اصفهان به عنوان الگوی شهر دوستدار سالمند معرفی می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: نخستین جلسه تخصصی کارگروه شورای سالمندی با مراسم افتتاحیه دو روزه شهر دوستدار سالمند در اصفهان برگزار شد.

اصفهان به عنوان الگوی شهر دوستدار سالمند معرفی می‌شود

کوروش محمدی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه تخصصی کارگروه شورای سالمندی با مراسم افتتاحیه دو روزه شهر دوستدار سالمند در اصفهان اظهار داشت: اعضای کارگروه شورای سالمندی استان اصفهان به همراه دبیر شورای سالمندی کشور و مشاور ارشد بین المللی دفتر آسیا-اقیانوسیه سازمان ملل متحد، «ناظر بین المللی طرح بررسی شهر دوستدار سالمند» را در اصفهان معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه طرح شهر دوستدار سالمند با اجرا دانشگاه هنر اصفهان و کارگره ویژه در حال انجام است، ابراز داشت: امروز طرح مذکور با حضور نمایندگان شورای شهر، شهردار شهر اصفهان و مدیرکل بهزیستی و نماینده سازمان ملل متحد ارائه شد و یک ناظر بین المللی از طرف دفتر صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برای اجرای این پروژه در اصفهان معرفی شد و قرار شد این ناظر به عنوان رابط بین جامعه جهانی و اصفهان تجارب بین طرفین را منتقل کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر با استناد به گفته های خانم جودان، مشاور ارشد بین المللی دفتر آسیا-اقیانوسیه سازمان ملل متحد، تصریح کرد: طرح شهر دوستدار سالمند در اصفهان به عنوان الگوی پیشرفت در شهر دوستدار سالمند معرفی شد و پس از اعلام نتایج می توان از الگوی اصفهان در شهر دوستدار سالمند در تمام جهان بهره جست.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان درصدد است تا با ایجاد فضای مستقل و مناسب برای دبیرخانه شهر دوستدار سالمند اقدام کند که پیشنهاد آن به معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ارائه شد.

محمدی با بیان اینکه به دنبال ایجاد فضای مستقل شهر دوستدار سالمند در یکی از اماکن مناسب شهرداری هستیم گفت: در حال حاضر منطقه خاصی را در نظر نداریم و در حال بررسی مکان مناسب برای این منظور هستیم.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها