آمادگی انصارالله برای گفت و گو با عربستان سعودی

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به سخنان «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی، از آمادگی انصار الله برای مذاکره با ریاض و پذیرش آتش بس و راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها خبر داد.

آمادگی انصارالله برای گفت و گو با عربستان سعودی


البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه خبری اسپوتنیک گفت که انصارالله در سایه شرایط مهیا شده برای تحقق صلح در منطقه، آماده حرکت به سمت آتش بس و راه حل سیاسی از طریق گفت و گوی مستقیم است.

الجبیر دیروز جمعه در کنفرانس «گفت وگوی مدیترانه ای» در رم پایتخت ایتالیا گفت که انصار الله یمن نیز می تواند در تعیین سرنوشت سیاسی این کشور در آینده نقش داشته باشد.

این مقام سعودی همچنین بر امکان دستیابی به آتش بس و به دنبال آن سازش با یمنی ها جهت پایان دادن به بحران در یمن تاکید کرد.

البخیتی در ادامه از ارائه توضیح درباره گفت و گوهای دو جانبه در سلطان نشین عمان خودداری کرد.

البختی افزود: تغییری روشن در موضعگیری سعودی درخصوص راه حل سیاسی در یمن به چشم می خورد. امیدواریم که این تغییر موضع در عمل به اجرا دربیاید.

از سوی دیگر،«سلیم المغیس» معاون دفتر ریاست جمهوری یمن نیز در واکنش به سخنان الجبیر گفت که وی و اربابانش باید از خواب غفلت بیدار شوند.

وی تاکید کرد که واشنگتن، ریاض و ابوظبی طرف هایی نیستند که آینده یمن را تعین کنند و مردم یمن تنها کسانی هستند که سرنوشت کشورشان را مشخص می کنند.

الجبیر پس از نزدیک به پنج سال از جنگ تحمیلی عربستان بر یمن، اکنون از صلح و پایان دادن به درگیری ها در یمن سخن می گوید؛ جنگی که تاکنون هزاران یمنی در ان کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها