گزارشی از آخرین گمانه‌ها درباره وضعیت سرمربی تیم ملی؛

فسخ یك‌ میلیون‌ دلاری؟!

هر روز شایعاتی درباره آینده همكاری مارك ویلموتس و تیم ملی ایران به گوش می‌رسد.

فسخ یك‌ میلیون‌ دلاری؟!

دوشنبه بعدازظهر هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار كرد كه خروجی آن «گلایه اعضا از نتایج ایران بود.» ساعاتی بعد از آن هم امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال هم چنین توضیح داد: «اعضا در ارتباط با نتایج دو مسابقه اخیر مقابل بحرین و عراق، ابراز نگرانی و نقطه نظرات خود را ارائه كردند. در مجموع حرف این بود كه با توجه به برگزاری سه بازی ایران در مرحله برگشت در آزادی، با بهره بردن از همه ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی درست و با نظرات كارشناس‌ها اتفاقات خوبی رقم بخورد.»

او در پاسخ به این سوال كه آیا از ویلموتس حمایت می‌كنید، پاسخ دقیقی ندارد: «تاكید ما روی برنامه‌ریزی بیشتر است. قبل از فیفا‌دی بعدی بازی‌های دوستانه خواهیم داشت. (منظور قبل از بازی با هنگ‌كنگ كه 7 فروردین سال بعد برگزار می‌شود) می‌خواهیم از نهایت ظرفیت‌ها استفاده و بهره‌وری لازم را داشته باشیم.» علوی درباره پروازی بودن ویلموتس هم چنین توضیحی داد: «به اعتقاد ما هم او باید بیشتر در ایران باشد. خواهان این هستیم.» او در بخش دیگری از حرف‌هایش چیزی گفت كه در واقع یك نكته كلیدی بود: «ما با استفاده از نظرات كارشناسان حقوقی قراردادی در سطح بین‌الملل بستیم كه همه موارد در آن دیده شده است.»
«همه موارد دیده شده است»؛ این یعنی احتمالا فدراسیون فوتبال‌ بندی برای فسخ قرارداد هم در آن گنجانده است. روز گذشته تلاش كردیم با یكی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال خیلی شفاف‌تر صحبت كنیم ولی ظاهرا در جلسه‌ای كه روز دوشنبه برگزار شد، مهدی تاج تاكید اكید داشت كه نباید اطلاعاتی از نحوه برنامه‌ریزی آنها برای آینده تیم ملی به بیرون درز كند. تاج با همین سیاست سكوت ویلموتس را به تیم ملی آورد. شاید اگر در آن دوران موضوع رسانه‌ای می‌شد و حداقل رسانه‌ها و افكار عمومی نظرات خود را درباره جذب این مربی می‌دادند، شرایط تغییر پیدا می‌كرد.
روز گذشته مطلع شدیم یكی از گزینه‌های جدی فدراسیون فوتبال در روزهای آینده فسخ قرارداد با مارك ویلموتس است. یكی از مقامات رده بالای فدراسیون در محفلی دوستانه فاش كرد در تلاش هستند با یك میلیون دلار بتوانند فسخ او را بگیرند و هدایت تیم ملی را به مربی دیگری بسپارند. ویلموتس در حال حاضر به كشورش بازگشته و كوچك‌ترین برنامه‌ای برای برون رفت ایران از شرایط فعلی ندارد. تیم ملی در آستانه از دست دادن جام‌جهانی است و گویا كك این مربی نمی‌گزد.
شایعات حكایت از آن دارد قرار است مذاكرات با این مربی صورت گیرد. نكته اینجاست كه فدراسیون فوتبال بخش قابل توجهی از دستمزد آینده او را هم داده است. احتمالا تلاش تاج این است مبلغی روی آن بگذارد و بتواند فسخ را بگیرد تا عرصه را به مربی دیگری بسپارد.

روز گذشته یكی از اعضای هیات‌رئیسه در این باره گفت: «نمی‌دانم این اخبار از كجا بیرون آمده و آیا رسانه‌ها برایش دلیلی دارند یا نه؟ اما سیاست ما این است كه فعلا هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت قرارداد و همكاری مان ندهیم. ان‌شاءا... برنامه‌ریزی خواهیم داشت.»

او در پاسخ به این سوال كه آیا تیم ملی ایران تا بازی‌های برگشت برنامه‌ای ندارد و قرار است در خواب زمستانی باشیم؟ جواب داد: «خیر این‌طور نیست. اتفاقا این موضوعی بود كه در هیات‌رئیسه درباره‌اش صحبت كردیم. قرار بر این شد تا اردو و بازی دوستانه داشته باشیم. قطعا همین‌طور خواهد بود. قرار شده تا فدراسیون برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد. ما هم مثل همه طرفداران و همه مردم نگران وضعیت تیم ملی هستیم و این‌طور نیست كه برایمان مهم نباشد. فراموش نكنید سه بازی در خانه داریم و یك بازی خارج از خانه كه توان برد در هر چهار بازی وجود دارد.»

منبع: روزنامه جام جم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ت
    0

    #دوباره _کی روش #دوباره _ایران #دوباره _لبخند #دوباره _پبشرفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها