یکی مثل برانکو که برانکو نیست!

شنیده‌ها حاکی از این است که برخلاف تصور، سرمربی‌ای که شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دارد، برانکو نه، بلکه شبیه به برانکو است!»

یکی مثل برانکو که برانکو نیست!

«تیم ملی ایران حالا وارد فاز جدیدی شده که البته نزدیک به هشت ماه پیش دچارش شده بود؛ آن زمان، چندوقتی بود که قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران به اتمام رسیده بود و مهدی تاج و همکارانش به‌شدت مشغول مذاکره برای جانشین آن مرد پرتغالی بودند. همان‌طور که بعدها عنوان شد، جولن لوپتگی اسپانیایی و اروه رنار فرانسوی، سرمربیانی بودند که فدراسیون با آنها مذاکره کرد ولی به نتیجه نرسید. در نهایت اما مارک ویلموتس بلژیکی بود که بعد از مذاکره‌ای تقریبا چند هفته‌ای پذیرفت هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد. ویلموتس که از همان ابتدا با توجه به تحریم‌ها، نگران دریافت دستمزدش بود، بالاخره با رایزنی‌های مختلف در دفتر سفارت ایران در بلژیک پذیرفت هدایت ایران را با قراردادی سه‌ سال‌ونیمه بر عهده بگیرد. با این‌ حال کمتر کسی فکر می‌کرد، مارک تنها بعد از هفت ماه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران قراردادش را فسخ کند و برود.

قطع همکاری در ایتالیا

شروع روزهای بحرانی برای ویلموتس در تیم ملی ایران، همان‌طور که پیش‌تر «شرق» در گزارشی (ویلموتس ۲۶ روز پیش استعفا داده بود) خبر داد، بعد از بازی با بحرین و پیش از بازی با عراق رخ داد؛ جایی که او به دلیل عدم دریافت مطالباتش، قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران را فسخ کرد. تاج اما با رایزنی‌های مختلف تلاش کرد ویلموتس را در بازی با عراق روی نیمکت بنشاند تا بعد از آن دیدار، برای حل مشکل ویلموتس راه‌ حلی پیدا شود. راه‌ حل پیداشده اما مذاکره برای «جدایی قطعی» بود. ویلموتس می‌خواست قرارداد جدیدی تنظیم کند که ضمانت پرداخت در آن گنجانده شود و مهدی تاج هم به دلیل غیبت‌های طولانی‌مدت این سرمربی، درخواست فسخ با کمترین هزینه را داشت. سرانجام اما بر خلاف آن چه عنوان شد مذاکرات در ترکیه با حضور وکلای دو طرف صورت گرفت و در نهایت قرارداد فسخ‌ شده، خبر می‌رسد که مذاکرات تاج با این مرد بلژیکی در میلان ایتالیا رقم خورد و دست‌ آخر نتیجه مطلوبی هم نداشته است.

نتیجه مطلوب به این معنی که فسخ قرارداد به صورت «توافقی» حاصل نشد! حالا معنی‌اش می‌شود این که فدراسیون فوتبال احتمالا باید هزینه فسخ قرارداد ویلموتس را بدهد، چون به زعم این سرمربی، این طرف ایرانی بوده که نتوانسته به مفاد قرارداد پایبند باشد. تاج هم اما با توجه به این که ویلموتس بر خلاف مفاد قرارداد حضور زیادی در ایران نداشته، تلاش کرده کمترین هزینه را برای فسخ قرارداد بدهد که تا اینجا چندان در انجامش موفق نبوده است. نشست میلان فعلا به سود ویلموتس تمام شده ولی مورد حتمی آن نشست این است که ایران و ویلموتس همان‌طور که روز پنجشنبه عنوان شد، به بن‌بست خورده و راهشان از هم جدا شده است.

برانکو یا یکی مثل برانکو؟

حتی پیش از آن که قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس فسخ شود، خبر رسید که ایران با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس، برای هدایت تیم ملی مذاکره کرده است. از برانکو انکار و از رسانه‌های داخلی اصرار که برانکو با فدراسیون فوتبال ایران تمام کرده است! شواهد امر اما نشان می‌دهد برانکو با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران مذاکره کرده است. این موضوع را می‌شود از درخواست‌های این مربی کروات که شرطش برای حضور در ایران قراردادی سه‌ ساله است، پی برد. با این‌ حال حالا شنیده می‌شود وزارت ورزش هم برای نشستن برانکو روی نیمکت تیم ملی چراغ سبز نشان داده است.

ماجرا از این قرار است که مسئولان باشگاه پرسپولیس تلاش کرده‌اند با مربی سابق خودشان وارد مذاکره شوند تا او را دوباره به تهران بکشانند تا جانشین کالدرون شود؛ موضوعی که با مخالفت جدی وزارت ورزش مواجه شده؛ وزارتی‌ها به مسئولان باشگاه پرسپولیس گفته‌اند برانکو برای تیم ملی است! حالا که همه نگاه‌ها متوجه برانکو و حضور قریب‌الوقوع این مربی در ایران است، خبر می‌رسد فدراسیون به غیر از برانکو با سه گزینه دیگر هم به صورت کاملا موازی مشغول رایزنی است. یکی از این گزینه‌ها فان‌مارویک هلندی است؛ مردی که پیش‌تر هم نامش به‌ عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی تیم ملی مطرح شده بود، به‌تازگی از امارات اخراج شده و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با او وارد مذاکره شده‌اند. البته او گزینه دوم و سوم است، چون از قرار معلوم، فدراسیون فوتبال مشغول مذاکره با یکی مثل برانکو است که برانکو نیست! آنها این روزها مشغول مذاکره با سرمربی‌ای هستند که شناخت بسیار خوبی از تیم ملی و فوتبال ایران دارد و درست وضعیتی مشابه با برانکو ایوانکوویچ. شنیده‌ها حاکی از این است که برخلاف تصور، سرمربی‌ای که شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دارد، برانکو نه، بلکه شبیه به برانکو است!»

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها