وضعیت آب و هوا در ۲۶ آبان/ رخداد سیلاب و آبگرفتگی در برخی استان‌ها

گودرزی گفت:امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی جنوب و جنوب غرب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد موقتی در برخی استان ها داریم.

وضعیت آب و هوا در ۲۶ آبان/ رخداد سیلاب و آبگرفتگی در برخی استان‌ها

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران تا پایان هفته در سواحل دریای خزر اظهار کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا ظهر سه شنبه در بخش های مرکزی سواحل دریای خزر بارش باران تشدید می شود.

وی افزود: امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی جنوب و جنوب غرب، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد موقتی و در بخش هایی از مرکز و شرق کشور و دامنه زاگرس مرکزی بارش برف و باران را داریم.

به گفته گودرزی، امروز شدت بارش برای شمال خلیج فارس، بوشهر و جنوب خوزستان به صورت رگبار و رعد و برق و در چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس بارش برف و باران خواهیم داشت، از این رو رخداد سیلاب، آبگرفتگی و اختلال تردد در جاده های مواصلاتی دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: براساس نقشه های هواشناسی، روز دوشنبه گستره فعالیت سامانه علاوه بر مناطق فوق، مناطق شرق و شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز همچون استان های تهران و سمنان را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه میزان بارش از جنوب غرب و دامنه های زاگرس کاسته می شود، بیان کرد: فعالیت این سامانه جنوب و نیمه شرقی کشور را در می گیرد و در مجموع روز چهارشنبه در نوار شرقی کشور بارش داریم.

گودرزی از کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما روی نوار شرقی کشور طی روز چهارشنبه خبر داد و گفت: اواخر وقت روز چهارشنبه، سامانه بارشی از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران افزود: امروز هوای تهران نیمه ابری تا ابری و گاهی بارش و برف را داریم، اما از ظهر روز دوشنبه تا اواسط روز سه شنبه بارش برف و باران در تهران تشدید می شود.

وی دمای امروز تهران را ۴ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: امروز صبح حداقل دمای تهران یک درجه و حداکثر ۴ درجه سانتی گراد است.

گودرزی در پایان امروز سردترین استان‌ها را همدان ۹ درجه زیر صفر و تبریز ۷ درجه زیر صفر و همچنین اهواز و بوشهر با ۲۷ درجه سانتی گراد را گرم‌ترین استان‌ها اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگااران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها