یک تجهیز پزشکی فیزیکی ایران‌ساخت شد

تولید تجهیزات پزشکی در ایران همگام با دیگر کشورهای دنیا با رشد قابل ملاحظه‌ای در حال پیشرفت است و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی موفق شد تعدادی از تجهیزات پیشرفته این حوزه را در داخل کشور تولید کند.

یک تجهیز پزشکی فیزیکی ایران‌ساخت شد

حوزه تجهیزات پزشکی دامنه گسترده‌ای دارد. براساس آخرین آمار منتشر شده حدود ۲ هزار و ۲۰۰ شرکت داخلی و ۶ هزار و ۱۰۰ نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران فعالیت دارند.

یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با به کارگیری دانش و فناوری بومی توانسته است تعدادی از تجهیزات پزشکی را تولید و به بازار عرضه کند.

۴ محصول تولیدی شرکت دانش‌بنیان«امداد پزشک راز کیمیا» با نام‌های دستگاه مسواک‌زن ۸ مخزنی، ژل ازولیو، دستگاه فشار دهنده متناوب اندام و دستگاه فیانا به تولید انبوه رسیده و در کشور به فروش می‌رسد.

علی آقاکثیری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «امداد پزشک راز کیمیا» درباره دستگاه فشار دهنده متناوب اندام (IPC) تولید شده در این شرکت گفت: این دستگاه یک وسیله ایجاد فشار متناوب در اندام به کمک یک کاف ۴ محفظه‌ای است، این دستگاه با انبساط و انقباض رگ‌های خونی و عضلات به کمک تغییر فشار در محفظه‌ها یک ماساژ متناوب در آنها ایجاد می‌کند.

علاوه بر ماساژهای مختلف، این دستگاه برای گردش بیشتر خون و همچنین افزایش متابولیسم به وسیله بازگشت وریدی و بهبود جریان لنف کاربرد دارد.

همچنین رابط کاربری زیبا و آسان این دستگاه به کاربر اجازه می دهد به راحتی فشار و حالت کاری دلخواه خود را در دستگاه تنظیم کند و به کمک تایمر خودکار، پس از گذشت مدت زمان تعیین شده دستگاه خاموش شود.

آقاکثیری از موارد مصرف این دستگاه گفت: این دستگاه برای بهبود گردش خون، جلوگیری از ترومبوز وریدهای عمقی، نارسایی وریدی، واریس وریدی، زخم و لنگش متناوب، پای دیابتی، بیماری‌های ایسکمیک مرتبط با آرتواسکلوروز، برطرف کردن لنف اِدِم بعد از عمل جراحی سرطان سینه و اِدِم اولیه و ثانویه و میکزادم مانند اِدِم بارداری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین برای شکستگی ها، ترومای بافت نرم و استئونکروز سر استخوان فمور، جلوگیری از ایجاد نوریت محیطی در زمینه دیابت، آسیب عصبی، مدت طولانی در بستر ماندن، توانبخشی بیماران سالمند، جراحی عمومی و ارتوپدی، توانبخشی بیماران فلج مغزی و توانبخشی بیماران بعد از جراحی و بهبود تورم و تسکین درد از مواردی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «امداد پزشک راز کیمیا» ادامه داد: این دستگاه در بهبود مواردی مانند اِدِم مزمن، بیماری‌های وریدی مزمن، جلوگیری از تشکیل ترومبوز، اِدِم مفاصل و ادم روماتیسمی بیماران ام اس، خستگی و اختلالات خواب در بیماران مسن، پری آرتریت شانه، جلوگیری و بهبود اسپاسم عضلات و بهبود درد در ورزشکاران موثر است.

به گفته وی، ۳ کشور آمریکا، سوییس و کره جنوبی از بزرگترین تولیدکنندگان اصلی این محصول در دنیا هستند.

آقاکثیری افزود: قیمت محصول این شرکت ۶۰۰ دلار و قیمت محصول خارجی چیزی در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار است و از نظر کیفیت و کارایی قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است.

وی گفت: با تولید این محصول واردات کالای مشابه به کشور بسیار کمتر شده است و این محصول توانسته نیاز بیشتر بازار داخل کشور را تامین کند.

این فعال فناور بیان کرد: با تولید این محصولات برای ۶ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها