۶ درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر زنان هستند

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر مصرف کننده مواد مخدر در کشور داریم و شمار زنان در این زمینه ۱۵۶ هزار نفر و برابر با ۶ درصد جمعیت کل معتادین است.

۶ درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر زنان هستند

سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور و این ستاد گفت: در دنیا حدود ۲۸۰ میلیون مصرف کننده مواد مخدر داریم و از تعداد مصرف کنندگان نیز ۳۳ درصد مربوط به زنان بوده که سهم کشورهای آسیایی حدود ۱۰ درصد است.

مومنی با ارائه آن رهایی در حوزه اعتیاد، ابراز داشت: حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر مصرف کننده مواد مخدر در کشور داریم و شمار زنان در این زمینه ۱۵۶ هزار نفر و برابر با ۶ درصد جمعیت کل معتادین است. میانگین سنی زنان مصرف کننده نیز ۳۳ تا ۴۴ سال بوده و حدود ۷ دهم درصد دانشجویان نیز مصرف کننده هستند. در حال حاضر نیز
۶۷ مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی برای درمان و ترک مصرف کنندگان مواد مخدر داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۶۶ درصد از جمعیت کشور و ۶۸ درصد بانوان برای پیشگیری از اعتیاد اعلام آمادگی کرده اند. بیش از ۳۰ درصد دانش آموزان نیز اعلام کردند که به دلیل عدم امکان رد پیشنهاد مصرف مواد، معتاد شده اند. به علاوه میزان مقاومت زنان در برابر پیشنهاد مصرف مواد مخدر ۳ برابر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: جا دارد تلاش گسترده تری در حوزه اعتیاد بانوان انجام دهیم و در هر استانی که ظرفیت آن را داشته باشیم، مراکز درمانی بانوان معتاد را تاسیس خواهیم کرد.

مومنی تاکید کرد: این تفاهم نامه با تعیین شاخص های لازم باید به صورت اجرایی درآید تا مشخص شود تا دوسال آینده چه تعداد از بانوان کشور را از این بیماری نجات خواهیم داد. رویکرد کلی این تفاهم نامه پیشگیرانه بوده و راه حل اصلی در حوزه اعتیاد، بازدارندگی زنان از اعتیاد به عنوان رکن اصلی خانواده است.

گفتنی است این تفام نامه به مدت دو سال و به منظور همکاری برای انجام امور پیشگیرانه در حوزه اعتیاد زنان امضا شده است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چشمتان روشن با این مملکت که برای مردم دروست کردید فقر همه این چیزهارا هم با خودش میارد اقایان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها