معاون فنی سازمان نقشه‌برداری کشور اعلام کرد:

۶۷۰ هزار نفر در مخاطره فرونشست ۲۴ سانتیمتری ورامین

معاون فنی سازمان نقشه‌برداری کشور از نرخ فرونشست ۲۴ سانتیمتری در سال در منطقه جوادآباد ورامین و میدان ایثار خبر داد.

۶۷۰ هزار نفر در مخاطره فرونشست ۲۴ سانتیمتری ورامین


پیمان بکتاش معاون فنی سازمان نقشه‌برداری کشور در نشست بررسی فرونشست در حاشیه تهران بویژه ورامین اظهار داشت: ۸۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ورامین تحت تاثیر بیشترین نرخ فرونشست است که ۶۷۰ هزار نفر از جمعیت منطقه و ۲۱ کیلومتر از راه‌آهن محل را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته وی پنج شهر فرون‌آباد، قرچک، ورامین، پیشوا و جوادآباد، بیش از دیگر مناطق تحت تاثیر این پدیده هستند.

صدای زنگ خطر فرونشست بالاخره شنیده شد

همچنین نسرین وزیری مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به اینکه این سازمان طی ۲۰ سال گذشته به بررسی تغییرات پوسته زمین و اعلام نرخ فرونشست پرداخته است، عنوان کرد: طی یکسال اخیر به این موضوع توجه بیشتری نشان داده شده و صدای زنگ خطر این هشدار شنیده شده است.

وی به اعلام نتایج آخرین مطالعات سازمان نقشه‌برداری کشور طی مکاتباتی از سوی مسعود شفیعی رییس این سازمان به معاونین رییس‌جمهور و برخی وزرای کابینه، استانداران و نمایندگان مجلس سخن گفت و افزود: این مکاتبات دیگر یک‌طرفه نیست و سازمان مدیریت بحران به اهمیت مرگ خاموش زمین پی‌برده و اخیرا طی مکاتباتی هشدارهایی را به مسؤولان شهری ارائه داده است.

نشست تخصصی بررسی فرونشست و خسارت‌های ناشی از آن با حضور مسؤولان شهری ورامین، قرچک و پیشوا در سازمان نقشه‌برداری کشور (صبح روز چهارشنبه ١٣ آذرماه ١٣٩٨) برگزار شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها