کشف خالکوبی‌های متعلق به یک‌هزار سال پیش از میلاد مسیح روی بدن مومیایی‌های مصری

تصاویر مادون قرمز موفق شدند خالکوبی‌های پنهان را روی مومیایی‌های زن مصری نشان دهند. این یک کشف با ارزش و مهم در رابطه با تاریخچه مومیان مصری است.

کشف خالکوبی‌های متعلق به یک‌هزار سال پیش از میلاد مسیح روی بدن مومیایی‌های مصری

به لطف عکاسی پیشرفته، محققان اکنون می توانند خالکوبی های پنهان شده روی مومیایی های مصر باستان را مشاهده کنند.

درواقع با استفاده از عکاسی مادون قرمز پژوهشگران موفق به شناسایی خالکوبی در بدن هفت مصری مومیایی شده‌اند.

این مومیایی ها قدمتی حدود یک هزار سال پیش از میلاد مسیح دارند. بر اساس گفته باستان شناس دانشگاه میسوری؛ آنه آستین در سایت باستانی معروف به دیر ال مدینه این یافته ها بسیار ارزشمند محسوب می شوند. یافته هایی که اخیراً در جلسه دانشکده های تحقیقات باستان شناسی در شرقی آمریکا رونمایی شده اند.

آستین در این خصوص گفت: "وقتی من برای اولین بار [خال کوبی ها] را با مادون قرمز دیدم، هیجان کشف و جادوی این فناوری جدید را حس کردم. ما پیش از این نیز در سال 2017 در یک مومیایی ده‌ها خال کوبی را شناسایی کنیم که نشان از نمادهای مذهبی، نقوش گل و حیوانات مهم مانند گاوهای الهه هاتور داشت."

آستین معتقد است که یافته‌های اخیر نشان می دهد خالکوبی بین مصری ها بسیار رایج بوده اما برای رمزگشایی سمبلیک این خالکوبی ها نیاز به بررسی های متعددی است. کری موهلستاین پژوهشگر مصری گفت: "همه چیز در مورد اکتشافات جدید خالکوبی تعجب آور است زیرا در مورد این عمل(خالکوبی) در مصر باستان اطلاعاتی نداشتیم."

کارشناسان ایالات متحده طی سال گذشته خالکوبی های فیگوراتیو را روی دو مومیایی مصر پیدا کردند و یافته های خود را در مجله علوم باستان شناسی منتشر کردند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها