«حالا که می‌روی» زنده شد/ کنایه‌های بنزینی و اینترنتی محمدمعتمدی!

اولین شب از مجموعه کنسرت‌های «حالا که می‌روی» با اجرای محمد معتمدی خواننده مطرح موسیقی ایرانی جمعه شب اول آذرماه به تهیه‌کنندگی مرکز موسیقی «مأوا» در سالن وزارت کشور برگزار شد.

«حالا که می‌روی» زنده شد/ کنایه‌های بنزینی و اینترنتی محمدمعتمدی!

اولین شب از مجموعه کنسرت‌های «حالا که می‌روی» به آهنگسازی فرید سعادتمند، رهبری ارکستر محمدرضا عقیلی و اجرای محمد معتمدی خواننده مطرح موسیقی ایرانی، جمعه شب اول آذرماه به تهیه‌کنندگی مرکز موسیقی «مأوا» در وزارت کشور برگزار شد.

کنسرت‌های یاد شده با حمایت مرکز موسیقی «مأوا» از مراکز هنری زیرمجموعه سازمان هنری، رسانه‌ای «اوج» میزبان علاقه‌مندان موسیقی بوده و جزو اولین کنسرت‌هایی است که این مرکز موسیقی به طور مستقیم در حوزه برگزاری آن ورود پیدا کرده است.

«حالا که می‌روی» از جمله مجموعه‌های تازه محمد معتمدی خواننده شناخته شده موسیقی کشورمان است که در ۸ قطعه اجرا و تنظیم شده است. این آلبومِ عاشقانه با آهنگسازی فرید سعادتمند و براساس اشعار محمد مهدی سیار از کتاب «رودخوانی» است که اسفند ماه سال گذشته با حمایت مرکز موسیقی «ماوا» در دسترس مخاطبان قرار گرفت. در این اثر قطعات «باور نمی‌کنی»، «دل‌های فروشی»، «حالا که می‌روی»، «نشانی»، «غم پنهان»، «آفرینش»، «کوچه انتظار» و «کجایی» آمده است.

کنایه بنزینی محمد معتمدی!

محمد معتمدی در ابتدای این کنسرت گفت: بسیار خوشحالیم که بعد از یک سال موفق شدیم آلبوم «حالا که می‌روی» را روی صحنه ببریم که این کنسرت به نوعی اولین اجرای زنده آلبومی است که خوشبختانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت. به هر حال در شرایطی که این روزها کار با اینترنت بسیار سخت بود و شرایط اطلاع رسانی را برای ما دشوار کرد اما بسیار خرسندیم که شاهد حضور پرشور شما تماشاگران عزیز در این تالار هستیم. من در نوبت اول کنسرت هم گفتم که بنده هنوز در باک اتومبیلم از بنزین ۱۰۰۰ تومانی چیزی باقی مانده بود که خودم را به اجرا رساندم اما قطعاً بسیاری از شما امشب با باک ۳۰۰۰ تومانی این چنین با انرژی در تالار وزارت کشور حضور پیدا کردید، که این برای من بسیار ارزشمند است!

آغازگر کنسرت شب گذشته اجرای قطعه «حالا که می‌روی» با شعری از محمدمهدی سیار و آهنگساز فرید سعادتمند بود که معتمدی ضمن معرفی این قطعه که مربوط به تیتراژ سریال تلویزیونی «گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان بود، از حضور عوامل این سریال در نوبت اول کنسرت قدردانی کرد. این خواننده پس از اجرای این قطعه اثر «پناه آخر» از تیتراژ سریالی به همین نام با شعر سجاد عزیزی و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی را برای مخاطبان اجرا کرد.

این خواننده موسیقی ایرانی پس از اجرای این سه قطعه بود که ضمن قدردانی از فرید سعادتمند به‌عنوان آهنگساز اغلب قطعات این کنسرت گفت: فرید سعادتمند آهنگسازی که دلش به روانی شن‌های کویر یزد است، امشب به دلیل بیماری همراه ما نیست اما از شما می‌خواهم در غیابش او را تشویق کنید.

«دل‌های فروشی» و «باور نمی‌کنی» به آهنگسازی فرید سعادتمند و شعر محمدمهدی سیار دو قطعه بعدی کنسرت بودند که توسط محمد معتمدی و اعضای ارکستر پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این در حالی بود که وی همزمان با اجرای این دو قطعه از همایون اسعدیان، المیرا دهقانی، مینا وحید، نیما کرمی، شراره رخام، شهروز حبیبی و چنگیز حبیبیان به عنوان مهمانان ویژه کنسرت قدردانی کرد و پس از آن به اجرای تیتراژ دوم سریال «گرگ و میش» به نام نفرین با شعری از پرویز وکیلی و آهنگسازی پرویز مقصدی پرداخت.

«کجایی» با تک نوازی سه تار بهزاد رواقی و «آفرینش» با شعری از محمد مهدی سیار و آهنگسازی فرید سعادتمند قطعات بعدی کنسرت «حالا که می‌روی» بودند.

امید به اجرای کنسرت در مشهد تا پایان سال

معتمدی بعد از اجرای این قطعات گفت: حدود دو سال است که در تلاشم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در شهر مشهد نیز کنسرت برگزار کنیم. حتی در پروژه قبلی نیز تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت اما متاسفانه نشد. البته در این مدت اجراهایی در قالب همایش و سمینار پیش روی مخاطبان عزیز مشهدی قرار گرفت. به هر حال همه عوامل این گروه و مجموعه بر این باورند که شهری عزیز چون مشهد که نور چشم مردم ایران است می‌تواند میزبان اجراهای موسیقایی باشد که معیارهای لازم برای اجرا در این مکان دارد. به هر ترتیب امید این است که تا آخر سال هم بتوانیم این کنسرت را در مشهد نیز برگزار کنیم که امیدوارم این شرایط با یاری همه مدیران و دست‌اندرکاران مهیا شود.

وی ادامه داد: ما امروز یک کیک هم به مناسبت برگزاری اولین کنسرت «حالا که می‌روی» تهیه کرده‌ایم که شما فقط به نوعی باید آن را نگاه کنید. البته که دوست داشتیم در این فضای نمادین خوشحالی‌مان را از این اجرا با شما سهیم کنیم. ما تصمیم داریم این کیک را به صورت نمادین به انضمام هدایای دیگر به انجمن کودکان کار ارسال کنیم با این آرزو که در کشور ما به روزهایی برسیم که نشانی از فقر و تنگدستی در هیچ شهری دیده نشود و هیچ کودکی به جای درس و بازی و در شیرین‌ترین دوران زندگی‌اش مجبور به انجام کارهای سخت نباشد.

طرحی برای حمایت از کودکان بدسرپرست

این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه با کنایه‌ ضمنی به اختلالات اخیر در اینترنت گفت: در ایام قدیم که اینترنت وصل بود ما به واسطه فضای مجازی و آشنایی با یک دوست عزیز، فردی را پیدا کردیم که در اتوبان امام رضا(ع) در شرایط بسیار بد و غم‌انگیزی زندگی می‌کرد. او در محله‌ای زندگی می‌کرد که نامش بر خلاف مکانش «غنی آباد» بود و من از همان زمان بود که تصمیم گرفتم در آینده که اینترنت وصل شد قراری با شما بگذاریم که در حمایت از بچه‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست کارهایی را انجام دهیم. که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی یک کارگاه بسته بندی حبوبات و مواردی از این دست اشاره کرد که بتوان در این چارچوب هزینه تحصیل این عزیزان نیز تامین شود.

معتمدی تصریح کرد: عمرها کوتاه است پس ما باید قدر هم میهنان خود را بدانیم. متاسفانه خیلی‌ها در مرز پرگوهر ایران حالشان خوب نیست و دچار گرفتاری هستند، پس اگر همت کنیم قطعا هم برای قبل از مرگ و هم بعد از مرگ می‌توانیم با وجدانی آسوده شرایط مطلوب‌تری را فراهم کنیم.

پس از این بخش نوبت به اجرای قطعه «غم پنهان» با شعری از بهمن محمدزاده و آهنگسازی محمد معتمدی رسید که وی در توضیح این قطعه بیان کرد: من تلاش کردم این ترانه را در دستگاه «راست پنجگاه» بگنجانم که خودم آن را «آمریکن راست پنجگاه» می نامم چرا که در نهایت به نوعی از موسیقی رسید که به موسیقی جَز نیست نزدیک شد و خودمم هم نفهمیدم چه شد؟ اما به هر حال آن را برای اولین بار برای شما اجرا می کنیم.

«آرام من» و «پاییز» با شعری از مسعود کرامتی، «سوگند (تیتراژ فیلم سیانور)» با شعری از تورج نگهبان و آهنگ بابک افشار و «کویر» با شعر و آهنگ محمد معتمدی آثار دیگری بودند که در اولین کنسرت آلبوم «حالا که می روی» برای مخاطبان اجرا شد.

معتمدی قبل از اجرای قطعه «سوگند» بود که از ویگن خواننده اصلی این قطعه یاد کرد. این خواننده قبل از اجرای قطعه «کویر» نیز از افشین عزیزی به جهت همکاری در ساخت اثر و محمدرضا عقیلی رهبر ارکستر و رضا تاجبخش تنظیم کننده قطعات کنسرت قدردانی کرد.

بابک ریاحی‌پور نوازنده گیتار بیس، علیرضا میرآقا نوازنده پرکاشن، عظیم روحانی نوازنده گیتار، فرامرز نصیری نوازنده گیتار، امین طاهری نوازنده درامز، سانوا عندلیبی، آرمین قضاتی، هومن جلالت، محمد حسین ابراهیم زاده نوازندگان ویولن یک، بهراد سوخکیان، هدیه حجازی، بهار فلسفی و علیرضا فواکهی نوازندگان ویولن دو، داریوش حجازی، امین زمان خان، الهام عادلی نوازندگان آلتو، پروشات زندآیین، مسعود فیروزی نژاد نوازندگان ویولنسل، حمیدرضا آداب صدابردار گروه اجرایی آلبوم «حالا که می‌روی» را تشکیل می‌دهند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پس از برگزاری کنسرت آلبوم «حالا که می‌روی» که با رهبری ارکستر محمدرضا عقیلی در تالار وزارت کشور برپا شد، گروه اجرایی در شهرهای شیراز، اصفهان و رشت نیز به اجرای برنامه می‌پردازد.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها