تجمع سکوت در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران امروز علاوه بر میزبانی از ابراهیم رییسی شاهد برگزاری دو تجمع بود، تجمعی همراه با بیانیه و شعار و یک تجمع سکوت.

تجمع سکوت در دانشگاه تهران

ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه امروز ۱۶ آذر مهمان دانشگاه تهران بود؛ این مراسم در سالن چمران این دانشگاه برگزار شد. دانشگاه تهران امروز علاوه بر میزبانی از ابراهیم رییسی شاهد برگزاری دو تجمع بود، تجمعی همراه با بیانیه و شعار و یک تجمع سکوت.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز از دانشگاه تهران، بیرون سالن چمران دانشگاه چند نیروی حراست و افرادی که کارت ورود دانشجویان را کنترل می‌کردند حضور داشتند. همچنین چندین نفر با لباس شخصی حضور داشتند که دانشجویان معتقد بودند نیروهای امنیتی هستند. دانشجویان برای ورود به دانشکده‌ی فنی که سالن چمران در آن است باید کارت دانشجویی به همراه داشتند. یکی از دانشجویان می‌گوید: «داخل نروید، جا نیست. خبری هم نیست از روی سایت‌ها متن سخنرانی را بخوانید، حاشیه‌ای هم ندارد، خیلی مواظب هستند و کسی اصلا نمی‌تواند حرفی بزند».

داخل دانشکده هم فضای شلوغی حاکم بود. بعضی دانشجویان در حال بیرون رفتن از دانشکده بودند و می‌گفتند سالن جا ندارد. درهای سالن چمران بسته شده بود و اجازه‌ی ورود به کسی داده نمی‌شد.

بیرون دانشکده‌ی فنی و در نقاط دیگر دانشگاه نیز فضا کاملا عادی نبود؛ در محوطه‌ی معروف به «لاو گاردن» نیز نزدیک به نرده‌هایی که دانشگاه را از خیابان انقلاب جدا می‌کند کسی اجازه‌ی حضور نداشت. یکی از نیروهای حراست در این مورد گفت: «می‌ترسند از بیرون به دانشجویان سنگ بزنند». او وقتی با اعتراض دانشجویان مواجه شد گفت: «من پانزده سال است اینجا کار می‌کنم، دیده‌ام که از پشت همین نرده‌ها دانشجو گلوله یا حتی چاقو خورده است».

نزدیک به ساعت چهار روبه‌روی کتابخانه‌ی مرکزی، تجمع سکوت دانشجویی برگزار شد؛ حدود ۳۵ دانشجو که به ظاهر به طیف‌های مختلف نزدیک بودند روی زمین نشستند و هرکدام پلاکاردی به دست داشتند: یکی علیه سرمایه‌داری و دیگری با حدیثی از امام علی در دست.

از پلاکارهایی که به دست داشت می‌توان به این موارد اشاره کرد: «با صدای مردم چه کار کردید که [شبکه‌های] من‌وتو و بی‌بی‌سی داعیه‌دار مردم‌داری شدند؟»، «زندگی تهی‌دستان قربانی سیاست‌های نئولیبرال»، «در سکوت اعتراض دارم به: خفه کردن صدای معترض» و «از خون‌ریزی بپرهیز و از خون ناحق پروا کن که هیچ چیز همانند خون ناحق زوال حکومت را نزدیک نمی‌کند».

این دانشجویان در جواب پرسش چند نفر که از انتصاب آنها به چند تشکل یا جریان سیاسی پرسیدند، تاکید کردند که این تجمع به هیچ تشکلی مربوط نمی‌شود.

تجمع سکوت در دانشگاه تهران

تجمع سکوت در دانشگاه تهران

منبع: انصاف نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مراجع
    0

    حقمان همین حکومت ظلم است ،،،خدایا کمک کن تا انگلیس از ایران دست بکشد

  • حسین
    0

    درود بر اقای ریسی ....مرگ بر منافقان وطن فروش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها