اختتامیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران برگزار شد

اختتامیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با تقدیر از برگزیدگان در بخش های مختلف برگزار شد.

اختتامیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران برگزار شد

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، آیین اختتامیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، شب گذشته ۴ آذرماه در باغ کتاب تهران با حضور مجید فراهانی، افشین حبیب‌زاده و محمدجواد حق شناس از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد، سید مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی، ماریو آنتونیو بارکرو سفیر کشور نیکاراگوئه، ویکتور واروانف کاردار کشور بلغارستان و جمعی از هنرمندان، مدیران شهر و علاقمندان به هنر در باغ کتاب تهران برگزار شد.

پتانسیل اراضی عباس آباد باید با کمک هنرمندان به دنیا معرفی شود

در ابتدای این مراسم سید محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد بیان کرد: مجموعه بسیار بزرگ عباس آباد با مقیاس ۵۶۰ هکتار می‌تواند در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری ارتباط خوبی را با دنیا برقرار کند.

وی با بیان اینکه در آینده شاهد اجرای برنامه‌های متعددی در این منطقه خواهیم بود، عنوان کرد: ما در میدان مشاهیر منطقه گردشگری عباس آباد، نصب ۶۰ اثر از هنرمندان مجسمه‌ساز را به عهده گرفتیم که تاکنون ۲۰ اثر از آن در این میدان نصب شده و تا پایان سال نصب این آثار ادامه خواهد داشت.

قرار است آثار هنرمندان مجسمه‌ساز در سایر بخش‌های شهر نیز به نمایش گذاشته شود تا موجب رونق هنر در شهر شود در ادامه این مراسم برزین ضرغامی با اشاره به تفاوت‌ نهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با دوره‌های گذشته و وقفه یک ساله‌ای که در برگزاری این دوره ایجاد شده است، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که دهمین دوره سمپوزیوم را از همین امروز آغاز کنیم به همین دلیل از همه هنرمندان می خواهم به دنبال طرح و برنامه‌ برای سال آینده باشند. در مجموعه فرهنگی و هنری اراضی عباس‌آباد و میدان مشاهیر شاهد نصب بخشی از مجسمه‌ها هستیم، همچنین تعداد دیگری از این مجسمه‌ها نیز در دست ساخت است. قرار است آثار هنرمندان مجسمه‌ساز در سایر بخش‌های شهر نیز به نمایش گذاشته شود تا موجب رونق هنر در شهر شود.

باغ جدید مجسمه‌ای در شهر تهران شکل خواهد گرفت

سسیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه این مراسم با بیان اینکه باغ جدید مجسمه‌ای در شهر تهران شکل خواهد گرفت، گفت: براساس سیاست‌های سازمان در هر دوره برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، باغ مجسمه‌ای جدید پدید می‌آمد به همین دلیل نیز در این دوره شاهد نصب و جانمایی مجسمه‌ها در محلی جدید خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این دوره با آثاری که از هنرمندان به جا می‌ماند، باغ جدید مجسمه‌ای در شهر تهران شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: براساس سیاست‌های سازمان در هر دوره باغ مجسمه‌ای جدید پدید می‌آمد به همین دلیل نیز در این دوره شاهد نصب و جانمایی مجسمه‌ها در محلی جدید خواهیم بود.

دیگر شاهد دزدی مجسمه‌ها نخواهیم بود

مجید فراهانی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در مراسم اختتامیه نهمین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی شهر تهران گفت: ما در ایجاد هویت شهری، بصری و نماد سازی برای شهر تهران کوتاهی کرده‌ایم و مدت‌هاست که نشانی از آثار بزرگانی مانند صدیقی‌ها و فخیمی‌ها در میان مجسمه‌سازان خود مشاهده نمی‌کنیم.

فراهانی ادامه داد: در گذشته اخبار دزدیده شدن مجسمه‌ها در شهر جزو مواردی بود که به مدیران شهری شک وارد کرد اما این اتفاق نشان می‌دهد که مجسمه‌ها به چه اندازه دارای اهمیت هستند. در این خصوص جلساتی در شورای شهر برگزار شده که چگونه می‌توان از دستاوردها و محصولات ارزشمند هنرمندان شهر محافظت کرد.

وی بیان کرد: از میان پیشنهادها قرار شده که سنسورهایی روی مجسمه‌های شهری نصب شود تا با استفاده از این تکنولوژی شاهد دزدیده شدن و به تاراج رفتن سرمایه‌های ملی و میهنی خود از سطح شهر نباشیم.

سراهای محله به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرند

افشین حبیب‌زاده از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در مراسم اختتامیه نهمین دوره سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با بیان اینکه شاهد وقوع یک اتفاق خوب در شورای شهر تهران هستیم، اظهار داشت: خوشبختانه در ۳۴۵ محله تهران قرار است تصمیمات خوبی در حوزه سراهای محله گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه به زودی این تصمیمات به محلات شهر تهران ابلاغ خواهد شد، افزود: در گذشته برای تامین درآمدهای سرای محه‌ها از این اماکن استفاده انتفاعی می‌شد اما با انتقادهایی که در این خصوص صورت گرفته بود قرار شد که دیگر از سراها استفاده تجاری و انتفاعی نشود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سراهای محله قرار است به صورت رایگان در اختیار گروهای مختلف مردم برای استفاده‌های مورد نیاز محله قرار گیرند. یکی از ویژگی‌های اصلی هنر این است که از درون متن جامعه جوشیده می‌شود و تا عرش نیز بالا می‌آید.

تهران با هنر مجسمه‌سازی می‌تواند به یک شهر ماندگار تبدیل شود

محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: امیدوارم سمپوزیوم مجسمه سازی تهران بتواند در سال‌های آینده جاهای خالی این شهر را با نمادهای درست، دقیق، زیبا و ماندگار پر کند و این شهر را به یک شهر زیبای جهانی تبدیل کند.

در خلال این مراسم از هنرمندان حاضر در نهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران که به شکل غیر رقابتی برگزار شد از سوی اعضای شورای شهر، مدیران شهری و هنرمندان تقدیر به عمل آمد.

لائورا کریستیانا مارکوس از آرژانتین، الگا نچای از بلاروس، آریل اشتروکل از اسلوونی، گئورگی مینچف از بلغارستان، جیانگ چو از چین، سنگام ونکهده از هند، لوئیس فرناندو چماسروگوتیز از بولیوی، ویکتور آرتورو گوادلوپه تینئو از پرو، چن شن‌یه از تایوان و الکس لبژوف از فرانسه و هدایت صحرایی، حسین ملایی‌فومنی، محمدمهدی آشوری، رضا قره‌باغی و مهدی سیفی از ایران هنرمندان بخش اصلی نهمین سمپوزیوم تهران بودند که به همراه دستیارانشان کسری اصغرخانی، مرجان اصلانی، جهانبخش امیربیگی، داود آقازاده، نگین باقری، محسن توکلی، مرتضی جعفری، بابک جوانمرد، نیلوفر دادرس، زهرا دیاریان، محدثه صابر، علی غلامی سفیدان، هستی هاشمی، فاطمه یثربی، فرانک یوسفی مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در بخش دانشجویی نهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از شیما انجیدنی، نفیسه بهروز، ابراهیم پاپی‌راد، صفورا دادخواه تهرانی، مجتبی دهش، احسان گرمسیری، حمید محمدحسین، سمانه مسیح، محمد مهدی وزیرپور آرانی و سبحان هاشمی‌پور تقدیر به عمل آمد.

نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی از ۱۱ آبان تا ۴ آذرماه در منطقه گردشگری عباس آباد، مجاور بوستان نوروز برگزار شد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها