این دو تشکیل داده است.

در این فیلم، هم شاهد صحنه‌های اکشن هستیم، هم کمدی سیاه و هم درام و مسائل خانوادگی؛ به‌همین دلیل، تعقیب سرد، هم هیجان‌انگیز است، هم سرگرم‌کننده و هم ناراحت‌کننده.

استاد زد: میراث ایپ‌من

عنوان: Master Z: The Ip Man Legacy

تاریخ اکران: ۱۲ آپریل ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

این فیلم درواقع کراس‌اور فیلم سینمایی ایپ‌من ۳ است که در سال ۲۰۱۵ اکران شد (کراس‌اور به فیلمی گفته می‌شود که درباره یکی از شخصیت‌های فیلمی دیگر است). میراث ایپ‌من درباره یک استاد سابق هنر‌های رزمی است؛ فردی که پس از شکست دربرابر ایپ‌من، گوشه‌گیر می‌شود، اما پس از مدتی خودش را درمیان کشمکشی بین اعضای خانواده یک سندیکای جنایی گرفتار می‌بیند.

سایه

عنوان: Shadow

تاریخ اکران: ۳ می ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

کارگردان چینی، ژانگ ییمو، سطح فیلم اکشن را تا سطح حماسه سینمای هنری بالا می‌برد. داستان این فیلم در بخشی از چین اتفاق میفتد، به‌نام سه پادشاهی و درمورد یکی از فرماندهان ارتش و بدلش است. صحنه‌های مبارزه کاملا خوب و مناسب طراحی شده‌اند و شاهد صحنه‌های اکشن راضی‌کننده‌ای خواهید بود. کارگردان فیلم، صحنه‌ها و لباس‌های فیلم را تماما سیاه و سفید و خاکستری انتخاب کرده و تنها در صحنه‌هایی رنگ‌های متفاوتی می‌بینیم که خون‌وخونریزی وجود دارد.

جان ویک، قسمت سوم: برای جنگ آماده شو

عنوان: John Wick: Chapter ۳-Parabellum

تاریخ اکران: ۱۷ می ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

سومین قسمت مجموعه جان ویک با بازی «کیانو ریوز» جذاب و دوست‌داشتنی، با فروشی فوق‌العاده آغاز کرد و باز هم تبدیل به یکی از پرفروشترین‌ها شد. آخرین سکانس‌های مبارزه این فیلم سینمایی به پرخرج‌ترین سکانس اکشن کل تاریخ سینما تبدیل شده است. در این فیلم، جان ویک به‌عنوان قاتلی حرفه‌ای که از سازمانش طرد شده، قصد دارد تا دوباره خود را به سازمان ثابت کند تا مورد عفو واقع شود و بتواند به زندگی عادی ادامه دهد. عملکرد کیانو ریوز در این فیلم نیز بسیار فوق‌العاده است و فیلم نیز تمامی عناصری را که هر فیلم اکشنی باید داشته باشد، در خود جای داده است.

استوبر

عنوان: Stuber

تاریخ اکران: ۱۲ جولای ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

«دیو باتیستا» در این فیلم سینمایی، نقش پلیسی حرفه‌ای، اما بداخلاق و عصبانی را ایفا می‌کند که برای انجام دادن ماموریتی مهم مجبور می‌شود که درخواست اوبر (سرویس اینترنتی تاکسی آمریکا مانند اسنپ و تپسی) بدهد و راننده اوبر، استو، با بازی «کمیل نانیجانی» را مجبور می‌کند که در این ماموریت برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدری که همکارش را کشته‌اند، به او کمک کند؛ اما استو با ماشینی برقی و کم‌سرعت، چه کاری از دستش برمی‌آید؟

سریع و خشن: هابز و شا

عنوان: Fast and Furious Presents: Hobbs & Shaw

تاریخ اکران: ۲ آگوست ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

لوک هابز با بازی «دواین جانسون» و دکارد شاو (جیسون استیتهم)، دشمنانی قدیمی هستند که درعین‌حال دوست نیز هستند و اکنون دوباره برای نجات دنیا بایکدیگر متحد شده‌اند. به این مجموعه، «ادریس البا»، ربات انسان‌نمای نفوذناپذیر و «ونسا کربی»، مامور ام‌آی‌سیکس (سرویس مخفی و اطلاعاتی انگلستان) و خواهر شاو را نیز اضافه کنید و انتظار فیلم سینمایی اکشن هیجان‌انگیزی را داشته باشید.

دومینو

عنوان: Domino

تاریخ اکران: ۳۱ می ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

اگر فیلم سینمایی اکشنی را «برایان دی‌پالما»، کارگردان فیلم‌های سینمایی مشهوری همچون «صورت‌زخمی» (Scarface)، کارگردانی کند، انتظار‌ها از آن به‌شدت بالا می‌رود. کاستر والادو، بازیگر سریال معروف «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) نیز در این فیلم، ایفای نقش می‌کند. داستان فیلم درباره پلیسی اهل کپنهاگن دانمارک است که گرفتار شبکه بین‌المللی خلافکارانی می‌شود که یک مامور CIA نیز در آن وجود دارد. قهرمان فیلم به‌دنبال گرفتن انتقام مرگ همکارش است. دومینو سکانس‌های تعلیقی خوبی دارد و همچنین صحنه‌هایی که در آن تماشاچیان شوکه می‌شوند و همین صحنه‌ها منجر به تعقیب‌وگریز‌های هیجان‌انگیز و تیراندازی‌های میخکوب‌کننده‌ای می‌شود. این فیلم نیز مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر دی‌پالما دارای جلوه‌های ویژه بیشتر و بزرگتری نسبت به سایر فیلم‌های اکشن است و به یکبار دیدنش می‌ارزد.

آلیتا: فرشته جنگ

عنوان: Alita: Battle Angel

تاریخ اکران: ۱۴ فوریه ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

آلیتا با بازی «روزا سالازار»، بازیگر فیلم سینمایی «جعبه پرنده» (Bird Box)، رباتی انسان‌نماست که دانشمندی نسبتا دیوانه که به‌شدت سوگوار مرگ دخترش است، او را در یک گورستان اتومبیل پیدا می‌کند. «جیمز کامرون»، کارگردان بزرگ فیلم‌های سینمایی معروفی همچون «آواتار» (Avatar)، یکی از نویسندگان فیلم است.

کامرون قصد داشت که خودش فیلم را کارگردانی کند، اما درگیر پروژه دیگری شد و کارگردانی فیلم برعهده «روبرت رودریگز»، کارگردان فیلم سینمایی «شهر گناه» (Cin Sity) گذاشته شد؛ بنابراین باتوجه به عوامل فیلم و انیمیشنی بودن آن، می‌توان انتظار صحنه‌های هیجان‌انگیز و داستان قابل‌قبولی را داشت.

انتقام

عنوان: Avengement

تاریخ اکران: ۲۴ می ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

ستاره بی‌چون‌وچرای فیلم‌های سینمایی اکشن، «اسکات اتکینز» خوب می‌داند که چگونه با هنر‌های رزمی‌اش بینندگان را به هیجان بیاورد. فیلم سینمایی انتقام، درامی اکشن و همراه با خون‌وخونریزی را در زندان نمایش می‌دهد. اتکینز با چهره‌ای عجیب، روکش فلزی دندان و زخمی عمیق برروی صورتش، نقش بوکسر سابقی را به‌نام کین ایفا می‌کند.

فیلم با تلاش کین برای فرار از زندان آغاز می‌شود. او قصد دارد تا به بیمارستان رفته و مادر بیمارش را ملاقات کند. کین درهنگام فرار با ماجرا‌های هیجان‌انگیزی روبرو می‌شود. کارگردان فیلم، جس وی جانسون که خودش قبلا بدلکار بوده و اکنون کارگردان شده، پیشتر در فیلم‌های مختلفی با اسکات اتکینز همکاری کرده؛ بنابراین می‌توان انتظار فیلمی هماهنگ و خوب را از آن‌ها داشت.

تهدید سه‌گانه

عنوان: Triple Threat

تاریخ اکران: ۱۹ مارس ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

اگر عاشق فیلم‌های سینمایی اکشن هستید و همیشه پیگیر اینگونه فهرست‌هایید، احتمالا از پیش منتظر اکران تهدید سه‌گانه هستید. در این فیلم سینمایی نیز اسکات اتکینز بازی می‌کند، اما اینبار در نقش شخصیتی منفی. گروه بازیگری و کارگردانی فیلم، گروه بسیار خوبی است، اما گویا آنطور که باید انتظار‌ها را برآورده نکرده است؛ مثلا در برخی سکانس‌ها که تماشاچیان انتظار صحنه‌های جنگ تن‌به‌تن دارند، بیشتر صحنه‌های وحشتناک تیراندازی‌های شدید وجود دارد. بااین‌وجود، فیلم دارای صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیزی است و کارگردان به‌خوبی می‌دانسته که چگونه تماشاچیان را به‌وجد بیاورد. داستان فیلم درباره حفاظت از ورثه یک میلیاردر دربرابر دشمنان است.

الهه انتقام

عنوان: Furie

تاریخ اکران: ۱ مارس ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

دزدیدن فرزند قهرمان فیلم اکشن، احمقانه‌ترین کاری است که شخصیت منفی فیلم می‌تواند انجام دهد. حتما می‌دانید که در این شرایط، قهرمان فیلم مانند «لیام نیسون» در فیلم «ربوده شده» (Taken) با تمامی توانایی‌های ویژه، قدرت فیزیکی و خشمش تا آخر دنیا به‌دنبال او خواهد رفت؟ داستان فیلم درباره گروهی گانگستری است که کارشان دزدیدن بچه‌ها و فروش اعضای بدنشان در بازار سیاه است.

این گروه بدون اینکه بدانند با چه کسی طرف هستند، دختر مادر مجردی به‌نام «های» (بازیگر فیلم سینمایی «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: Last of Jedi))، را درمیان جمعیت می‌دزدند.‌های نیز برای پیدا کردن و بازگرداندن دخترش دست به هرکاری می‌زند. درواقع فیلم، تفاوت چندانی با فیلم ربوده شده ندارد، اما عوامل فیلم سعی کردند تا با ارائه فلش‌بک‌های احساسی و اضافه کردن برخی جزئیات فرهنگی مربوط به کشور خودشان، فیلمی متفاوت بسازند. نورپردازی فیلم در برخی صحنه‌های مبارزه، تاثیرگذار است؛ مثلا در صحنه‌ای که قهرمان فیلم، برروی قطاری زهوار دررفته با یکی از شخصیت‌های منفی مبارزه می‌کند و نور محو صورتی به صورتش تابیده می‌شود.

مرز سه‌گانه

عنوان: Triple Frontier

تاریخ اکران: ۱۳ مارس ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

این فیلم باعث می‌شود که تا چندین روز پس از تماشای آن به ترانه «صاعقه را بران» (Ride the Lightening) از گروه موسیقی «متالیکا» (Metalica) گوش دهید. بازیگر نقش اصلی این فیلم، «بن افلک» است که نقش سرپرست گروهی از نیرو‌های ویژه سابق ارتش را ایفا می‌کند که طی ماموریتی قصد دارند تا یک قاچاقچی موادمخدر را در جنگل بیابند. در این فیلم، تمامی عواملی که باید در فیلمی اکشن وجود داشته باشد، به تماشاچیان ارائه شده است؛ از دورهم جمع شدن گروهی حرفه‌ای از ارتشی‌های سابق تا صحنه‌هایی که در آن برخی از افراد نسبت به ادامه مسیر مردد می‌شوند، صحنه تصادف هلیکوپتر در کوهستان و... بنابراین می‌توان گفت که نتفلیکس هزینه‌های زیادی برای این فیلم پرداخت کرده است. یکی از بهترین ویژگی‌های این فیلم سینمایی، استفاده از موسیقی‌های سبک متال گروه متالیکاست.

فرشته سقوط کرده است

عنوان: Angel Has Fallen

تاریخ اکران: ۲۳ آگوست ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

این فیلم در ادامه فیلم‌های سینمایی «الیمپیا سقوط کرده است» (Olympus Has Fallen) و «لندن سقوط کرده است» (London Has Fallen)، کم‌کم روند صعودی را طی کرده؛ درست مانند بازیگرش «جرارد باتلر» که این سال‌ها بیشتر در فیلم‌های اکشن بازی کرده است. داستان این فیلم درباره ماموری حرفه‎‌ای به‌نام مایک بنینگ است که دوران سختی را در طول خدمتش سپری کرده است. مایک به پاس زحماتش پست جدید و راحت‌تری از رییس‌جمهور جدید آمریکا با بازی «مورگان فریمن» دریافت می‌کند، اما در همین حین به جان رییس‌جمهور سوءقصد می‌شود و انگشت اتهامات به سوی مایک نشانه گرفته می‌شود. اکنون او مجبور است که از چنگ ماموران فرار کرده و بی‌گناهی خود را ثابت کند.

ایستادگی در اسپارو کریک

عنوان: The Standoff at Sparrow Creek

تاریخ اکران: ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

این فیلم باتوجه به نامش، ارزش ایستادگی را به نمایش می‌گذارد. داستان فیلم بدینگونه است که پس از تیراندازی جمعی در مراسم خاکسپاری یک افسر پلیس، گروهی از جنگجویان میشیگان در اسلحه‌خانه‌ای گردهم می‌آیند تا وضعیت میزان ذخیره اسلحه‌های مرگبار ارتش را بررسی کنند که مشخص می‌شود یکی از اسلحه‌ها گم شده و ازطرفی رادیو اعلام کرده که در تیراندازی مزبور از همان اسلحه استفاده شده و جنگجویان می‌دانند که تنها یکی از افراد همان جمع می‌تواند آن را ربوده باشد. از اینجا به بعد، فضای فیلم تاحدودی شبیه به فیلم «سگ‌های انباری» (Reservior Dogs) «کوئنتین تارانتینو» است. مردان جنگجو در اسلحه‌خانه جمع شده‌اند و درحالیکه به یکدیگر اعتماد ندارند، باهم صحبت می‌کنند و یکدیگر را محک می‌زنند.

کشیده شده در بتن

عنوان: Dragged Across Concrete

تاریخ اکران: ۲۲ مارس ۲۰۱۹

بهترین فیلم‌های سینمایی اکشن سال ۲۰۱۹

این فیلم همانطور که از نامش پیداست، صحنه‌های خشونت‌آمیز شوکه‌کننده‌ای دارد و پیشنهاد ما برای دیدن فیلم به تحمل شما از دیدن چنین صحنه‌هایی بستگی دارد. «مل گیبسون»، ستاره قدیمی هالیوود در آن، نقش افسر پلیس نژادپرستی به‌نام «برت ریجمن» را بازی می‌کند که بخاطر ویدئویی که از او درحال اعمال خشونت‌آمیز درحین انجام وظیفه منتشر شده، از کار معلق شده و غرورش جریحه‌دار می‌شود. افسر پلیس که بیکار و بی‌پول شده، به همراه همکار جوانش، برنامه سرقت پول از یک گروه سارق بانک را می‌ریزند. در این گروه، سارقی حرفه‌ای وجود دارد که به‌تازگی از زندان آزاد شده و قصد دارد تا زندگی بهتری برای خانواده‌اش فراهم کند. با نگاهی به فیلم‌های قبلی کارگردان می‌توان به این نتیجه رسید که او در این فیلم نیز به‌دنبال این است که صبر و تحمل مخاطبانش را محک بزند.

منبع: برترین ها

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها