غایبان ماراتن پارلمان / با نبود احمدی‌نژاد، جلیلی، حداد و لاریجانی، قالیباف رئیس مجلس می‌شود؟

درهای ستاد انتخاباتی کشور برای ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی بسته شد و بسیاری از گمانه‌ها محقق نشد. نه احمدی‌نژاد به ساختمان فاطمی رفت و نه حداد و لاریجانی و نه محمدرضا عارف.

غایبان ماراتن پارلمان / با نبود احمدی‌نژاد، جلیلی، حداد و لاریجانی، قالیباف رئیس مجلس می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، بر اساس پیش‌بینی‌ها مجلس یازدهم اصولگرا خواهد بود. چهره‌های جریان ساز اصلاح طلب که احتمال تایید صلاحیت دارند، اندکند. شاید از میان ثبت‌نام‌کنندگان تنها مجید انصاری که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و مسعود پزشکیان، نایب رئیس کنونی مجلس، کورسوی امیدی برای کرسی ریاست داشته باشد.

چهره‌های زیادی وارد عرصه رقابت با محمدباقر قالیباف برای نشستن بر راس مجلس نشدند. مهمترین چهره پارلمانی غایب علی لاریجانی است. او 12 سال رئیس مجلس بوده و برایش رئیس شدن حتی از رای آوردن، آسان‌تر است.

محمدرضا باهنر چهره دیگری است که گمان می‌رفت در نبود لاریجانی، قبای ریاست برای خود بدوزد اما ظاهرا او هم دیگر سودای پارلمان در سر ندارد.

غلامرضا حداد عادل و سعید جلیلی چهره‌های دیگری هستند که جز برای ریاست وارد ساختمان مجلس نمی‌شوند. پیش‌بینی‌ها می گفت دست‌کم سعید جلیلی برنامه کاندیداتوری دارد که چنین نشد.

محمود احمدی نژاد هم در صورت کاندیداتوری رقیب سختی بود. با شکست سیاست‌های اقتصادی دولت حسن روحانی ، محبوبیت رئیس‌جمهور پیشین که توزیع یارانه را در کارنامه خود دارد، بیشتر شده است.

در بین این چهره‌ها تنها کسی که رسما از کاندیداتوری انصراف داد و بر سر حرف خود نیز ماند، محمدرضا عارف است. اگرچه اصلاح‌طلبان درون مجلس او را وزنه‌ای می‌دانند که در پشت پرده به هماهنگی فراکسیون امید می‌پردازد اما در بیرون مجلس انتقادات زیادی به عملکرد او در عرصه نمایندگی شده و مهمترین آن، سکوت چهارساله است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • محمود احمدی نزاد
    0

    من به ایشان رای میدم

    نظرات شما -
    • سلیمانی هستم
      0

      سلام هرکسی کاری درراه خد بکند درود دارد

  • حبیب الله ناظمی
    0

    جمعیتی که خودشون رو درظاهردلسوزولی درباطن خائن به اوضاع واحوال این مملکت، خداازشون نگذره، که چهل ساله این مردم ومملکت را به قهقرا برده اند.

  • گل محمد
    0

    درعوۻ چهره سرشناس ویه نام، یحیی ازچابهار اسم نوشته

  • رفیق
    0

    سیاست پدر مادر نداره پس مردم بازی نخوریم

  • حسین
    0

    درود بر قالیباف

  • مریم
    0

    من رای نمی دم دیگه و از رای هایی ک قبلن دادم پشیمونم

  • نگین
    0

    حضرات خیز بر می دارن برای رییس جمهور شدن در مجلس به غیر از خانم سلحشوری هیچ کس شجاعت این را نداشت که از حق مردم دفاع کند این افراد به چه دردی می خورن ای کاش کلا مجلسو تعطیل می کردند حداقل فایده ای که داشت بودجه مصرف نمیشد

  • تیز بین
    0

    غلامعلی حداد عادل درست است

  • ح
    0

    قالیباف و نیروهای انقلابی مسیر احمدی نژاد و جلیلی که نوکری و خدمت به ملت و کشور است را خواهند رفت و متعاقبا ثابت خواهد شد که چه فاجعه ایی اصلاح طلبان تدبیر و امیدی به ملت تحمیل نمودند..

  • شهروند
    0

    فقط قالیباف

  • علی
    0

    قالیباف اومده با زیرسوال بردن دولت خودش رو محبوب کنه دیگه نمیدونه مردمی که از روحانی دست بکشن دیگه به هیچکس تو این نظام رای نمیدن . البته اون هم از این مسئله بدش نمیاد چون اصولگراها رای ثابت دارن و در هر حال رایشون رو میارن با هفتصد الی هشتصد هزار رای یا یک کم کمتر و بیشتر قالیباف میشه نفر اول تهران .

  • حسنعلی
    0

    مسخره تر از همه اینه که قالیباف که حتی یک دوره هم نماینده نبوده رییس بشه ، باید اول یک دوره فشرده آموزشی ریاست براش بذارن.

  • هادی
    0

    با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای دکتر علی لاریجانی،ریس محترم مجلس،اینجانب محمدهادی قربانی،فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم بخاطر که درآمدم کم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد برعکس کار هم کم شده، بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکم نکردن. .شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷ مجبور نبودم شماره عابرم نمیفرستادم،شماره عابر بانک سپه(۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲)بنام محمدهادی قربانی. تو راخدا کمک کن موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها