سن جوانترین کاندیدای مجلس؛ ۳۰ سال و دوماه/کدام استان کمترین میزان مشارکت در ثبت‌نام را داشت؟

فرماندار تهران با بیان اینکه پیرترین ثبت‌نام کنندگان ۷۳سال و جوان‌ترین‌شان ۳۰سال و ۲ ماه سن دارد، بیان داشت: ۲۶درصد از ثبت نام شده‌ها از جامعه ایثارگران بودند و ۲۳درصد آنها هم در ادوار مختلف مجلس ثبت‌نام کرده بودند.

سن جوانترین کاندیدای مجلس؛ ۳۰ سال و دوماه/کدام استان کمترین میزان مشارکت در ثبت‌نام را داشت؟

عیسی فرهادی فرماندار تهران در واپسین دقایق مهلت امروز برای ثبت نام داوطلبین نمایندگی مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نسبت به روز اول جمعیت بیشتری ثبت نام شده داشتیم، گفت: ثبت نام قطعی ۲۳۸نفر تاکنون انجام شده و ۳۰نفر هم در صف انتظار هستند که در مجموع ۲۶۸نفر ثبت نامی خواهد بود.

وی افزود: روز گذشته ۱۸۳نفر ثبت نامی داشتیم که جمع دو روز ۴۲۱نفر خواهد بود که از این آمار زن ۷۴نفر و مرد ۳۴۷ نفر، ۳۲۹ نفر فوق لیسانس، ۶۰نفر دکترا، ۱۲ نفر حوزوی، ۲۰نفر لیسانس هستند.

فرهادی با بیان اینکه پیرترین ثبت نام کنندگان ۷۳سال و جوان‌ترین‌شان ۳۰سال و ۲ ماه سن دارد، بیان داشت: ۲۶درصد از ثبت نام شده‌ها از جامعه ایثارگران بودند و ۲۳درصد آنها هم در ادوار مختلف مجلس ثبت نام کرده بودند.

** ثبت نام ۱۸۴۴ نفر در دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص آخرین وضعیت تعداد ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌گفت: تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز(دوشنبه) آمار ثبت نام‌ها از روز گذشته عبارت است ۱۸۴۴ نفر که ۱۱درصد مربوط به خانم ها و ۸۹ درصد از آقایان هستند.

وی افزود: ۳.۳ درصد از مجموع ثبت نام کنندگان دارای تحصیلات حوزوی هستند، ۱۲.۸ درصد دارای تحصیلات دکترا و ۷۶.۸ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و ۷.۱ درصد دارای مدارک لیسانس و کمتر از آن هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: تعداد دیگری از ثبت‌نام کنندگان هستند که هنوز مرحله ثبت نام آنها تکمیل و نهایی نشده است. همچنین تعدادی دیگر هستند که کارشناسان ستاد انتخابات و ناظرین در حال کنترل مدارک آنها هستند و پس از تایید نهایی به آمار تعداد افراد ثبت نام شده طی دو روز نخست ثبت نام اضافه خواهند شد.

موسوی در پایان گفت که همچنان استان کهگیلویه و بویراحمد با تعداد ۹ نفر ثبت نامی کمترین میزان مشارکت در ثبت نام را دارند.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نازنین
    0

    تنور دیگه داغ نمیشه، تلاش بیفایده نکنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها