فشار ترامپ به سئول: تغییر یا گام اول برای خروج کامل از شبه جزیره کره؟

رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست دارد که کره‌جنوبی میلیاردها دلار بیشتر برای اقدامات حفاظتی دریافتی از سوی ایالات متحده پول بپردازد.

فشار ترامپ به سئول: تغییر یا گام اول برای خروج کامل از شبه جزیره کره؟

شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد، کره‌جنوبی در سال جاری میلادی و برای پوشش هزینه‌های مربوط به استقرار ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در این کشور یک میلیارد دلار می‌پردازد اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد این هزینه‌ها در ۲۰۲۰ به ۴.۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

مقام‌های پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا مطمئن نیستند که این مبلغی که ترامپ می‌خواهد قرار است از کجا تامین شود.

ترامپ مدت‌هاست که درباره هزینه‌های حفظ نیروهای آمریکایی در خارج از این کشور شکایت دارد و سال گذشته میلادی هم رزمایش‌های مشترک ایالات متحده با کره‌جنوبی را با هدف کاهش هزینه‌ها لغو کرد.

منتقدان نگران این هستند که ترامپ ممکن است انگیزه‌های دیگری هم داشته باشد که شاید مرتبط با روابط غیرمعمولش با کیم جونگ اون، رهبری کره‌شمالی باشد که با وجود ادعاهای ترامپ به آزمایش‌های موشکی خود ادامه می‌دهد.

مقام‌های کره‌جنوبی در کنار کارشناسان دیپلماتیک و نظامی در ایالات متحده، نگرانی خود را بابت این مساله مطرح کرده‌اند که درخواست ترامپ ممکن است یک تغییر یا نخستین گام برای خروج نیروهای این کشور به صورت کامل از شبه جزیره کره باشد؛ شاید هم یک فشار شدیدتر برای دریافت هزینه‌ها از متحدی باشد که نیروهای آمریکایی از جنگ کره تا به اکنون در آنجا مستقر هستند.

یکی از مقام‌های کنگره آمریکا نیز گفت: به نظر می‌رسد که این رابطه در حال تبدیل شدن به یک ارتباط معامله‌ای‌ است. به این معنا که اگر بمب افکن‌های ما در شبه جزیره کره توقفی داشته باشند، کره‌جنوبی باید صورتحساب این توقف را پرداخت کند. کره‌جنوبی بابت چنین رابطه‌ای که با آمریکا دارد، شگفت‌زده می‌شود. حالا هم برخی از مردم کره‌جنوبی از این بابت شگفت زده هستند. آیا این یک مدیریت تجاری است؟

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها