نمازی: پروازی بودن ویلموتس تقصیر فدراسیون است

کمک مربی سابق تیم ملی می‌گوید فدراسیون مقصر به حاشیه رفتن تیم ملی است زیرا تیم ویلموتس به موانعی برخورد کرد که قابل پیش‌بینی بود.

نمازی: پروازی بودن ویلموتس تقصیر فدراسیون است

امید نمازی، مربی تیم فوتبال هیوستون داینامو و سرمربی پیشین ذوب آهن درباره عملکرد تیم ملی در دیدار با عراق اظهار کرد: فکر نمی‌کنم نمایش خوبی توسط ملی‌پوشان ایران ارائه شد. هم در دیدار مقابل بحرین و هم در این دیدار، تیم ملی مشکلاتی در چیدمان داشت. نمی‌دانم چه اصراری است که مربیان تیم ملی از بازیکنان در پست غیرتخصصی استفاده کنند. به عنوان مثال مهدی طارمی یک مهاجم نوک است اما به عنوان بال راست یا چپ از او استفاده می‌کنند. محبی نیز مهاجمی است که باید از او در مرکز خط حمله استفاده شود، همان پستی که ما در تیم ملی امید به او بازی می‌دادیم. در گذشته نیز از انصاری‌فرد به عنوان وینگر استفاده می‌شد که این غلط بود. درست استفاده کردن از بازیکنان می‌تواند باعث شود تیم روان‌تر بازی کند و موقعیت‌های بیشتری را خلق کند.

وی درباره تفاوت تیم ویلموتس و کی‌روش ادامه داد: من نزدیک این تیم ملی نیستم و نمی‌دانم در تمرین‌ها چه می‌گذرد اما کی‌روش، دیسیپلین تیمی را به شخصیت تیم ملی اصافه کرد. البته شیوه ویلموتس تهاجمی‌تر است و این آزادی بیشتری به تیم و بازیکنان می‌دهد. هر چقدر از لحاظ فلسفه، تیم ملی تهاجمی‌تر بازی کند، می‌تواند خلاقیت بیشتری در موقعیت‌سازی و زدن گل داشته باشد.

نمازی افزود: تیم ملی در دیدار با بحرین و بازی‌های تحت هدایت ویلموتس هجومی‌تر از تیم کی‌روش بازی کرد. عراق اما همیشه برای ایران مشکل‌ساز بوده و نباید آن را دست کم می‌گرفتیم. این تیم، فیزیکی است و بازیکنانش موفق شدند در آن دیدار با عصبی کردن بازیکنان ما، تمرکز آنها را از بین ببرند. البته ما هم نباید انتظار داشته باشیم در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم قدرتمند و فیزیکی چون عراق مالکیت خود را به حریف دیکته کنیم.

مربی سابق تیم ملی زنان آمریکا درباره حواشی که فدراسیون برای تیم ملی و ویلموتس قبل و بعد از دیدار با عراق ایجاد کرد توضیح داد: مشکلات اقتصادی که فدراسیون با آن گریبان است در عملکرد آن تاثیرگذار است اما مسئولان فدراسیون باید نهایت تلاش خود را برای برگزاری بازی‌های دوستانه در فیفادی به کار گیرند. این که انتظار داشته باشیم بدون بازی دوستانه و امکانات مناسب مقابل تیمی مثل عراق، بدرخشیم انتظاری بی‌جاست.

وی در خصوص این که فدراسیون تاکید کرده بود ویلموتس مربی پروازی نیست اما او در ماه‌های اخیر خیلی کم در ایران حضور داشته تصریح کرد: این زمینه را فدراسیون به وجود آورد که ویلموتس مربی پروازی باشد. باید پول ویلموتس را به موقع بدهند تا از او انتظار داشته باشند پروازی نباشد. فدراسیون عامل ایجاد این حاشیه‌ها برای تیم ملی است و باید از قبل پیش‌بینی تحریم‌ها را می‌کردند و زودتر به فکر منابعی می‌بودند تا پول ویلموتس را به موقع پرداخت کنند و این حواشی به وجود نیاید.

سرمربی پیشین ذوب‌آهن همچنین درباره این تیم و حمایت از منصوریان با وجود کسب نتایج ضعیف گفت: من اهل باقی ماندن در گذشته نیستم ولی از من حمایت نشد و از منصوریان حمایت شد. اگر از من حمایت می‌شد، در نیم فصل دوم نتایج مطلوبی می‌گرفتم و تیم در جدول بالا می‌آمد. من روی آکادمی تیم نظارت داشتم و قرار بود با بازیکن‌سازی خودکفا باشیم. متاسفانه مسائل سیاسی همیشه در فوتبال ایران تاثیرگذار بوده و من با نظر مستقیم رییس کارخانه از کار برکنار شدم و همان رییس، حالا از منصوریان حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها