مداخله ترامپ در امور بانک جهانی

دونالد ترامپ یک روز پس از اتخاذ برنامه‌ای از سوی بانک جهانی برای اعطای وام به پکن به‌رغم مخالفت‌های واشنگتن، خواستار توقف وام‌دهی بانک جهانی به چین شد.

مداخله ترامپ در امور بانک جهانی

بانک جهانی روز پنجشنبه برنامه‌ای برای کمک یک میلیارد تا ۱.۵ میلیارد دلاری به چین با سود پایین تا سال ۲۰۲۵ در نظر گرفت.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در واکنش به این اقدام از سوی بانک جهانی در توییتر نوشت: «چرا بانک جهانی به چین وام می‌دهد؟ مگر ممکن است؟ چین کلی پول دارد و اگر نداشته باشد، پول درمی‌آورد. این روند را متوقف کنید.»

اظهارات ترامپ در این باره با گفته‌های استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا همسو است. منوچن روز پنچشنبه در یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا گفت، واشنگتن با برنامه بانک جهانی برای اعطای وام‌های چندساله بلندمدت به چین "مخالف" است.

بانک جهانی در سال مالی ۲۰۱۹، ۱.۳ میلیارد دلار وام در اختیار چین قرار داد که نسبت به وام ۲.۴ میلیاردی که سال مالی ۲۰۱۷ به این کشور پرداخت شد، کاهش نشان می‌داد. با این حال به نظر نمی‌رسد که این کاهش برای دولت دونالد ترامپ کافی بوده باشد. دولت ترامپ تاکید کرده است که پکن برای دریافت کمک مالی بین‌المللی بیش از حد ثروتمند است.

مدیر امور چین در بانک جهانی اظهار کرد: این برنامه نشانگر سیر تکاملی روابط ما با چین است. مشارکت ما در این زمینه به طرز فزاینده‌ای گزینشی خواهد بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها