جوانفکر: بقایی را در جلوی منزلش بازداشت کردند/ شکایت از طرف دولت بود/ 50میلیارد تومان وثیقه می‌خواستند

یکی از فعالان سیاسی نزدیک به احمدی‎نژاد خبر بازداشت حمید بقایی را تایید کرد.

جوانفکر: بقایی را در جلوی منزلش بازداشت کردند/ شکایت از طرف دولت بود/ 50میلیارد تومان وثیقه می‌خواستند

علی‎اکبر جوانفکر یکی از فعالان سیاسی نزدیک به احمدی‎نژاد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری با تایید خبر بازداشت حمید بقایی اظهارکرد: حمید بقایی با شکایت دولت یازدهم بازداشت می‌شود و در حالی که با توجه به موضوع شکایت هیچ نیازی به بازداشت ایشان نبود، اما متاسفانه به مدت 225 روز آقای بقایی را در زندان در بازداشت نگه داشتند که بخش عمده آن در زندان انفرادی بوده است و سرانجام بدون کیفرخواست و بدون وثیقه و بر اساس دستور یک مقام عالی نظام ، فقط با قید کفالت آزاد شدند.

وی تاکید کرد: اکنون قریب یک سال و نیم از آزادی بقایی سپری شده است و امروز به دستور همان بازپرس، نامبرده را با همراهی ماموران اعزامی از سوی دستگاه قضایی، از مقابل منزل بازداشت و به دادسرا بردند و در آنجا به وی گفتند که شما را احضار کرده‌ایم ولی در بازپرسی حاضر نشده‌اید و بقایی پاسخ داده که این احضاریه به دست بنده نرسیده است و بازپرس گفته است که آدرس شما را پیدا نکردیم که بقایی پاسخ داده که منزل من همانجایی بوده است که ماموران دستگاه قضایی قبلا آنجا را بازرسی کردند و امروز هم بنده را از همان جا بازداشت کردند.

جوانفکر با بیان اینکه بقایی در زمان احضار تاکید داشته است که بنده دو وکیل و دو کفیل معرفی کرده‌ام و باید احضاریه را به آنها ابلاغ می‌شد تصریح کرد:به هر تقدیر بازپرس پرونده با ادعای اینکه ممکن است وی را احضار کنند ولی در دادسرا حاضر نشوند، قرار کفالت را تغییر داده و برای نامبرده یک وثیقه 50 میلیارد تومانی صادر کرده است که تامین چنین وثیقه‌ای برای بقایی غیرممکن است و به همین دلیل بازپرس مربوطه بار دیگر حکم به بازداشت وی داده است.

وی خاطرنشان کرد: این سئوال همچنان باقی است که چرا مراحل تحقیقات قضایی درباره یک پرونده بیش از دو سال به طول انجامیده است؟ آیا حمید بقایی باید بیگناهی خود را به دستگاه قضایی ثابت کند یا بازپرس پرونده باید مستند به ادله روشن تفهیم اتهام و به فوریت به این مساله رسیدگی نماید؟ روشن است که مفتوح بودن طولانی‌مدت یک پرونده، نقطه ضعف متهم محسوب نمی‌شود بلکه اگر قرار باشد ضعفی بر این مساله عنوان گردد ، این ضعف به دستگاه قضایی مربوط می‌شود که به هر دلیلی نتوانسته است مانع از اطاله دادرسی شود.

جوانفکر تاکید کرد: به موجب قوانین جاری کشور، بازپرس موظف است ادله کافی برای تفهیم اتهام را گردآوری به سپس اقدام به احضار متهم نماید اما در مورد بقایی قانون نقض شده و بازپرس در دوره بازداشتوی درصدد جمع آوری ادله بوده است.


وی خاطرنشان کرد: بازداشت مجدد و غیرقابل توجیه حمید بقایی در هفته بزرگداشت قوه قضاییه بسیار عجیب و حیرت انگیز به نظر می‌رسد و انتظار می رود با دخالت مقامات ارشد قضایی به این روند غیرقانونی خاتمه داده شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها