چرا قیمت گوجه نجومی شد؟

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران می گوید برعکس ارتباطات مسافری در حمل و نقل باری به دلیل فراوانی بارهای حمل شده افزایش قیمت بنزین تاثیر محسوسی بر قیمت میوه وسبزی نخواهد داشت.

چرا قیمت گوجه نجومی شد؟

احتمال اثرپذیری بازار میوه و سبزی از افزایش قیمت بنزین مساله ای که در روزهای گذشته مورد پرسش برخی از شهروندان مخصوصا در کلانشهرها بوده است؛ در این رابطه رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران می گوید برعکس ارتباطات مسافری در حمل و نقل باری به دلیل فراوانی بارهای حمل شده افزایش قیمت بنزین تاثیر محسوسی بر قیمت میوه وسبزی نخواهد داشت.

اسدالله کارگر -رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفتگویی، با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین هیچ تاثیری روی افزایش قیمت ها در بازار میوه و سبزی نخواهد داشت، گفت که به اعضای صنف هم گفته ایم که افزایش قیمت بنزین هیچ تاثیری رو قیمت ها ندارد و آنها هم قیمت ها را افزایش ندهند که در عمل هم همین مساله هم اتفاق افتاده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه بعضا برخی از وانت بارها کرایه را تا دوبرابر و حتی بیشتر هم افزایش داده اند ادامه داد: با این حال باید حجم کار را در نظر بگیریم؛ برای مثال هر وانت بار به طور معمول حدود یک تن بار حمل می کند که در محاسبات این افزایش قیمت بنزین به صورت ناچیزی ممکن است روی قیمت کالاهای حمل شده تاثیر بگذارد.

او با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر علت این مساله را برودت هوا بیان کرد و گفت: عمده گوجه وارد شده به تهران از قزوین، کرج، ورامین و دیگر مناطق حومه تهران است که به علت جابه جایی فصل و برودت هوا مجبوریم از مناطق گرمسیری این محصول را تهیه کنیم که این اتفاق در حال افتادن است اما چون در حالت نوبری رسیدن گوجه از این مناطق هستیم کمی قیمت ها بالا رفته است که این مساله با ورود انبوه در روزهای آینده حل خواهد شد.

کارگر همچنین گفت که چون قیمت گازوئیل افزایش پیدا نکرده است قیمت عمده فروشی میوه و سبزی هم تغییری نکرده است اما چون در خرده فروشی خودروهای بنزینی فعال هستند از برخی مراجع تقاضای مساعدت در تخصیص سهمیه بنزین ویژه داشته ایم با این حال چه این اتفاق بیافتد یا نه کسی نمی تواند در بازار میوه و سبزی به خاطر افزایش قیمت بنزین محصولی را گران کند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها