سکوت در خصوص جعبه سیاه / مقیمی شفاف‌سازی کند

یکی از شرکت های تابعه خودروسازی که در سال های اخیر به دفعات مورد توجه رسانه ها قرار گرفته، شرکت ایساکو است. شرکتی که از برخی جهات منحصر به فرد است.

سکوت در خصوص جعبه سیاه / مقیمی شفاف‌سازی کند

به گزارش"خط بازار" یکی از شرکت های تابعه خودروسازی که در سال های اخیر به دفعات مورد توجه رسانه ها قرار گرفته، شرکت ایساکو است. شرکتی که از برخی جهات منحصر به فرد است. جایگاه خاص این شرکت در تامین قطعه در زنجیره تولید شرکت گروه خودروسازی ایران خودرو، به علاوه حضور افراد امنیتی و بعضا دولتی در هیئت مدیره و همچنین بروز برخی از اتفاقات، ایساکو را به یک شرکت خاص تبدیل کرده است. از حضور معاون شورای امنیت ملی و برخی مدیران وزارت صنعت در هیئت مدیره این شرکت گرفته تا پرداخت 20 میلیارد ریال به نهاد ریاست جمهوری. موضوعاتی که هیچگاه توسط مدیران این شرکت در خصوص آنان شفاف سازی نشد. طبق آخرین اسناد روزنامه رسمی، مورخ 25 تیرماه 1398، مدیرعامل ایساکو، سیدرضا حسینی و رئیس هیئت مدیره کیوان خسروی(معاون شورای امنیت ملی) است.

شاید در بین همه این موضوعات، خروج قائم مقام این شرکت از ایران و عدم برگشت وی بعد از گذشت قریب به یک سال از مهم ترین مسائل قابل توجه پیرامون عملکرد تیم مدیریتی این شرکت است. مسعود وثوق در کمال تعجب از کشور به دلایل نامعلومی خارج شد و تاکنون به کشور برنگشته است.

مسعود وثوق، از نزدیکان کاری هاشم یکه زارع، مدیرعامل وقت ایران خودرو بود به طوری که از سال 1393 تا اواسط 1397، مسئولیت معاون خرید شرکت ایران خودرو را برعهده داشت. این در حالی است وی به یکباره از این معاونت استعفا داده و طی حکمی از سوی مدیرعامل وقت ایران خودرو، به عنوان عضو هیئت مدیره و قائم مقام شرکت ایساکو منصوب می شود.

وثوق علاوه بر حضور در ایساکو، از امضاکنندگان اصلی"قراردادهای خرید"و"درخواست‌های گشایش اعتبار اسنادی" در ایران خودرو و همزمان عضو هیئت مدیره شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات خودرو قشم (از جمله شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد قشم) و شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام نیز بوده است.

با توجه به اینکه تاکنون سیدرضا حسینی، مدیرعامل ایساکو هیچ پاسخی را به افکار عمومی در خصوص مسائل پیرامون مطرح شده نداده، انتظار می رود مدیرعامل جدید گروه ایران خودرو شفاف سازی لازم را درباره موارد ذیل نماید:

1- علت حضور کیوان خسروی، سخنگوی شورای امنیت ملی به عنوان رئیس هیئت مدیره ایساکو

2- حضور میرصالح سیدزاده اقدم در هیئت مدیره شرکت ایساکو

3- علت خروج و عدم برگشت مسعود وثوق به کشور

4- علت پرداخت 20 میلیارد ریال به ریاست جمهوری

5- نحوه واگذاری نمایندگی 1172 ایران خودرو

لازم به ذکر است موضوعات مذکور، مسائل مهمی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و پاسخ به آنان می تواند بسیاری از مسائل پنهان از چشم مردم را روشن نماید. قدر مسلم سکوت مدیرعامل جدید ایران خودرو در خصوص این موارد می تواند به ابهامات بیفزاید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها