سیر تا پیاز بسته حمایتی جدید دولت/ این بسته به کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند هم تعلق می‌گیرد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با شیوه تعیین مبلغ بسته حمایتی جدید می‌گوید ما دو عدد داریم، یکی بُعد خانوار و دیگر کمیت خانوار.

سیر تا پیاز بسته حمایتی جدید دولت/ این بسته به کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند هم تعلق می‌گیرد؟

بسته حمایتی جدید دولت برای ۱۸ میلیون خانوار که جمعیتی حدود ۶۰ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند، از امروز دوشنبه به حساب آنان واریز خواهد شد. نرخ جدید یارانه ‌ها بر اساس تعداد اعضای خانواده تعیین شده و بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان برای هر خانواده متغیر است.
نرخ جدید یارانه‌ها بر اساس تعداد اعضای خانواده تعیین شده و بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان برای هر خانواده متغیر است.

این بسته حمایتی جدید از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین پرداخت می‌شود. به گفته وزیر نفت درآمد دولت از افزایش قیمت بنزین سالانه ۳۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود که کل آن به اقشار کم‌درآمد پرداخت خواهد شد و یک ریال هم به محل دیگر نخواهد رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه هم از اختصاص بسته حمایتی جدید با مبلغ ماهانه ۲.۸ میلیارد تومان برای خانواده‌ها خبر داده و می‌گوید این بسته در کمتر از ۱۰ روز آینده پرداخت خواهد شد.

بسته حمایتی جدید چطور بین خانواده‌ها تقسیم می‌شود؟
قرار است ۱۸ میلیون خانوار مشمول طرح حمایتی دولت شوند و در این زمینه وزارت رفاه به عنوان تنها مرجع شناسایی خانوار‌های مشمول دریافت حمایت معیشتی، جامعه هدف این طرح را شناسایی و در قالب آیین نامه‌ای به دولت ارسال کرده است.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه بسته حمایتی جدید بر اساس تعداد اعضای خانواده پرداخت می‌شود. طوری که خانواده‌های تک نفره مبلغ ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲، و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

بر این اساس هرچه تعداد اعضای خانواده بیشتر شود، بسته حمایتی اعضا کمتر خواهد بود. طوری که پرداختی به نفر اول ۵۵ هزار نفر تومان، نفر دوم ۴۸ هزارتومان، نفر سوم ۳۵ هزار تومان، نفر چهارم ۳۴هزار تومان، نفر پنجم ۳۳ هزار تومان و نفر ششم و هفتم و … صفر خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با شیوه تعیین مبلغ بسته حمایتی جدید می‌گوید ما دو عدد داریم، یکی بُعد خانوار و دیگر کمیت خانوار؛ باید با مدلی توزیع می‌کردیم که تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان پوشش داده شود و بیشتر نشود به همین دلیل این مدل طراحی شده است.

بسته حمایتی جدید نقدی است یا غیر نقدی؟
حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه درباره بسته حمایتی جدید می‌گوید این کمک معیشتی غیرنقدی و مخصوص خرید اقلام مشخصی است تا اثرات تورمی آن کاهش پیدا کند. همچنین فارس به نقل از یک منبع آگاه در وزارت رفاه اعلام کرده بسته حمایتی جدید مانند یارانه نقدی نیست. بلکه به صورت اعتبار ریالی در همان شماره حساب متعلق به یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. طوری که با اعتبار ریالی واریز شده به حساب یارانه، شهروندان می‌توانند نسبت به خرید کالاهای مشخصی از فروشگاه‌های بزرگ اقدام کنند.

در طرف مقابل سازمان برنامه و بودجه ضمن رد این خبر اعلام کرده بسته جدید حمایتی دولت به صورت ریالی به حساب یارانه نقدی سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. بر این اساس طرحی مبنی بر تخصیص اعتبار ریالی برای خرید کالا در قالب بسته جدید حمایتی وجود ندارد.

مهدی قمصریان، مدیرکل روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه می‌گوید منابع حاصل از اجرای طرح حمایتی به صورت نقدی بین ۱۸ میلیون خانوار برخوردار از شرایط دریافت توزیع ماهیانه خواهد شد. قمصریان می‌گوید طرحی با عنوان توزیع کالایی به هیچ عنوان قرار نیست انجام شود و چنین برنامه‌ریزی از سوی دولت در دستور کار قرار نگرفته است.

آیا بسته حمایتی جدید به کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند هم تعلق می‌گیرد؟
نوبخت در پاسخ به این سؤال که کسانی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند آیا می‌توانند مشمول این طرح شوند، می‌گوید بله، می‌شود. برخی خانوار‌ها انصراف داده‌اند، اما می‌توانند مشمول دریافت حمایت معیشتی شوند. همچنین بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، افرادی که به هر دلیل یارانه نقدی آنها قطع شده است می‌توانند برای اعتراض به سامانه وزارت رفاه مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.

بعد از بررسی مجدد و تایید از سوی وزارت رفاه یارانه نقدی این افراد نیز برقرار خواهد شد. به گفته مسئولان سازمان برنامه اگر فرایند بررسی و احراز شرایط دریافت یارانه نقدی بیش از یک ماه نیز طول بکشد مبلغ واریز نشده در ماه‌های قبلی به حساب فرد واریز خواهد شد.

منبع: روزیاتو

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • اکرم ظفربخش
    0

    من سرپرست خانواده هستم همسرم فوت کرده ولی متاسفانه اسم من درلیست یارانه بگیرهانیست لطفا کمک کنید تامن هم بتوانم یارانه بگیرم

    نظرات شما -
    • حمید اسلامی
      0

      شما میتونید از طریق سایت یا فرمانداری منطقه پیگیر شوید

  • سامان شامحمدی زاده
    0

    خداییش اصلا اگه این بسته حمایتی رو نمیدادن سنگینتر و شریفتر بودن. آخه چه دردی رو دوا میکنه؟؟ انصافا به ملت توهین شده با این حرکتشون. مگه ملت گدان؟

    نظرات شما -
    • ایوب ملکی
      0

      کد ملی ۵۶۰۹۸۵۱۰۴۱خواهش درامدی نداری از خوانواد شرمند هستیم یک ساندویچ داریم تو شهرستان خوب درامد ندا ر الان هم کرونا اومد بچارمون کرد خواهشن در نظربگیرین کمک کنین

  • رضا
    0

    تجربه نشان داده چندبرابر یارانه را دولت باگران کردن کالاها ازمردم پس میگیرد مردم ا زاین وضع خسته شده اند وخواهان رفراندوم برای نظام جدید تحت نظر نهادهای مردمی وذیصلاح بین المللی برای تغییر وضعیت موجود هستند البته اگر حق انتخاب ورای به مردم بدهند

    نظرات شما -
    • مصطفی
      0

      آره ، بعد اونوقت به کی رای بدیم مثلا؟

    • رضا
      0

      به هر حکومت یا نظامی که بهتر بتواند کشور را اداره کند وکشور را ازاین هرج ومرج وبحران نجات دهدورای اکثریت مردم راجلب کند...

  • حامد
    0

    سلام من 5 ساله ازدواج کردم اما یارانه بهم نمیدن چون پدرم انصراف داده الان تکلیف من چی میشه؟

  • رضا
    0

    سلام، اینم که باز شد مثل سبد کالا که به تحت پوشش ها و حقوق بگیرا و بیمه شده ها پرداخت شد و ما بیکارا که نه بیمه ای داریم نه تحت پوشش هستیم و نه از جایی حقوقی بهمون میدن نگرفتیم و یه کد اعلام شد که اعتراض بدیم آخرشم بهمون ندادن، جالت تر اینکه سبد کالا به کسایی داده شد که حقوق بگیر و دارای تمکن مالی بودن و به بیکارا و مستاجرین داده نشد

  • حمید شکیبا
    0

    واقعا جالبه که سبد کالا و بسته های حمایتی شامل حقوق بگیران و کسانی میشود که دارای تمکین مالی هستن و به کسانی که نیازمند هستن تعلق نمی گیرد،عجب مدیریتی در کشور برقرار است ،خاک بر سرتون افسار از دستتون در رفته ،..... عجب مملکتی داریم ، لااقل از کشورهای عربی یاد بگیرید ، خجالت بکشید ملت ایران گدا نیستن ،بنزین رو یک شبه سه برابر کردید، مگه میشه ره صدساله رو یک شبه طی کردن!

    نظرات شما -
    • رعنا
      0

      اگر عم حمایتی صورت می گیرد به کسانی که حقوق بگیر هستند می رسد. زن و شوهر کار مند هستند و از حقوق و مزایای بیمه و .. برخوردارند در صورتی که امثال من با مادر پیرم بدون هیچ درامدی با تحصیلات کارشناسی ارشد از کمترین رفاه و بیمه اجتماعی و حمایت بیکاری برخوردار نیستیم.امثال من آخه باید چیکار کنیم؟! من حتی به دلیل نداشتن جهیزیه بارها خواستگار رو از دست داده ام. چرا برای امثال ما فکری بر داشته نمی شه در صورتی که اگر بخوان اطلاعات مردم در اختیارشونه و می تونند استعلام بگیرند که حقوق بگیر هستیم یا نه؟ آیا املاک و چیزی به ناممون هست یا نه؟ ما هیچ منبع درامد مستقلی نداریم و با این اطلاعاتی که حکومت و دولت از ما درارد ایا زندگی بخور و نمیر ما منصفانه است؟

  • علیرضا
    0

    بازنشستگان مبادا فراموش شوند........

  • علی
    0

    چرا بجای گدا پروری بااین پول ی کارخانه تاسیس نمیکنین جوانان بیکار برن سر کار

  • کاربر ناشناس
    0

    با این کاری که میخوان بکنن ،به قول خودشون سبد کالابدن باز مردم هجوم میارن به فروشگاها گرونی بار بیاد ،این چندرغازی که میخواین بدین بریزید رو همون یارانه که بزنن به یه زخمی لااقل قبض گازشون رو پرداخت کنن یا یه ویزیت دکترعمومی بشه ...

  • رعنا
    0

    با سلام. تکلیف من و مادرم که از هیج جا حقوقی دریافت نمی کنیم و خرجمون بزور از دوتا زمین کشاورزی میاد چی میشه؟ نه ماشین داریم که بنزین و سوخت استفاده کنیم. نه تلویزیون و لباسشویی و ... همه رو فروختیم که بتونیم اجاره خونه رو بدیم آخه انصافتون کجا رفته که برای کشاورز بدبختی که باغ و درامد زیاد نداره هیچ فکری بر نمی دارین.

  • سید عبدالله نوری اشکلک
    0

    بسته حمایتی به یارانه من واریز نشده، همون 1720000تومان که اعلام شده

  • محمد حسین شهنوازی
    0

    سلام . الحمدالله به اندازه کافی موشک دارین دورتادور ایران مستقز کنید و شلیک تا از صفحه روزگار محو بشیم تا همه راحت شوند . ما که کل عمر 55 سالمون هدر رفت .

    نظرات شما -
    • رضوان
      0

      سلام؛دادش موشکمون کجا بود ما تکنولوژی ساخت سوزن ته گرد رونداریم ازچوب بستنی تا مهر وتسبیحمون ازچین میاد همش بلوف زدن تواین چهل سال...

  • شهروند شاغل
    0

    معیار غلط شاغل بودن زن ومرد دریک خانواده واقعا مضحک وغیرمنطقی است زیرا موقعی که من بنزین میزنم کسی نمی گوید چون شما شاغلید برای شما کم حساب می کنیم متاسفم برای این کشور که ما کارمندان تمام حقوق وپرداختی مادست اونهاست اینگونه رفتارمی کنند اما درعوض برای چپاولان شغلهای آزاد وبدون ثبت باکمال خنده کمک معیشتی میدهند تا آنها باآن سرمایه خود به ریش ما کارمندان بدبخت بخندند که شما چون آقاوخانم شاغلیدبه شماشامل نشده واقعا متاسفیم که محاسبات شما کودکانه است .

  • ..........
    0

    خانواده دو نفره .حتی کرایه خونه هم نمیتونم بدم که یه خیر مارو تو خونه ش جا داده. نفری 6 هزار تومن. عجب حمایتی. دیگه کاملا نیازهامون برطرف شد. از این به بعد تا میتونیم براتون دعا میکنیم. انشاا... در اون دنیا با هیتلر و چنگیز و اسکندر و رهبر کره شمالی همنشین باشین. اجرتون با ابلیس رجیم

  • سحرحدادی
    0

    سلام من سر پرست خانوارهستم میخواستم بدونم بهم بسته حمایتی تعلق میگیره

  • جاوید عثمانی
    0

    با عرض سلام و خسته نباشین بنده یک کارگر ساده هستم مستجرم با ماهی پانصد هزار تومن دو تا بچه دارم به زور امورات زندگیم میگذره بارهای بارها بوده که جلوی زن بچم شرمنده شدم مثال بچم خوراکی ازم خواسته نتونشتم بخرم پول نداشتم یه ماشین قرضی خریدم بیست ملیون الان بعد شیش ماه فقط تونستم چهار ملیون بدم این شیش ماه چهارده ملیون اومده روش یعنی یه پراید 85 برام نزدیک سی پنج ملیون نشسته نمیدونم چکار کنم از شما خواهش میکنم یه فکری برام بکنین واقعا از این گونه زندگی سیر شدم کاش فقط یکبار میفهمیدی بچت چیزی بخواد و نتونی بخری اونم یسر گریه کنه واقعا سخته

  • مسعود یدایی
    0

    کارگر کفاشی ک ده روزه کارنمیکنیم, اجاره هم هستیم قسط و چک هم داریم ک دخترم تازه راه انداختم الان شب عیدی بخداوندی خدا پول ندارم ن اذوقه تو خونه چ برسه ب عیدی...

  • محسن قنبریان
    0

    باسلام ب خداقسم دیگه روی نگاه کردن ب زن و بچه رونداریم بیکار مستاجر بدهکار چکارکنیم خدایا کمکمون کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها