روایتی از اعتراضات مردمی در پی گران شدن بنزین در شهرهای مختلف کشور

عمده اعتراضات به گرانی بنزین به روایت خبرگزاری فارس در دسته های حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ نفره انجام شده است.

روایتی از اعتراضات مردمی در پی گران شدن بنزین در شهرهای مختلف کشور

گزارش‌های خبرنگاران خبرگزاری دولت ایرنا حاکی از برگزاری تجمع‌های پراکنده در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در برخی از نقاط کشور در شامگاه جمعه - ۲۴ آبان - است.

با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن اعتراضاتی در نقاط مختلف کشور انجام شد. این اعتراضات در اغلب موارد با حضور مسؤولان و گفت‌وگوی ماموران ناجا با مردم به شکل مسالمت‌آمیز برگزار شد و در برخی موارد نیز با تحریک عده ای به اغتشاش کشیده شد. در ادامه روایت خبرگزاری های از تجمع مردم در اعتراض به گرانی بنزین را می‌خوانیم:

در ارومیه تجمع معترضان مسالمت آمیز و آرام بود. تعدادی از معترضین که در وسط خیابان جمع شده‌اند برای تهییج و همراهی مردمی که نظاره گر بودند الفاظ رکیک به کار بردند تا آنها مجبور شوند به جمع آنها بپیوندند.

در تبریز پس از روان شدن ترافیک ناشی از متوقف کردن خودروها، برخی افراد که در صدد ایجاد ناامنی و اغتشاش بودند، اقدام به سنگ‌پراکنی به مامورین کردند که در این بین، به تعدادی از خودروهای شخصی نیز آسیب وارد شد.

در مشهد معترضان شعار میدادند " روحانی روحانی بنزینو پس میگریم" تعدادی هم با حضور در وسط خیابان و شعار "بیا وسط بی غیرت" از تماشاگران اطراف خیابان و پیاده‌روها خواستند تا به جمع آنها اضافه شوند. به رغم این شعارها اما جمعیت زیادی به معترضان اضافه نشد.

در اصفهان حوالی عصر امروز با ورود اراذل و اوباش اعتراضات از حالت مردمی خارج و به خشونت و تخریب اموال عمومی و آتش زدن شعبه یکی از بانک ها کشیده شد.

در کرمانشاه شعارهای معترضان "ایرانی باغیرت حمایت حمایت" "مرگ بر گرانی" و "حق مردم باید ادا بود، بنزین باید ارزان بود" .

اعتراضات در خوزستان از شب گذشته به خشونت کشیده شد. مشاهدات خبرنگار فارس از آتش زدن برخی شعب بانک ها و تخریب اموال عمومی حکایت دارد.

در ساری مردم زیر بارش باران شعار دادند "گرانی تورم این است شعار مردم"، "چه برف بیاد چه بارون می‌مونیم توی خیابون"، "ما منتظر استاندار هستیم، هیچ‌جا نمی‌ریم همین‌جا هستیم".

درکهگیلویه و بویر احمد هم چند ده نفر در تجمعی آرام اعتراض خود را اعلام داشتند در این بین فیلمی منتشر شد که نشان می دهد یک دختر جوان با جیغ و فریاد در میان جمعیت درصدد تحریک و همراهی مردم برای اعتراض است.

در استان گلستان تجمعات از خیابان شالیکوبی و با توقف خودروها آغاز شد و فیلم های منتشر شده نشان میدهد این اتفاق در عبور و مرور خودروهای امدادی مشکل ایجاد کرده است.

سیرجان کرمان هم دیشب در برخی نقاط شهر ناآرمی را تجربه کرد. ظهر امروز هم عده ای در میدان آزادی کرمان حضور پیدا کردند و شعار "نترسید نترسید ما همه با هم هستیم" سر می‌دهند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • مسعود
    0

    مسئله ایران خود ایران است نه فلسطین و لبنان و یمن...حیف جوونی وایندمون که سوخت خدا به داد بچه هامون برسه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      فاتحه جیب مردم را خواندن.

  • محمد
    0

    از عکسی که منتشر کردید خجالت بکشید. اینا 50 تا 150 نفرن؟

  • کاربر ناشناس
    0

    دروغ بس است ، تا کی ؟ فارس هم مثل شما دروغگوست و از چند نفر با یک سطل آشغال عکس گذاشته... راست میگی برو از یه خبرگزاری مستقل نقل خبرکن.

  • حجت الا سعیدی پور
    0

    اینقدر توسراین مردم زدید وتحقیرشون کردین که دیگه تحمل ندارن بس کنین یه نگاه به خودتون وطرز حکومت کردنتون بکنین این کجاش به حکومت اسلامی میخوره ازخدا بترسین جوان های ماهمه الافن چه تحصیل کرده چه نکرده جوون کجا انرژیش تخلیه کنه از بیکاری جلو خونواده دوستاش جامعه سرخورده شده تادیرنشده یه فکری بکنین ازخدا بترسین

  • غلامعلی حسنی
    0

    خدا وکیلی خودتون خندتون نمیگیره از دروغاتون؟ به فرض که ایران شد کره شمالی. خود تویی که خبر رو داری میفرستی روی سایت قرار نیست نون بخوری؟ خونه نمیخوای؟بچه نداری؟ توهین کنید به شعور مردم.عیبی هم نداره. اندکی صبر،سحر نزدک است.

  • امیر کی ام
    0

    سلام من فک میکنم همونطور ک باید از کشور و نظام و قانون حمایت کرد همونطورم دولت و نظام باید ب فکر مردم باشند ب نظر بنده مصبب شلوغیا و همینطور اسیب ب بیت المال در درجه اول مقصر دولت و سران قوا هستند تا کی مردم غریبه این دولت دیگه وقاحت رو ب حد کمال و دروغگویی رو ب بالاترین حد رسونده بیشتر درد مردم همینه روز قبلش اعلام کردن بنزین گرون نمیشه یهو نزدیک ۱۲شب اعلام گرونی میکنن شوکی ک از این تصمیم ب مردم وارد شد حتی بالاتر از گرونی بوده و اگه مردم ب خیابونها اومدن مقصرش فقط دولت هست مشکل مردم فقط گرونی بنزین نیست بابا مردم نمیتونن ی کیلو گوشت بخرن و مخلص کلام کارد ب استخون رسیده فک میکنید مردم از شکم سیری شلوغ کردن ن برادر من مردم نجیب اسران ب خدا ک دیگه توانی براشون نمونده ک بخوان بخرن هزینه ها ب دلار و حقوق ب ریال کسی نیست صدای مردمو بشنوه مگه نمیگن هشم برای مردم ی نظر سنجی چرا برگزار نمیکنن اونوقت میبیند ک مردم حاضرن یارانه قبلیو رو هم بدن تا قیمتها بیاد پایین والسلام

  • لیلا
    0

    نه غزه نه لبنان جانم فداییییییییی ایران بنزین را ارزان کنید به ما فقرا رحم کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها