آمار ثبت‌نام‌شدگان مجلس یازدهم ۱۳۸۹۶ نفر شد / ٥‌نفر از خارج کشور ثبت‌نام کردند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در آخرین روز تعداد ثبت نام شدگان در انتخابات مجلس یازدهم را در کل کشور ۱۳۸۹۶ نفر اعلام کرد.

آمار ثبت‌نام‌شدگان مجلس یازدهم ۱۳۸۹۶ نفر شد / ٥‌نفر از خارج کشور ثبت‌نام کردند

سیداسماعیل موسوی در پایان مهلت قانونی آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور گفت: ۱۳۸۹۶ نفر تاکنون ثبت‌نام کردند که از این میان ۱۶۰۵ نفر زن و ۱۲۲۹۱ نفر مرد هستند.

وی افزود: نسبت به دوره قبلی بیش از ۱۵ درصد افزایش ثبت‌نام داشته ایم و نسبت ثبت‌نام زنان به مردان ۱۲ درصد به ۸۸ درصد است.

موسوی تاکید کرد: ۶۰۱ نفر معادل ۴ درصد تحصیلات حوزوی دارند، ۱۴ درصد دکترا، ۷۷ درصد کارشناسی ارشد و مابقی لیسانس و کمتر از آن را دارایند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: ۳۷ درصد داوطلبان زیر ۴۰ سال دارند، ۲۶ درصد ایثارگرند، ۴ درصد سابقه نمایندگی مجلس دارند و ۲۳ درصد نیز حداقل یکبار پیش از این در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: استان تهران با ۳۱۳۸ نفر، اصفهان با ۱۰۹۹ نفر، خراسان رضوی با ۹۸۰ نفر، خوزستان با ۸۰۰ نفر و استان فارس با ۷۳۹ نفر بیشترین داوطلبان را داشته‌اند.

موسوی با اشاره ثبت‌نام داوطلبان انتخابات خبرگان اظهار کرد: تا امروز ٥٧ نفر ثبت نام کردند که ٣١ نفر از تهران، ١٧ نفر از قم، ۲‌ نفر از فارس، ٢ نفر از خراسان رضوی و ۲ نفر از خراسان شمالی ثبت‌نام کردند.

وی تأکید کرد: ٥‌ نفر نیز خارج از کشور اقدام به ثبت‌نام کردند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها