یک نماینده کرد و اهل سنت استعفا داد

نماینده بوکان در اعتراض به نداشتن نقش مجلس در موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه کرد.

یک نماینده کرد و اهل سنت استعفا داد

محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی عصر امروز یکشنبه در نطق میان دستور خود گفت: وقتی آقای لاریجانی شخصا و بدون مشورت مجلس درباره بنزین تصمیم گیری و اظهار نظر می‌کند و انگار نظر ما نمایندگان مهم نیست به همین دلیل حضور ما هم در مجلس معنایی ندارد اصلا برای چه ما در اینجا هستیم.

وی افزود: برای این که اعلام کنم در این تصمیم نقشی نداشته‌ام استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه می‌کنم.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین ادامه داد: وارد کردن این شوک به جامعه تصمیم غلطی بوده است که موجبات نارضایتی و فشار بر مردم را فراهم کرده است. این فشار متوجه مردمی است که شایسته خدمت هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در انتقاد از رییس جمهور، اظهار کرد: در کمال تعجب و تاسف قیمت بنزین با کشورهای دیگر مقایسه می‌شود. این مقایسه‌ از اساس غلط است؛ چراکه قرار است هزینه‌های مردم ما با سایر کشورها مقایسه شود، چرا درآمد سرانه مردم را با درآمد سرانه مردم کشورهای منطقه مقایسه نمی‌کنید؟

عثمانی با بیان این‌که «مگر می‌شود قیمت بنزین بالا برود و قیمت سایر کالاها افزایش پیدا نکند»، تاکید کرد: باور کنید با تیر، تفنگ و گاز اشک‌آور می‌توان مردم را متفرق کرد، اما نمی‌توان جلوی افزایش قیمت کالا و خدمات را گرفت. مگر می‌شود قیمت‌ها را به صورت دستوری کنترل کرد؟ بدیهی است که افزایش این قیمت‌ها باعث فشار مضاعف بر مردم می‌شود مخصوصا مردمی که دارای درآمد ثابت هستند و نمی‌توانند تورم را به لایه‌های دیگر منتقل کند.

وی در عین حال اغتشاش و اعتراض را کارآمد ندانست و تاکید کرد: شلوغی و آتش زدن هیچ دردی از کشور دوا نکرده و نمی‌کند مخصوصا در کشور ما، زیرا دشمنان قسم خورده‌ای داریم که بلافاصله پشت سر اعتراضات جریانی قرار می‌گیرند و نمی‌توان تشخیص داد که چه کسی همچون من از روی دلسوزی صدای اعتراض را بیان می‌کند و چه کسی عامدانه ابزار دست دشمن است. به عنوان نماینده مردم از ملت می‌خواهم که از وارد شدن به فضای اغتشاش بپرهیزند.

عثمانی در ادامه‌ نطق خود با استناد به سخنان صبح امروز مقام معظم رهبری درباره افزایش قیمت بنزین، گفت: بعضی طوری وانمود می‌کنند که گویی رهبری موافق افزایش قیمت بنزین است به هیچ وجه اینگونه نیست. رهبری فرمودند «من از تصمیمات سران قوا حمایت می‌کنم» علت این سخن رهبری این بود که اگر ایشان از قوه‌ای حمایت نکنند ۲۴ ساعت آینده آن قوه باقی نخواهد ماند. مقام معظم رهبری برای بقای کشور و برای آرامش فرمودند که از تصمیم سران قوا حمایت می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است: در شرایط فعلی سران قوا بنشینند و تصمیمی عقلانی بگیرند تا مورد حمایت رهبری و همه ما نمایندگان قرار گیرد. این تصمیم فقط باعث پولدار شدن دولت می‌شود اما این‌که این پول‌ها کجا، چگونه و به چه منظوری صرف می‌شود الله اعلم.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در پایان نطق خود خطاب به سایر نمایندگان مجلس بیان کرد: قیمت همه چیز به قیمت بنزین وابسته است و وقتی ما راجع به این موضوع مهم کاره‌ای نیستیم و هنگامی که رییس مجلس شورای اسلامی به جای ما تصمیم می‌گیرد پس چه لزومی دارد اینجا حضور داشته باشیم؟ خود رییس به جلسه سران سه قوا برود و تصمیم بگیرد ما نقشی نداریم. به عنوان اعتراض استعفای خودم را به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کنم تا بگویم در این تصمیم سهمی نداشتم.

عثمانی بعد از این صحبت‌های متن استعفای خود را به پزشکیان رئیس جلسه تقدیم کرد.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • محمد
    0

    ایولا مرد خودتی

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر غیرتت

  • سید
    0

    درود بر تو باغیرت دردت به جون لاریجانی

  • عباس
    0

    دورد به غیرت مابقی نمایندها که لالند

  • احمد
    0

    زنده باد آقای عثمانی

  • کاربر ناشناس
    0

    درودبر تو ای مردشجاع

  • ناشناس
    0

    دو ماه دیگه مونده تموم شه. تا الان کجا بودی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      درود بر شرفت میگن کردها مردند مردانگیت را ثابت کردی خدا کند تمام نمایندگان مردانگی خودشان را در مجلس نشان دهند

  • محمد
    0

    آقای ذوالقدر که میگفت با طرح سه فوریتی بنزین را به قیمت قبلی بر میگردونیم چه شد یا آقای بدری نماینده اردبیل و سایر نمایندگان که الان لال شدند خدا لعنت کند بر نمایندگانی که به وزیر تعظیم می نماید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      تصویب سران قوا و رهبری هم بعدش تایید کرده و همه محبور هستند اطاعت کنند اگر می خواهند کاری کنند اقای لاریجانی را باید از ریاست مجلس کنار بزنند که بدون هماهنگی با ان ها تایید کرده

  • محمد
    0

    آقای ذوالقدر که میگفت با طرح سه فوریتی بنزین را به قیمت قبلی بر میگردونیم چه شد یا آقای بدری نماینده اردبیل و سایر نمایندگان که الان لال شدند خدا لعنت کند بر نمایندگانی که به وزیر تعظیم می نماید

  • محمد
    0

    همین ادم ها به خاطر سیاسی کاری مجلس را به این وضع رساندن و حالا هم مدعی شدن جمعش کنید و سیاسی بازی ها دیگر جواب نمی دهد و باید زود تر از این ها به فکر این روزها می بودین

  • امیر
    0

    بعد از چهل سال در مجلس یه مرد پیدا شد حر نیز لحظات اخر به امام حسین پیوست

  • ناشناس
    0

    استعفادادن برای کسانی که دراین 6سال وکیل الدوله بودندودراین چندماه باقیمانده خودشون رودارندتطهیرمیکنندهیچ معنایی ندارد.بهتربوداین افراداقای لاریجانی رواستیضاح کنند.استعفادادن یه شوی تبلیغاتی هست

  • علیرضا
    0

    کارتان شایسته بود . ولی چرا الان ؟ 3 سال و 9 ماه قبل چرا استعفا نمیدادی ؟ مگر باور اول است که بدون نظر مردم و نمایندگان کاری انجام میشود.؟

  • احسان
    0

    درودبرشماای مردولی چه فایده جوانان مارابدبخت کردندجوانی برای مامانده مردایرانی قیرتی بوداست ولی گدانیست چیزی نمی خواهیم حرفی ازحقوق کارگرنیست حرف اززندگی مردم بدبخت بیچارهانیست کم که میاریدمیگیدجوانان ماهوشیارباشیددشمن درکمین است دشمن خودمجلس است میخوریدمیخوابیدبچه هاتوخارج زندگی میکنندولی ماهافقط قصه اجاره مدرسه بچه بی کاری بی پولی اخه چی موندازما

  • کاربر ناشناس
    0

    درود برشرفت

  • کاربر ناشناس
    0

    آقا شما اصلا مهم نیستید شما مترسک سر جالیزید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها