نصب دوربین در حاشیه مدارس برای برخورد با مواد فروشان

نصب دوربین در حاشیه مدارس برای برخورد با مواد فروشان

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم ، افشار در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شایعه برنامه ریزی وزارت بهداشت برای کشت خشخاش به منظور مصارف دارویی با رد این ادعا افزود: رسمی کردن کشت خشخاش در کشور ما موضوعیت ندارد؛ البته در سال‌های پیش از انقلاب، کشت خشخاش بر اساس سهمیه کشورمان به صورت کنترل شده انجام می‌گرفت ولی پس از پیروزی انقلاب، کشورمان به صورت داوطلبانه از حق خود برای کشت خشخاش در کشور گذشت.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: پس از گذشت یکی دو دهه از انقلاب، بنابر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایران به دنبال اخذ مجوز و سهمیه لازم برای کشت شقایق اولیفرا، از سازمان ملل اقدام کرد که این سازمان از برقراری سهمیه مجدد به کشورمان حمایت نکرده ولی هنوز ایران پیگیری‌های خود را برای اخذ این سهمیه رها نکرده است.

کمپ اعتیاد دانش‌آموزی نداریم

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کمپ ترک اعتیاد برای دانش‌آموزان گفت: ما هیچ مرکزی اعم از مرکز بستری یا سرپایی درمان اعتیاد مختص دانش‌آموزان نداریم چراکه جمعیت اعتیاد دانش‌آموزی بسیار کم است.

افشار افزود: ما با غربالگری و مدیریت، در تلاشیم تا دانش‌آموزان در معرض خطر را شناسایی کنیم که پس از مشاوره، در صورت نیاز به مراکز درمان عادی که بهترین شرایط را دارند معرفی می‌شوند. لذا با توجه به شرایط موجود، هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد مختص دانش آموزان نداریم.

سخنگوی ستاد اضافه کرد: در حال چندین مرکز درمان اعتیاد برای نوجوانان زیر 17 سال وجود دارد که این مراکز مختص دانش‌آموزان نبوده و تمام نوجوانان زیر 17 سال را دربرمی‌گیرد.

ظرفیت پذیرش سالانه 24 هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده 16

وی در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص پتانسیل پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده 16 گفت: در حال حاضر حدود 17 مرکز ماده 16 به صورت دولتی وجود دارند که این تعداد به علاوه 2 مرکز در استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی که با هزینه شهرداری و مردم خدمات خود را ارائه می‌دهند قابلیت پذیرش 6 هزار نفر را به صورت آنی دارا هستند و با توجه به دوره سه ماهه نگهداری معتادان در این مراکز، 24 هزار ظرفیت سالانه در این مراکز وجود دارد.

افشار ادامه داد: البته در شهر تهران با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مسئولان ارشد، مراکز اخوان، شفق، خاورشهر و جاجرود به معتادان متجاهر اختصاص یافته و علاوه بر آن نیز از ظرفیت مراکز ماده 15 برای پذیرش معتادان متجاهر استفاده می‌شود که این مراکز قابلیت پذیرش 5000 تا 6000 نفر را دارا هستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص پذیرش معتادان در زندان فشافویه نیز با تاکید بر اینکه معتادان متجاهر به زندان نمی‌روند، گفت: اردوگاه فشافویه برای محکومان مواد مخدر ساخته شده است ولی در این اردوگاه سوله‌های بلااستفاده‌ای وجود داشت که مقرر شد از این سوله‌ها به عنوان مراکز ماده 16 استفاده شود؛ این در حالی است که این سوله‌ها می‌بایست از تمام جهات، استانداردهای لازم برای پذیرش معتادان متجاهر را داشته باشند و در حال حاضر نیز با کلیات این موضوع موافقت شده و پس از بازدیدهای انجام گرفته، اشکالات موجود برای رفع، به آن‌ها ارائه شده تا برطرف شوند. لذا پذیرش معتادان در اردوگاه فشافویه در بخشی از این اردوگاه انجام می‌شود که شرایط مرکز ماده 16 را دارد و این به معنای زندانی کردن معتادان خیابانی نیست.

تجهیزات تحریمی پس از برجام هم وارد کشور نشد؛ گشایش‌هایی برای مذاکره داشتیم

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص گشایش‌های انجام گرفته در تامین تجهیزات، دستگاه‌ها و سگ‌های موادیاب که در لیست تحریم‌ها قرار داشتند افزود: دستگاه‌های موایاب و ایکس‌ری، دوربین‌های در شب و بسیاری از تجهیزات ضروری در امر مبارزه با مواد مخدر سال‌ها در لیست تحریم‌های غیرقانونی قرار داشتند که خوشبختانه پس از توافق برجام، راه برای مذاکره در این خصوص باز شده است و اخیراً نیز مذاکراتی برای سگ‌های موادیاب انجام شده و از طریق سفارت ژاپن، رای‌زنی‌ها و مکاتاباتی داشتیم.

افشار در پاسخ به این سوال که آیا پس از برجام تا امروز، دستگاه‌ و تجهیزاتی که پیش از این در لیست تحریم‌ها قرار داشتند به کشور وارد شده‌اند یا خیر گفت: تا امروز تعدادی قطعات به کشور وارد شده ولی هنوز هیچ دستگاهی وارد کشور نشده است.

نصب دوربین در حاشیه مدارس برای برخورد با مواد فروشان/ طرح رابطین در دست اقدام پلیس

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به آخرین سوال خبرنگاران در خصوص نصب دوربین در حاشیه مدارس برای شناسایی فروشندگان مواد مخدر نیز خاطرنشان کرد: طبق توافقات انجام شده مقرر شد تا نیروی انتظامی تا شعاع 500 متر از مدارس و دانشگاه ها را تحت رصد خود قرار دهد که این رصد تنها معطوف به دوربین نیست بلکه اقداماتی را شامل می‌شود که به ناامن شدن حاشیه مدارس و دانشگاه ها برای موادفروشان بیانجامد.

وی گفت: در حال حاضر طرح رابطین که با استفاده از نیروهای مردمی انجام می‌شود در دست اقدام پلیس است که خوشبختانه توفیقات خوبی نیز در این زمینه به دست آمده ولی این مساله تنها در مدارس دولتی انجام گرفته و گسترش آن در سراسر کشور نیازمند زمان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    اگر در تمام مراکز دور بین وجود داشته باشد مراکز امن تر خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها