ابوالفضل صفاری در گفت‌وگو با برنامه سرنا:

یادمان نرود عباس کیارستمی از دل هنروتجربه بیرون آمده/ دراروپا، دولت موظف است 50درصد هزینه تولید فیلم را پرداخت کند

کارگردان فیلم سینمایی یک کامیون غروب گفت: وقتی می‌گوییم سینمای هنروتجربه، برخی ادعا می‌کنند که این گروه مخاطب ندارد درحالی که اینگونه نیست.

یادمان نرود عباس کیارستمی از دل هنروتجربه بیرون آمده/ دراروپا، دولت موظف است 50درصد هزینه تولید فیلم را پرداخت کند

ابوالفضل صفاری در گفت‌وگو با برنامه سرنا به علت تعویق اکران " یک کامیون غروب" اشاره کرد و اظهار داشت: به علت برخی از ممیزی‌ها و همچنین اینکه ابتدا حضور در فستیوال‌های خارجی برایم اهمیت داشت و سپس بعد از آن اکران در داخل کشور، لذا بین تولید و اکران فیلم در ایران فاصله افتاد.

وی گفت: فیلمبرداری فیلم سینمایی یک کامیون غروب سال 1385 آغاز شده بود و در سال 1386 به اتمام رسید.

صفاری خاطرنشان کرد: همواره ترجیح می‌دهم در فیلمی حضور پیدا کنم که مطابق با سلیقه‌ام باشد و به همین علت در گروه هنر و تجربه حضور پیدا کردم.

این کارگردان کشورمان عنوان کرد: متأسفانه سینما مستقل و هنری محجوب است و تنها به چهار عدد سالن سینما بسنده شده است. ازطرفی وقتی می‌گوییم سینمای هنروتجربه، برخی ادعا می‌کنند که این گروه مخاطب ندارد درحالی که اینگونه نیست.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم حداقل در دانشگاه‌ها سالن‌هایی به گروه هنرو تجربه اختصاص یابد.

تهیه کننده فیلم سینمایی سامورایی در برلین مطرح کرد: با توجه به اوضاع موجود ترجیح می‌دهم مدتی در عرصه کارگردانی اقدامی انجام ندهم چراکه متأسفانه سینمای تجاری بر سینمای مستقل غالب شده است.

وی اضافه کرد: امیدارم نسل فیلمسازهای جوان بتوانند کار کنند و حداقل سانس‌های بیشتری در اختیار گروه هنر و تجربه قرار بگیرد.

صفاری در پایان گفت: همواره می‌گوییم سینمای دولتی درصورتی که در اروپا، دولت موظف است پنجاه درصد هزینه تولید فیلم را پرداخت کند و توقع داریم در کشورمان نیز چنین اتفاقی رخ دهد.

71

حجم ویدیو: 18.25M | مدت زمان ویدیو: 00:09:00 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها